AMD system
Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 31-10-03 20:58

Nogen der kan se noget "forkert" ved dette system ?
http://ravn.lir.dk/pic/images//barton.png (håber ikke stofa er nede )
Skal lige siges at pris er i højsædet, så 4K er max...
Det eneste jeg slet intet kender til at PSU'en men den skulle bare være
billig og ikke larme vildt meget.
Hdd'er er valgt da jeg i forvejen har en ATA100 barracuda IV 60 Gb som jeg
er meget tilfreds med.
Cpu og bundkort er valgt pga billigt pris kontra ydelse, da jeg regner med
at clocke det.

--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 31-10-03 21:22

On Fri, 31 Oct 2003 20:58:10 +0100, Bjarke Ravn-Jonsen wrote:

> Nogen der kan se noget "forkert" ved dette system ?
> http://ravn.lir.dk/pic/images//barton.png

nForce2 chipsettet kan køre "dual-channel", men kun hvis du har to
RAM-blokke. Jeg ville nok vælge to 256'ere i stedet.

Med to RAM-blokke er det også lettere at fejlfinde hvis der skulle
opstå/være fejl på RAM'en.

> Skal lige siges at pris er i højsædet, så 4K er max...
> Det eneste jeg slet intet kender til at PSU'en men den skulle bare være
> billig og ikke larme vildt meget.

Sikkert okay.

> [...]
> er meget tilfreds med.
> Cpu og bundkort er valgt pga billigt pris kontra ydelse, da jeg regner med

Jeg kan se at den køler du har valgt er en med to hastigheder. Hvis du vil
OC, så tror jeg ikke det er nok med laveste hastighed og så er den vist
ikke så støgsvag mere.
Overvej evt. TR2-M3 istedet. Det ser ud til at den faktisk trækker en del
mere luft igennem, end den med radialblæseren.... Jeg tror den er bedre.

--
Mvh. Lars

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 31-10-03 22:00

In news:f8wve3rli2oo$.qqsmoznrt0r6$.dlg@40tude.net ,
Lars Jørgensen <fake@email.invalid> typed:

> [...]
> RAM-blokke. Jeg ville nok vælge to 256'ere i stedet.
>
> Med to RAM-blokke er det også lettere at fejlfinde hvis der skulle

Ja det kan det være noget om.... Men er det ikke også noget med at man
næsten ikke vinder noget ved dual i AMD systemer ?
Og hvordan ser det ud med timeings og hastighed på FSB'en ved at køre 2
stænger frem for en ?

> [...]
> Overvej evt. TR2-M3 istedet. Det ser ud til at den faktisk trækker en
> del mere luft igennem, end den med radialblæseren.... Jeg tror den er

Det kan der være noget.... Har aldrig brugt radialblæsere før heller...
Desuden er det vel også nemmere at udskifte blæseren på M3'eren, med en
anden hvis det var tilfældet ?

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 31-10-03 22:24

On Fri, 31 Oct 2003 22:00:06 +0100, Bjarke Ravn-Jonsen wrote:

> Ja det kan det være noget om.... Men er det ikke også noget med at man
> næsten ikke vinder noget ved dual i AMD systemer ?

Ja, det er rigtigt. Det er vist typisk mellem 3 og 5 procent, så det er
ikke det vilde. (mange bække små... )

> Og hvordan ser det ud med timeings og hastighed på FSB'en ved at køre 2
> stænger frem for en ?

Jeg synes at kunne huske en gammel test hvor nogen opdagede at der kunne
køres en anelse hurtigere med én blok. Om det har skyltes en uoptimeret
BIOS eller det bare altid er sådan ved jeg ikke.

Prøv og hør i news:dk.edb.hardware.overclocking der er sikkert nogen der
har eksperimenteret med det.

Søg evt. lidt selv:
http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&safe=off&group=dk.edb.hardware.overclocking

--
Mvh. Lars

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 31-10-03 23:02

In news:1puesfx8oe51w$.9ryxg23qudcj$.dlg@40tude.net ,
Lars Jørgensen <fake@email.invalid> typed:

> Ja, det er rigtigt. Det er vist typisk mellem 3 og 5 procent, så det
> er
> ikke det vilde. (mange bække små... )

Well, jeg tror bare jeg tager én 512 stang... hvis jeg så have flere ram kan
jeg derefter gå efter dual.
Men tak for hjælpen, nu er systemet bestilt !

Fra : tnf

Dato : 01-11-03 10:34

En 2500+ barton kører også godt :)

Har selv en og har haft den oppe på 12,5 x 200/33
Men har sat den lidt ned igen da den blev ret varm..

--
tnf

tnf@buffernetNOSPAM.dk (Fjern NOSPAM)

Fra : arc@na

Dato : 31-10-03 22:51

Lars Jørgensen <fake@email.invalid> wrote in

> RAM-blokke. Jeg ville nok vælge to 256'ere i stedet.

Eller 2 stk. 512'ere nu vi er i gang.

arc@na