Katte mad?
Fra : Melanie

Dato : 28-10-03 12:26

Hej NG

Jeg har flere gange set omtalt at katten for Hill's foder.
Jeg giver min kat det som de sælger i Netto og har en glad, frisk og sund
kat, tror jeg da.
Hvad er den store forskel på fodret, og hvorfor lige Hill's?
Gør jeg noget forkert i at der altid er tørfoder fremme til Misse?
Giver den 1 pose (100g) vådfoder hver aften, er det korrekt fodring?

Tja, undre mig bare og skabet er tomt for foder, så jeg skal købe nyt i dag.
I tilfælde af at i siger jeg bør købe Hill's, hvad bør det så koste og hvor
(ikke hos dyrelægen).

Venligst Melanie (Bornholm)

Fra : Helle

Dato : 28-10-03 13:37

"Melanie" <melanie@dinFJERNven.dk> wrote in message
> [...]
dag.
> I tilfælde af at i siger jeg bør købe Hill's, hvad bør det så koste og

Hills foder er et godt foder ligesom Eukanuba, Iams osv. Der er de rigtige
ting i af mineraler, proteiner osv., som katten har brug for. Når du køber
det billige foder rundt omkring i varehuse, små butikker mm., så køber du
samtidig et foder som ofte mangler enten det ene eller det andet. Ja, det er
billigt at købe men du kan se det lidt som at fodre dit barn med slik, chips
og sodavand hele livet igennem. Dit barn vil ikke få de næringstoffer som
det har brug for og udvikler sig derfor ikke optimalt. Det samme gælder din
kat. Sygdom kommer nemmere til, katten har ikke en ligeså stor livsglæde og
du kender det sikkert fra dig selv, hvis du i en længere periode har levet
rigtig usundt og slet ikke har fået grøntsager og de ting du har brug for,
hvordan er dit humør og fysiske tilstand så?
Hills og andre mærkevarer i foder ér langt dyrere her og nu at købe i
forhold til det du køber nu MEN i længden er det ca det samme. Hvis du køber
en stor sæk Hills på 5 kg så koster den vidst omkring 300 kr og det ér mange
penge men den holder tilgengæld væsentlig længere tid end hvis du købte 5 kg
foder i Netto. OG så har Hills og Eukanuba smagsgaranti hvilket vil sige, at
hvis du køber en sæk foder og katten ikke vil spise det, ja så bytter du
bare sækken og får en ny slags. Det er jo en ret god garanti at have. Dette
gælder næppe i Netto mm.

Jeg var selv køber af det super billigste foder i starten jeg havde kat og
der var fandme ikke nogen der skulle komme og gøre sig klog på hvad min kat
skulle have at spise!! Foder var vel foder??!! Meeen, så blev katten syg,
skiftede til Hills og katten fik en langt større smidighed og flottere pels
samt bedre humør. Det har nu taget mig 2½ år at få svigermor til at skifte
til Eukanuba og jeg siger dig: katten er blevet meget større, flottere og
mere livlig! Wow!

Mange vil måske sige mig imod men dette er blot MIN mening. Så jeg synes
simpelthen du skal købe Hills Prescreption Diet som kun fåes hos dyrlægen -
hvorfor vil du egentlig ikke købe hos dyrlægen?? du kan købe hos en hvilken
som helst dyrlæge og det behøver ikke være den dyrlæge som du er vant til at
komme hos/ikke bryder dig om.
Du kan også købe noget der hedder Hills Science Plan hos dyrehandlerne men
det er efter min mening ikke så godt. Og ellers kan du købe Eukanuba og
Royal Canin hos dyrehandlerne.

Håber dette var svar nok - ellers må du endelig skrive igen.

Mvh Helle

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 28-10-03 13:37

In article <3f9e5273$0$45319$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Melanie
> [...]

> Gør jeg noget forkert i at der altid er tørfoder fremme til Misse?
> Giver den 1 pose (100g) vådfoder hver aften, er det korrekt fodring?

