BIOS ROM checksum error
Fra : Niels Kristiansen

Dato : 31-10-03 08:58

BIOS ROM checksum error

Når jeg starter min com op kommer der en advarsel:

Award BootBlock BIOS v1,0

BIOS ROM checksum error

detecting floppy drive A media
INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER

når det kommer sker der ikke mere og jeg kan ikke komme ind i win..
Hvad er det.. og hvordan fixer det..

har prøvet at flashe bios, men når jeg downloader bios fra ecs hjemmeside er
det kun en .bin fil og den jeg skal bruge til amiflash hedder .rom og sådan
en fil kan jeg ikke finde. så prøvede jeg at downloade den første bios
version fra ecs hjemmesiden og det lykkedes at flash den, men så kommer pcén
ikke længere end til at vise cpu størrelse og ramstørrelse, så fryser den.
nu kan jeg ikke længere boote fra disk?? hvordan redder jeg bundkortet

Mit bundkort hedder ECS L7VTA og er versionen uden raid (fejl køb....troede
der var raid på) problemet opstod efter jeg havde monteret en installeret en
PCI raid controller

Alt hjem ønskes !

mvh. Niels

Fra : Niels Kristiansen

Dato : 31-10-03 09:05

Der skulle have stået Alt hjælp ønskes

Niels

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-03 10:05

Niels Kristiansen wrote:
> [...]
> der var raid på) problemet opstod efter jeg havde monteret en installeret en

Hvis Bios-chippen er loddet fast -> dødt bundkort.
Hvis den ikke er, så tag klistermærket af og se hvad der står på selve
chippen.
Jeg kan flashe den med den rigtige Bios-fil, _hvis_ chippen er nævnt på
denne liste:

http://loet.de/download/206.txt

Pris: en 50'er + porto.

Fra : Niels Kristiansen

Dato : 31-10-03 10:28

"Jens C. Hansen [Odense]" <"usenet[±]greylion[=]dk"> skrev i en meddelelse

> [...]
> chippen.
> Jeg kan flashe den med den rigtige Bios-fil, _hvis_ chippen er nævnt på

Hej Jens

Det er jeg intereseret i, men jeg kan ikke se hvor bios sidder. bundkortet
er ECS L7VTA 1,0

http://www.ecs.com.tw/download/dw_spec.asp?product_id=63

jeg kan jeg maile eller ringe, er meget intereseret i at få bundkortet til
at virke igen