[MSSQL] Kopiering af data fra en server ti~
Fra : Kim Noer

Dato : 31-10-03 17:27

Davsen der..

Jeg har forsøgt mig med DTS, men af ukendte grunde, opretter den
'contraints' før den kopierer data. Det betyder at den altid fejler på en
tabel.

Hvad har jeg af andre muligheder for at replikerer en database, uden at
skulle bruge 'replication-systemet'?

--
I doubt, therefore I might be.

Fra : Kim Emax

Dato : 31-10-03 18:27

Kim Noer wrote:

> [...]
> på en tabel.
>
> Hvad har jeg af andre muligheder for at replikerer en database, uden

Har du stoppet databasen? I så fald er det sikkert og hurtigt at kopiere
filerne fra /var/lib/mysql

--
Take Care
Kim Emax - master|minds: http://www.masterminds.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 31-10-03 19:50

Kim Emax wrote:

> Har du stoppet databasen? I så fald er det sikkert og hurtigt at
> kopiere filerne fra /var/lib/mysql

LOL - jeg har nu ikke de foldere/filer på mine systemer

- Peter

Fra : Kim Emax

Dato : 31-10-03 20:33

Peter Lykkegaard wrote:

> LOL - jeg har nu ikke de foldere/filer på mine systemer

Det hedder det på en *nix, du ved, det smarte filsystem

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 31-10-03 19:52

Kim Noer wrote:

> Jeg har forsøgt mig med DTS, men af ukendte grunde, opretter den
> 'contraints' før den kopierer data. Det betyder at den altid fejler
> på en tabel.

Hvordan laver du dine pakker?
Skal du kopiere for at overskrive eller tilføje?

> Hvad har jeg af andre muligheder for at replikerer en database, uden
> at skulle bruge 'replication-systemet'?

Der er adskillige
Det kommer lidt an på formålet med kopieringen og hvilken forbindelse der er
mellem serverne

- Peter

Fra : Kim Noer

Dato : 02-11-03 15:24

Peter Lykkegaard wrote:

> Hvordan laver du dine pakker?

Drop'n'drop, med kun en task; Copy SQL Objects Task.

> Skal du kopiere for at overskrive eller tilføje?

Den skal faktisk spejles, dvs. altid ligne originalen.

> Der er adskillige
> Det kommer lidt an på formålet med kopieringen og hvilken forbindelse
> der er mellem serverne

Forbindelsen er LAN, begge servere er medlem af det samme AD. Det endelige
resultat skal være at jeg ender op med en server der stort set er isoleret
fra LAN'et (den der skal spejles).

--
Speaker : "And here we are at the start of the second semifinale of the
100 yards for people without any sense of direction."

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-11-03 16:44

Kim Noer wrote:

> Forbindelsen er LAN, begge servere er medlem af det samme AD. Det
> endelige resultat skal være at jeg ender op med en server der stort
> set er isoleret fra LAN'et (den der skal spejles).

Hmm, backup/restore
Kan automatiseres med lidt omtanke

Jeg regner at du også skal have alle view/sp's etc spejlet?

Men eller skulle copy objects da virke?
Jeg har selv brugt det mange gange

Er det en mssql2k eller?

Hmm, det skulle vel ikke være et eller andet med rækkefølgen i de scripts
DTS fyrer af
Således at afhængigheden bliver skæv?

- Peter

Fra : Kim Noer

Dato : 02-11-03 23:13

Peter Lykkegaard wrote:

> Men eller skulle copy objects da virke?
> Jeg har selv brugt det mange gange

Ja, men problemet jeg sidder med er at den smækker contraints, foreign keys
etc ind først, hvilket betyder at den fejler når den skal sparke data ind-
med mindre den gør det i præcis den rigtige tabel-rækkefølge.

> Er det en mssql2k eller?

Japs.

> Hmm, det skulle vel ikke være et eller andet med rækkefølgen i de
> scripts DTS fyrer af
> Således at afhængigheden bliver skæv?

Hmmm - det kunne være- kan man komme ind bag DTS' GUI og se hvad den rent
faktisk generere af kode?

Anyway - jeg har som en løsning, sat den til at droppe samtlige constraints,
keys etc. før dataerne bliver kopieret over, og derefter bliver de sat på
igen. Den er dog ikke særlig fejltolerant; f.eks. hvis der mangler en
constraint, så stopper hele scriptet (der dropper de constraints) og hele
DTS' fejler (som den skal, da jeg har sagt det). Jeg kender 'on error resume
next' fra asp - kan man mon lave noget ligende i MSSQL?