Hej

Nu behøver det ikke lige være Hill's, der er masser af andre gode
fodermærker. Det kunne være Iams / eucanuba, Royal Canin og mange
andre. Du kan tage et kig på produktsiderne på
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk
og se hvad folk fodrer med og er glade for. Hvis du går til en
dyrehandler finder du som regel er bredt udvalg.
De gode fodertyper er dyrere, men osse drøjere i brug, så man kan ikke
sammenligne prisen lige over, ofte bliver resultatet faktisk at
supermarkedsfoder er dyrest i brug.
De fleste fodrer nok med tørkost, det har den store fordel at man kan
hælde en skålfuld op og lade katten selv afgøre hvornår den er sulten.
Det er vistnok sådan, at katte har bedst af at spise mange små
portioner ligesom de ville ha' gjort i naturen (ligesom os, iøvrigt
) Nogle få katte kan ikke styre at have fri adgang til foderet og
bliver for runde. Så kan man gå over til en slanke-variant eller
selvfølgelig rationere.
Grunden til at man generelt siger, at supermarkedsfoder er "godbidder"
og ikke "totalkost" er, at det ofte viser sig, at der mangler noget,
eller er lidt for meget, af det ene eller det andet i
supermarkedsmaden. Og selv om det tager år, før man ser effekten, så
kan det, at katten konstant mangler en lille aminosyre eller får lidt
for meget af noget (typisk magnesium), en dag gøre den syg. Det lidt
billigere foder er så en dag skyld i en syg kat og dyrlægeregninger,
der måske kunne være undgået.

Hjalp det?
Ellers må du spørge igen

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 28-10-03 13:49

"Melanie" <melanie@dinFJERNven.dk> writes:

> Hej NG
>
> Jeg har flere gange set omtalt at katten for Hill's foder.

Ja det er også ret godt.

> Jeg giver min kat det som de sælger i Netto og har en glad, frisk og sund
> kat, tror jeg da.

Ja nu måske...

> Hvad er den store forskel på fodret, og hvorfor lige Hill's?

Hills, Eukanuba, Royal Canin er gode fodermærker som er udviklet til
katte de indeholder ikke for meget magnesium (kan give sten i
urinvejene) Katten optager mere næring af den samme portion og skal
derfor spise mindre = mindre i bakken.
Jeg fodrede også med alt muligt supermarked en gang, men efter
jeg/Melissa gik over til Hills fik jeg mindre i bakken, hun fik en
langt flottere pels og synes jeg at kunne mærke et øget velvære
generelt. Nå ja og så sparede jeg ca 40 - 50 kr pr måned i forhold til
at fodre med brekkies og pussi, fordi det er mere drøjt i brug det
gode foder..
Hun spiste gerne i omegnen af 3,5 kg før og efter kom det helt ned på
ca 1,2 kg pr måned..

> Gør jeg noget forkert i at der altid er tørfoder fremme til Misse?

Nej bestemt ikke hvis den kan styre det, katte spiser mange små
portioner i modsætning til hunde som kan fodres 1 - 2 gange om dagen.

> Giver den 1 pose (100g) vådfoder hver aften, er det korrekt fodring?

Nej, faktisk er det ganske smart. For på den måde sikrer du at katten
får væske nok. Ikke alle katte er gode til at drikke vand. Selv bruger
jeg en pose til at stoppe "vækkeuret" om morgenen så jeg kan lave
morgenkaffe uden at skulle skvatte over en kat som forventer at der
kommer noget til den også *S*

> Tja, undre mig bare og skabet er tomt for foder, så jeg skal købe nyt i dag.
> I tilfælde af at i siger jeg bør købe Hill's, hvad bør det så koste og hvor
> (ikke hos dyrelægen).

Hills kan du faktisk næsten kun købe hos dyrlægen, men de andre mærker
er også gode (tag et kig på www.dk-fritid-dyr-kat.dk ) hvor der er div
produkt anmeldelser for foder mmm. Prisen Av det afhænger nok lidt af
butikken, men ca 150 kr for en pose (1,5 - 2 kg) skal du nok regne
med. Selv giver jeg ca 150 hos dyrlægen for Hills i en 2 kgs pose, men
jo mere du køber af gangen jo billigere

Og foder er altså ikke dyrere hos dyrlægen end andre steder som sælger
kvalitets foder. Du skal dog regne med at skulle lave et glidende
foderskift, for det er ret muligt at den stakkels mis kan få vrøvl med
mavsen ellers, prøv i første omgang at få en prøvepose så du kan se om
den nu også vil spise det andet..

