[MSSQL] Kopier en række data fra en tabel ~
Fra : Niels Henriksen

Dato : 31-10-03 14:55

Som det fremgår af subj. så har jeg en tabel med mange poster. Jeg skal
kopier en del af dem over i en anden tabel.

Lige nu har jeg et vb-script der laver den kopiering, men jeg vil helst
foretrække hvis jeg sender en sql-streng til databasen og den så gør det.
Men hvordan kopierer jeg en række data fra en tabel til en anden? Det er
ikke en komplet kopi, men blot nogle data defineret ud fra en Select.

--
Niels Henriksen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-10-03 15:01

Niels Henriksen skrev:

> Men hvordan kopierer jeg en række data fra en tabel til en anden?

Hvis de to tabeller har samme datastruktur (samme antal felter og
matchende felttyper) - og der ikke er problemer med identity-
kolonner, kan du gøre følgende

INSERT INTO destinationstabel
SELECT * FROM kildetabel WHERE kriteriefelt = 42

Ofte vil det være nødvendigt at angive felterne eksplicit:

INSERT INTO destinationstabel (felt1, felt2, felt3, felt4)
SELECT felt1, felt2, felt3, felt4
FROM kildetabel WHERE kriteriefelt = 42

Hvis
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-10-03 15:16

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Hvis

.... - her ville jeg have skrevet noget om at omgå identity-kolonner
ved indsættelser. Spørg hvis det er aktuelt (den korte version er:
Brug SET IDENTITY_INSERT tabelnavn ON).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Niels Henriksen

Dato : 31-10-03 15:34

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

> INSERT INTO destinationstabel (felt1, felt2, felt3, felt4)
> SELECT felt1, felt2, felt3, felt4
> FROM kildetabel WHERE kriteriefelt = 42

Mange mange mange tak...... Det fik da speedet processen op med overlydsfart
:)

--
Niels