Var Der ingen som kunne hjælpe :-(
Fra : the

Dato : 13-04-01 00:22

Har lige købt et bundkort (Asus A7V 133) og 2 stk 30 GB IBM Deskstar 75 GXP,
til raid.
Sætter til raid og starter op finder fint harddeiskene men skriver kun at
der er 2016 mb på hver.
Skal lige siges at kører jeg dem under ATA100 finder den dem fint.
Den har engang vist alle mbene på den ene.
Hvad kan der være galt.
Måske er det hderne der er istykker

Nogle ideer til hvad der er galt

Mvh The Phantom

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 13-04-01 00:43

"the" <phantom9@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
> der er 2016 mb på hver.
> Skal lige siges at kører jeg dem under ATA100 finder den dem fint.
> Den har engang vist alle mbene på den ene.

Jeg kan ikke se hvad problemet er hvis den sagtens kan finde dem under
ATA100 controlleren? du kan ikke benytte den almindelige controller til
RAID.

Men ellers, hvordan er diskene monteret (master/slave/kanal 0/kanal1) kan
dem finde dem individuelt, osv.

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : the

Dato : 13-04-01 09:31

Man kan vælge om controlleren skal kører ata100 eller raid.
de er begge sat på primary og som master/slave.
Men mit problem er ikke at den ikke kan finde hderne får det går fint nok
men den skriver at der kun er 2016 mb på hver

Fra : Jens Gade

Dato : 13-04-01 09:40

On Fri, 13 Apr 2001 10:31:29 +0200, "the" <phantom9@worldonline.dk>
wrote:

> [...]
>Men mit problem er ikke at den ikke kan finde hderne får det går fint nok
>men den skriver at der kun er 2016 mb på hver

Hvilket styresystem bruger du?
Bruger du FAT16 eller FAT32 som filsystem?
Hvis det er FAT16, passer det vist meget godt.

--
Hilsen/regards
Jens Gade

Fra : Stefan Øllegaard

Dato : 15-04-01 10:57

> [...]
> Men mit problem er ikke at den ikke kan finde hderne får det går fint nok
> men den skriver at der kun er 2016 mb på hver

I din manual på side 87 afsnit 5 underafsnit 5.4.2 står der følgende:
The RAID 0 system allows users to configure two new hard disks with the same
new OS simultanously.
1) Install the first and second hard disk into the hard disk bays of your
system. Connect each hard disk drive with a separate UltraDMA/100 cable, one
to the Primary ATA/100 IDE connector and the other to the Secondary ATA/100
IDE connector onboard the A7V133.
2) Ensure that ATA/100/RAID 0 jumpers 13 and 14 are both covered: [2-3]
(See: section 3.4.5, Hardware Setup: Motherboard Settings)
3) Connect the power cables to the hard disk.

Sådan som jeg læser din mail, så har du sat diskene på samme kabel på
primary controller, og i følge manualen (og "logik" onkring raid0), så skal
diskene altså side på hver sin ATA/100/RAID controller - altså på den
primære og den sekundære. I følge manualen, så anbefales det yderligere, at
diskene sidder yderst på hvert sit kabel.

Prøv først og fremmest at følge manualens instruktioner, og så lad os se
hvordan det går.

Venligst Stefan

Fra : the Phantom

Dato : 15-04-01 11:36

fandt sku ud af hvad der var galt.
Hade sat jumperne på harddisken til cableselect og det kunne den ikke køre
med.
Men nu kør det og det kører godt

Fra : Stefan Øllegaard

Dato : 17-04-01 17:12

"the Phantom" <phantom9@worldonline.dk> wrote in message
> fandt sku ud af hvad der var galt.
> Hade sat jumperne på harddisken til cableselect og det kunne den ikke køre
> med.
> Men nu kør det og det kører godt

Godt! Jeg glæder mig til at sætte mine egne diske op!

Venligst Stefan

--
Dit notepaddokument er ændret - Windows vil nu genstarte!