Ps. Melissa blev 14 år uden en eneste sygedag før til sidst da hendes
nyrer gav op og jeg måtte sende hende i forvejen til regnbuebroen

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Melanie

Dato : 28-10-03 13:58

Takker for de gode svar.
Køber ikke foder hos dyrelægen, da jeg endnu ikke ved hvor der ligger en.
Flyttede hertil for 6 md. siden fra Sjælland og var hos dyrelægen med katten
lige inden vi flyttede. Fik katten af en gammel kollega, kun en uge før
dette.(Misse er ca 2 år). Hun gav den billig foder, og dyrelægen sagde intet
om foder. Har læs lidt i bøger om det, men ikke noget jeg blev klog af.

Endnu en gang tak.
Kh Melanie

Fra : Pia J

Dato : 28-10-03 14:06

> dette.(Misse er ca 2 år). Hun gav den billig foder, og dyrelægen sagde
intet
> om foder. Har læs lidt i bøger om det, men ikke noget jeg blev klog af.

Hvis du har dankort og forstår tysk kan du bestille det gode
dyrehandlerfoder en del billigere her og få det bragt til døren:

www.zooplus.de

Det koster knap 50 kr. i fragt uanset hvor meget man bestiller - så et par
sække med 15 kg foder og kattegrus til halv pris, så har man sparet en del.
Mange penge på en gang, men der går så ½ år inden du skal have fat i kortet
næste gang.

Jeg overtog selv en kat på 4 år som levede af billigt foder. Da jeg så
skiftede skete der tre ting: Katten ÅD som besat og ville slet ikke kendes
ved det billige foder mere. Hun tog på og så ikke længere mager ud. Hendes
pels blev så blød og tyk at hun nu ligner en isbjørn om vinteren (hun er
hvid). Hun er udekat og fanger mus, men jeg skal nu ikke give hende ormekur
nær så ofte som i starten - så hun bliver m.a.o. ikke ligeså påvirket af de
orm hun måtte få fra musene, om hun så får det sjældnere eller om jeg bare
ikke opdager det ligeså hurtigt fordi hun ser sundere ud, kan jeg så ikke
sige.

:Pia

Fra : Helle

Dato : 28-10-03 15:02

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote in message

> intet
>
> Hvis du har dankort og forstår tysk kan du bestille det gode
> dyrehandlerfoder en del billigere her og få det bragt til døren:
>
> www.zooplus.de

PAS PÅ! Vær lige opmærksom på at hos Zooplus forhandler de Hills Science
Plan og hos dyrlægen er det Hills Prescreption Diet - det er en del forskel
på disse to typer! Vær lige opmærksom på dette...

Mvh Helle

Fra : Pia J

Dato : 28-10-03 15:07

> [...]
forskel
> på disse to typer! Vær lige opmærksom på dette...

Det er jeg helt klar over - det er det samme som det der forhandles hos
dyrehandleren herhjemme. Nu bruger jeg så ikke Hills i det hele taget.....
Men jeg synes personligt at det hos dyrlægen er diætfoder og ikke
hverdagsmad.

:Pia

Fra : Tommy Fer

Dato : 28-10-03 14:39

"Melanie" <melanie@dinFJERNven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
intet
> om foder. Har læs lidt i bøger om det, men ikke noget jeg blev klog af.

Hej Melanie

Ved ikke hvor du bor på klippen. Men passede min svigerindes katte i sorthat
i en lille periode, der fandt jeg en dyre handel i Rønne, den var faktisk
ganske velassorteret.... Mener den lå på en af vejene fra rundkørslen ude
ved shell tanken og ind mod rønne by.

mvh Tommy Fer
Lakridsen og Gizmo der køre på Hill adult med chicken, 15 kg af gangen til
540kr. (ca)

Fra : Melanie

Dato : 28-10-03 15:01

Takker Tommy

Jep den kender jeg, men stadig ingen dyrlæge.
Kigger i tlf bogen en dag, men har ikke det store behov pt.
Smutter forbi der og kigger i dag.
Kh Melanie (Aakirkeby)

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 28-10-03 15:06

> [...]

