Valg af udbyder
Fra : STyW

Dato : 12-04-01 22:12

Hejsa !

Jeg står og skal til at flytte, og i den forbindelse skal jeg have ny
Internet forbindelse.

Jeg har i dag ISDN, og er koblet op mod WorldOnline.

Jeg bruger primært Internet til følgende:
- e-mail
- usenet
- surfing
- download af programmer
- Jeg spiller ikke over nettet.

Der hvor jeg flytter hen er der hverken telefon eller andet, så alt
skal oprettes. Der er dog stik til KabelTV, og det skal jeg have, da
jeg ikke må opsætte antenner eller lignende.
KabelTV er derfor indlysende. Men er WebSpeed (TDC's OnCable Internet)
også indlysende? Eller skal man have ADSL?

Mit eget bud er ADSL, men spørgsmålet er så om det skal være TDC, WOL,
CC eller andet... Umiddelbart tænker jeg på TDC eller WOL, men kan
ikke helt beslutte mig, da jeg har følgende uafklarede forhold:
- Skal man have telefonlinie (evt. ISDN) for at kunne få ADSL?
- Er der væsentlige forskelle på WOL og TDC's ydelser (forbindelse)?
- Er der væsentlige forskelle på WOL og TDC's newsserver?
- Er der store leveringstider på WOL / TDC?

Håber på Jeres hjælp!

Med Venlig Hilsen
Ryan Rud Jensen

Fra : Ghashûl

Dato : 12-04-01 22:22

On Thu, 12 Apr 2001 23:11:50 +0200, STyW <styw@jyde.dk> wrote:

> - Skal man have telefonlinie (evt. ISDN) for at kunne få ADSL?

Hos tele danmark, ja mener jeg. Muligvis ikke ved Pro@ccess, det ved jeg
ikke.

> - Er der væsentlige forskelle på WOL og TDC's newsserver?

Der har været megen brokken over TD's newsserver det sidste stykke tid.
Tror mest det er de binære der giver problemer

> - Er der store leveringstider på WOL / TDC?

Ved ikke med WOL, men TD siger op til 3 måneders ventetid, og hvis du er
uheldig som mig så bliver din ordre slettet et par gange først så du
ryger bag i køen.

--
Regards Ghashûl
ICQ: 7223six29 † E-mail: stefan at bruhn dot to † URL: http://ghashul.dk/

I demand the right to keep and arm bears

Fra : SuneF

Dato : 13-04-01 09:30

> Mit eget bud er ADSL, men spørgsmålet er så om det skal være TDC, WOL,
> CC eller andet... Umiddelbart tænker jeg på TDC eller WOL, men kan
> ikke helt beslutte mig, da jeg har følgende uafklarede forhold:

Det er slet ikke sikkert du kan få ADSL, og hvis du kan er det sikkert ikke
alle udbydere der kan levere.
Vent med at gøre dig alle de hårde spekulationer, til du finder ud af hvad
du reelt har at vælge imellem.

Jeg tror ikke der er den store forskel, produktet de sælger er stort set det
samme. Der er noget med TDC ikke kører med fast IP, det er rimeligt
irriterende, men er vel samtidig en sikkerhedsforanstaltning.

-S.