MySQL + 2003
Fra : Jimmy

Dato : 31-10-03 00:20

Hej

Jeg har en server med Win2003 Web Edition.
Derpå har jeg installeret MyODBC 3.51.

Imidlertid kan jeg ikke tilgå MySQL databaser, da jeg får fejlen "DSN name
not found and no default driver specified".
Jeg anvender en DSN-less forbindelse, som virker på alle andre IIS'er jeg
har testet den på.

Kan det passe at MySQL-driveren slet ikke virker med 2003?

Mvh
Jimmy

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 31-10-03 02:48

> [...]
> har testet den på.
>
> Kan det passe at MySQL-driveren slet ikke virker med 2003?

Nej, det virker helt fint for mig. Hvordan ser din connection string ud?

Du skal for øvrigt være opmærksom på, at det iflg. licensbetingelserne for
Web Edition af Windows Server 2003 ikke er tilladt at installere MySQL eller
Microsoft SQL Server: "Installations of non-Web serving applications are
prohibited. ASP.NET-based applications that include code written in
third-party programming languages can include that programming language's
runtime components. For non-Web serving applications, you should consider
Windows Server 2003, Standard Edition."

Læs mere på
<http://www.microsoft.com/windowsserver2003/evaluation/overview/web.mspx>.

--
Mvh. Jesper

Fra : Jimmy

Dato : 31-10-03 06:57

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.dk> wrote in message

> Nej, det virker helt fint for mig.

Hvad har du gjort for at få installeret MySQL-driveren?

Mvh
Jimmy

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 31-10-03 16:04

> Hvad har du gjort for at få installeret MySQL-driveren?

Intet, ud over at køre installationsfilen. Men hvordan ser din connection
string ud?

--
Mvh. Jesper