> Køber ikke foder hos dyrelægen, da jeg endnu ikke ved hvor der ligger en.
> Flyttede hertil for 6 md. siden fra Sjælland og var hos dyrelægen med

Hej Melaine

Jeg ville prøve at tjekke de lokale dyrlæger lidt ud allerede nu, så du ved
hvor du skal ringe hen, hvis det pludselig brænder på .. Ka' du ikke prøve
at snakke med naboer og kollega'er om hvor de bringer deres dyr hen ? Evt.
høre lidt forskellige erfaringer .. Jeg ville nødig stå en sen aftentime, og
ikke vide hvor jeg skulle ringe hen, hvis der sker eet eller andet med
missen ..

Ellers - mht. mad - så har du vist allerede fået en del tips, så der vil jeg
ikke tilføje noget -- men velkommen i gruppen - det har jeg vist ikke fået
sagt før

Hilsen Pia og misserne ..
--
Pia@lihme.com
Look at my quilts, cats and other stuff :

Fra : Melanie

Dato : 28-10-03 18:30

Update!!

Tog til "Dus med dyrene" og købte foder. Kom 2 min. i lukketid, så kikkede
lidt på de mærker I har nævt, og valgte så den der var sat lidt ned, da den
kom med en smart beholder. Den valgte er IAMS med lam 3 kg for 179,- inc.
beholder i plast. Er det så et goldt valg? Der står voksen 1+ på den.
Da jeg kommer hjem møder jeg Misse i døren, der "Siger" : mad, mad!. Jeg tog
hendes vådfoderskål, vaskede og gav hende IAMS i den. Tog så foderskålen med
Pussi tørfoder op også. Satte dem begge på gulvet på samme tid, men havde
byttet deres pladser om. Misse kigger skuffet på Pussi, og gik derefter over
til IAMS og spiser gladeligt lidt. Tja, nu prøver vi den da og ser hvad der
sker. Hvor lang tid går der før vi burde mærke og se forskel?

Miau og hilsner
Misse og Melanie

P.S. Finder lige en fonbog og finder en dyrlæge bare for at vide det! *SS*

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 28-10-03 18:41

In article <3f9ea7be$0$45358$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Melanie
<melanie@dinFJERNven.dk> wrote:

> Update!!

Hej

Jae - det her er jo lidt sent
Men normalt er det smart at skifte til nyt foder over et stykke tid,
sådan at man blander lidt af det nye foder i det gamle, så lidt mere
osv., til der er kun nyt foder i skålen. Det er smart, fordi katten
godt kan få lidt fordøjelsesbesvær af at få en ny slags mad. Så hvis du
skulle opleve at mis får lidt tynd mave de næste dage, kan det altså
være foderskiftet, den _behøver_ ikke at være syg

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 28-10-03 20:41

"Melanie" <melanie@dinFJERNven.dk> writes:

> Update!!

Tak

> [...]
> kom med en smart beholder. Den valgte er IAMS med lam 3 kg for 179,- inc.
> beholder i plast. Er det så et goldt valg? Der står voksen 1+ på den.

Jamen det var jo det det hed, tænkte godt på et lødigt mærke mere men
kunne ikke lige komme på hvad det hed...

Ud fra andres erfaringer er det godt ja, har ikke selv prøvet det. Men
ved at andre sværger til lige det mærke.

> [...]
> til IAMS og spiser gladeligt lidt. Tja, nu prøver vi den da og ser hvad der
> sker. Hvor lang tid går der før vi burde mærke og se forskel?

Lyder ret almindeligt (hvis man kan skrive noget sådant ifb med
katte.. )
Men jeg tænker at hun havde ventet noget vådfoder *S* Bliv endelig ved
med at give hende det, så hun får væske nok. Det er godt nok ret dyrt
vand... Men det skal man jo nok ikke lige tænke over i det daglige *G*

Uha, det kommer helt an på hvad du mener med forskel.. Men mit bud er
at det vil komme glidende over et par måneder med blankere pels og
øget velvære. Det med mindre i bakken burde du se snart.

