ECS K7S5A bundkort kører kun PIO på harddi~
Fra : BS

Dato : 31-10-03 22:18

En kammi har fået montert et ECS K7S5A bundkort. Det bundkort kører
temmelig langsom på harddiskene.

WinXP er operativsystemet. I bios er Busmaster driver enabled (også disabled
er forsøgt)

Inde under enhedshåndtering i Primær og sekundær kontroller står den til
"brug DMA mode hvis den er tilgængelig". Men de kører desværre kun PIO.

Hvad er der galt?

mvh BS

Fra : Villy Jensen

Dato : 01-11-03 07:59

> [...]
>
> Inde under enhedshåndtering i Primær og sekundær kontroller står den til
> "brug DMA mode hvis den er tilgængelig". Men de kører desværre kun PIO.

svjh, så kører HD i langsom knallertmode på K7S5A, hvis den sekundære
IDEcontroller er disabled!!! Prøv at enable sekundære IDEcontroller (selv om
ingenting er tilsluttet!!)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : BS

Dato : 01-11-03 14:20

> svjh, så kører HD i langsom knallertmode på K7S5A, hvis den sekundære
> IDEcontroller er disabled!!! Prøv at enable sekundære IDEcontroller (selv
om
> ingenting er tilsluttet!!)

Den er enabled. Der sidder CDromdrevet og brænderen på.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 01-11-03 14:33

"BS" <Nospammer@mail.fi> crashed Echelon writing

> En kammi har fået montert et ECS K7S5A bundkort. Det bundkort kører
> temmelig langsom på harddiskene.

> Hvad er der galt?

Nyeste IDE drivere til bundkortet installeret eller Winnies egen lille
universal driver?

--
Bjarke Andersen

Fra : BS

Dato : 03-11-03 21:49

> Nyeste IDE drivere til bundkortet installeret eller Winnies egen lille
> universal driver?
Det var det. Jeg fandt nogle nye IDE driver hos SIS.
Hos ECS var der ikke noget der duede.
mvh BS