> Miau og hilsner
> Misse og Melanie
>
> P.S. Finder lige en fonbog og finder en dyrlæge bare for at vide det! *SS*

Det er bestemt også fornuftigt, men spørg lidt omkring også, for
du/Misse vil være bedst tjent med en dyrlæge som primært har med
kæledyr at gøre.

Nåja glemte jeg også før ;-/ Velkommen til paradis for katte"tosser"
Her ringer ingen efter den blå bil, bare fordi man lige vil dele en
oplevelse eller to med andre som forstår en ;-D

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 29-10-03 02:40

> [...]
dag.
> I tilfælde af at i siger jeg bør købe Hill's, hvad bør det så koste og

Det eneste gode der er ved Hill's er at pengene ryger lige ned i lommen på
producenten og dyrlægerne! (Efter min mening).
Har aldrig brudt mig om det hverken til hund eller kat.
Har lidt på fornemmelsen at fordi dyrlægen siger at "det simpelthen bare er
SÅ godt" så hopper folk på den! De dyrlæger jeg har haft har endda afvist
alt andet foder fordi de mente at Hill's var det " rigtige" at fodre med!
Mon ikke de får en bid af kagen!?

Kender endnu ingen som ikke har haft problemer med foderet og som har måttet
skifte til et andet mærke....

Min kat får Whiskas, Kitekat, RC Outdoor både som tørfoder og vådfoder.

Meningerne er mange og det her er min :0)

Hilsen Betina

Fra : Denise

Dato : 29-10-03 11:51

"Betina von Ahnen Thygesen" <betina@deskstar.dk> wrote in message

> [...]
> Mon ikke de får en bid af kagen!?
>
> Kender endnu ingen som ikke har haft problemer med foderet og som har

Hej Betina
Ja, nu kender du jo ikke mig. Men jeg har aldrig haft problemer med Hills.
Jeg bruger godt nok det fra dyrehandleren altså Science Plan og så det med
Lam, da jeg har en allergi kat og Lam tåles fint. Samtidig bruger jeg også
IAMS med Lam og W/D fra dyrlægen.
I gamle dage da jeg brugte Whiskas synes jeg deres afføring både var tyndere
og så lugtede den, ikke som i dag meget fast og den lugter ikke, ikke på
afstand i hvert tilfælde hihi.
Disse fodermærker har jeg brugt i mange år og kattene er fuldt ud tilfreds
og er sunde og raske (bortset fra ham med allergi selvfølgelig, men det
havde han før jeg startede med Hills . Jeg har 2 katte på 8 år og 1 kat
på 15 år (her den 2.januar).
Så jeg mener nok jeg kan anbefale både IAMS og Hills.

--
Hilsen Denise

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 29-10-03 12:26

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på 15 år (her den 2.januar).
> Så jeg mener nok jeg kan anbefale både IAMS og Hills.

Jeg tillader mig lige at komme med en bemærkning . Dengang jeg fodrede
med Hill´s (den fra dyrehandleren), synes jeg at kattenes pels blev mat og
de fældede meget. Jeg skiftede så til Oliver´s, og efter kort tid, kunne jeg
se store forandringer på pelsen. Om det har været et sammenfald af
tilfældigheder, ved jeg ikke. Men jeg ved i hvert fald, at jeg ikke har lyst
til at skifte tilbage til Hill´s igen.

M.v.h.
Helle Frederiksen.

Fra : Denise

Dato : 29-10-03 13:18

"Helle Frederiksen" <hfFJERN@dlgnet.dk> wrote in message

> [...]
jeg
> se store forandringer på pelsen. Om det har været et sammenfald af

Hej Helle
Ja, jeg tror det har været et sammenfald af tilfældigheder, og enhver er
salig i sin tro, også mig

--
Hilsen Denise

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-03 13:42

Helle Frederiksen skrev i <news:bno7pa$g41$1@sunsite.dk,>:

> Jeg skiftede så til Oliver´s, og efter kort tid,
> kunne jeg se store forandringer på pelsen.

Da jeg fik Mimi spiste hun "supermarkedsmad" - hun var
lidt mat i pelsen og fældede meget. Så skiftede jeg til
tørkost fra http://www.olivers.dk og hold da op en forskel
- det var som at få en ny kat (Olivers leverer iøvrigt
gratis og der er smags-, mave-, og allergigaranti - man
kan bestille gratis smagsprøver via hjemmesiden.)

Dizzy ankom med en Iams killingepakke - vådfoderet
kunne hun ikke lide og tørfoderet kunne kun lige gå an - hun
vil meget hellere ha' Mimis voskenmad. Derimod var hun vild
med det Eukanuba Kitten som jeg havde stående klar til hende.
For at få hende bygget lidt op efter de helbredsmæssige
startvanskeligheder, så får hun nu Hill's Perscription Diet i/d
(vådfoder) og Royal Canin Intestinal, derefter fortsætter jeg
nok med Eukanuba Kitten indtil hun kan spise "voksenmad".

I øvrigt har jeg som en del andre erfaret, at det "dyre" mad
ikke er dyrere end supermarkedsmaden i længden, især
ikke hvis udgiften til grus indgår i regnestykket.
--
Mange hilsner
Lotte M - http://www.lotte-m.dk

Fra : Kate

Dato : 30-10-03 22:44

> Om det har været et sammenfald af
> tilfældigheder, ved jeg ikke. Men jeg ved i hvert fald, at jeg
> ikke har lyst til at skifte tilbage til Hill´s igen.

Sjovt, jeg havde en anden oplevelse med Lante.
Forhistorien er at mine katte *altid* har fået Hill's, ikke på
anbefaling fra dyrlægen, men fordi mine forældres første kat fik det og
trods hans ublide start i livet, så blev han en rigtigt flot mis.
Lante fik RC da jeg købte ham, men pga at de andre fik Hill's og det
var nemmere for mig at få fat på, så skiftede jeg ham over. I løbet af
kort tid syntes jeg at hans pels blev meget blødere, mere skinnende og
flottere i farven, jaja, måske bare naturen der har spillet mig et
puds, men Hill's er foderet her i huset. Og har jeg det sådan at uanset
hvad jeg køber, kattemad eller noget som helst andet, så er der jo
nogle som tjener på det. Ingen laver jo noget for mine blå øjnes skyld
(og de er heller ikke blå )

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Dorthe Koch

Dato : 29-10-03 05:23

> [...]
> I tilfælde af at i siger jeg bør købe Hill's, hvad bør det så koste og hvor

Jeg gjorde nøjagtigt det samme: 100 gr. vådfoder om aftenen og altid
tørfoder fremme (Netto's, Whiskas, RC Indoor, Pussi...whatever, jeg lige
havde fået købt). Så blev Mikkel syg, og han er nu på Specific fra
dyrlægen samt 50 gr. vådfoder eller lidt tun om aftenen. Til godbidder
får han RC Indoor foderpiller om dagen. Sådan har det været et måneder,
og HOLD DA OP....hvor har det gjort en forskel i pelsen allerede. Han
fælder næsten ikke mere, hvilket betyder, at vi kun sjældent skal have
den grimme onde børste frem. Jeg er sikker på, at jeg hen ad vejen nok
skal se flere forbedringer.

Mht. at have fri adgang til foder....troede gentligt, at katte selv
kunne administrere foder, så Mikkel har også altid haft adgang til
tørfoder døgnet rundt. Men nu er han altså på "slankekur". Dyrlægen
mener ikke han er fed, men en stor fættter med lidt på sidebenene til at
stå imod med. Dog mente han, det var en god idé at "rationere" maden
INDEN han bliver for fed. Hellere forebygge end....

God fornøjelse med foderindkøbet.

Med venlig hilsen
Dorthe Koch
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 30-10-03 22:49

Dorthe Koch <d.kKATTE@BAKKEc.dk> wrote in news:3f9f40b897d01@dk-fritid-
dyr-kat.dk:

> roede gentligt, at katte selv
> kunne administrere foder,

Desværre ikke alle. I helt gamle dage da jeg kun havde Sofie og Johan
stod der altid mad fremme uden at durlægen talte om for tykke misser og
rationering og kattebakkerne var skarpt opdelt, en til stort og en til
småt. Deres påfund, ikke mit. Så flyttede Oliwer ind, bakkerne blev
benyttet tilfældigt og mad kunne ikke stå i langt tid af gangen.
Nu har jeg så Johan og Donse som faktisk rejser sig når de er færdige
og Lante og Mowgli som tømmer *alt* og støvsuger gulvet inden de
forlader køkkenet. De ville begge blive tromletykke hvis jeg ikke
passede på dem.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 31-10-03 07:55

Jeg vil bare høre, om andre herinde fodrer med Olivers?

Alle de mærker, I nævner, har jeg prøvet i light-udgaven
og de to af kattene var der ikke som regel ikke problemer med,
men den "lille", Nikita - nej tak.
Kun Nutro light ville hun have, (det var de andre så til gengæld ikke vilde med - suk) ,
så derfor havde jeg ikke de helt store forhåbninger,
da jeg fik en gratis prøvepakke med Olivers light foder!
Men minsandten om det ikke fandt nåde for kræsenpinden og hun åd det med velbehag.
De to andre syntes også godt om det, så jeg bestilte fluks en 5 kilos pose,
så nu kan jeg fodre alle 3 katte med samme foder!
Nu håber jeg jo så bare, at det er ligeså godt som RC, Hills,
Eukanuba og hvad det hedder altsammen!

mvh Eva

Fra : Charlotte

Dato : 31-10-03 08:51

Hej Eva

Eva Schmidt <safeni@paradis.dk> skrev:
>Jeg vil bare høre, om andre herinde fodrer med Olivers?

Vi fodrer også med Olivers og begge misser er vældig glade for
det. Jeg kender en del andre, der også bruger Olivers og som alle
er glade for det. Faktisk har jeg ikke hørt nogen, der har forsøgt
sig med det og som ikke er tilfredse med det...
Og selv min store Maine Coon tygger dem, og de er hårde og gode
for tænderne (hvis de da tygger maden, altså).

KH
Charlotte

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-03 15:47

Eva Schmidt skrev i <news:3fa2072a$0$45359$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,>:

> Jeg vil bare høre, om andre herinde fodrer med Olivers?

> Nu håber jeg jo så bare, at det er ligeså godt som RC, Hills,
> Eukanuba og hvad det hedder altsammen!

Så vidt jeg ved regnes foderet fra Olivers som værende i
klasse med Iams/Eukanuba, RC og Hill's.

Hvad angår valg af foder, så nævnte opdrætteren, hvor jeg
købte Dizzy, et argument, som jeg ikke tidligere har overvejet,
nemlig at Iams/Eukanuba skulle være det firma som bruger flest
penge på forskning - at det foderet fra Olivers koster mindre,
svarer til det I/E spenderer på forskning. Olivers må dog også
spare på markedsføringen, ligesom der er et led mindre i
distributions-kæden.

--
Mange hilsner
Lotte M - http://www.lotte-m.dk

Fra : Charlotte

Dato : 31-10-03 16:01

Hej Lotte

Lotte M <lotte_mstofanet.dk> (at) skrev:

>Hvad angår valg af foder, så nævnte
> [...]

Jeg kan da sagtens forestille mig, at Olivers ikke har så mange
fordyrende led, som nogle af de "store" har...og måske tjener de
ikke så meget... I don´t know...kan bare se, at vores misser har
godt af det i forhold til billig tørfoder.

KH
Charlotte

Fra : Stine Frandsen

Dato : 29-10-03 18:47

Hej :)

Min lille kommentar også.

Fodrer med Royal Canin FIT32 og alle mine 3 katte ELSKER det og stortrives
på det.
Zoya (MCO/huskat) & Elvis (NFO/huskat ) har den lækreste pels og især Elvis
har ændret sig siden jeg fik hende i sommers. Da var hun 1½ år, mager, tynd
& tjavset i pelsen OG blev fodret med Pussi.
Foderskiftede med blanding i 14 dage - hvor alle kattene sorterede Pussi
fra - og nu er Elvis blevet rigtig flot, er vokset, hendes pels er kraftig,
blank og blød. Ved godt noget af det skyldes alder, men hun er også neutral
så ingen hormonræs der :))

JEg giver ca. 400,- for 10 kg RC FIT32 og det holder ca. 6 mdr til 2 katte,
hvor der altid er foder.

Jeg handler i DLG's butik : Land&Fritid

Stine