Katten Sam ;-)
Fra : Jette Nielsen

Dato : 28-10-03 08:08

Min kollega var forleden inde i en butik og opdagede ejerens kat, der lå
og hyggede sig på en hylde. Han gik hen til den og begyndte forsigtigt
at ae den, og straks begyndte missen at spinde ... den var slet ikke
utryg ved den fremmede mand der stod og nussede den.. faktisk gad den
slet ikke kigge op ...det viste sig dog, at der var tale om katten Sam

http://shopbasic.dk/mall/shop.asp?shop_id=6452&vare_id=246771

Med venlig hilsen
Jette Nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 28-10-03 08:56

"Jette Nielsen" <jniKATTE@BAKKEomnix.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> utryg ved den fremmede mand der stod og nussede den.. faktisk gad den
> slet ikke kigge op ...det viste sig dog, at der var tale om katten Sam

Hej Jette.

Ja, hvorfor ikke . Men jeg synes måske ikke underholdningsværdien er så
stor, som hos vores uvorne firbenede uden batterier . Men praktisk hvis
man bare ønsker sig en skødekat. Og billig i drift!

Jeg har dog en lille historie selv. Jeg kommer af til på en planteskole,
hvor de også har en kat (altså en rigtig levende en ;-D). Oftest når man
kommer, ligger den ude midt på gulvet, hvor folk ræser forbi med
indkøbsvogne, og den fortrækker ikke en mine. Hvis man går over og nusser
den, strækker den sig lige en gang og starter spindemaskinen. Det kan være,
at det er den, der har siddet model for Sam . Jeg er i hvert fald
imponeret over, at den slet ikke er bange for at blive kørt over!

M.v.h.

Helle Frederiksen.

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 28-10-03 23:48

"Helle Frederiksen" <hfFJERN@dlgnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at det er den, der har siddet model for Sam . Jeg er i hvert fald
> imponeret over, at den slet ikke er bange for at blive kørt over!

Hej Helle.
Er det den planteskole oppe ved Sorø (tror det hedder Broby)? Dér har jeg
set en dejlig kat, der lå og sov i sin kurv oppe ved disken trods
søndagstravlheden.

Fornylig så jeg en anden "forretnings-kat", der faktisk lignede Sam, bare
større. Den lå i vinduet hos en cykelhandler midt i Næstved, og hyggede sig
med at kigge ud på stormvejret. Kunderne i butikken vendte den bare ryggen
til...

Mvh. Else.

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 29-10-03 08:23

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> skrev i en meddelelse

Hej Else.

> Hej Helle.
> Er det den planteskole oppe ved Sorø (tror det hedder Broby)? Dér har jeg
> set en dejlig kat, der lå og sov i sin kurv oppe ved disken trods
> søndagstravlheden.

Nej, det var faktisk i Birkevang i Holme Olstrup (lige over for BonBon
Land). Det er godt nok snart længe siden jeg har været der (først på
sommeren tror jeg), så jeg ved da ikke, om den stadig er der.

> [...]
sig
> med at kigge ud på stormvejret. Kunderne i butikken vendte den bare ryggen

Nej hvor sjovt! Hvad er det for en cykelhandler? Jeg bor selv midt i
Næstved, og kommer tit forbi de forskellige forretninger. Men det er godt
nok ikke cykelhandlerne jeg oftest stopper op ved . Men det kunne være
man skulle overveje det næste gang. Jeg har så til gengæld set en gravhund i
udstillingsvinduet hos en butik med boligtextil o.s.v. Den lå og sov i en
sofa, der var udstillet. Der stopper jeg til gengæld tit op, for oftest
ligger den på sin plads i sofaen .

> Mvh. Else.

M.v.h.
Helle Frederiksen.

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 29-10-03 10:53

> Land). Det er godt nok snart længe siden jeg har været der (først på
> sommeren tror jeg), så jeg ved da ikke, om den stadig er der.

Det ved jeg heller ikke, jeg så den ikke da jeg var der for en måneds tid
siden.

> sig
>
> Nej hvor sjovt! Hvad er det for en cykelhandler?

Den ved Brotorvet, ud til den lille parkeringsplads med kineserrestauranten.
De havde døren til at stå åben, så katten kan formentlig komme og gå som den
vil, men den dag jeg var der, var det stormvejr, så den var fuldt tilfreds
med at ligge i vinduet

Mvh. Else.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 28-10-03 09:02

Jette skrev
<den var slet ikke utryg ved den fremmede mand der stod og nussede den..
faktisk gad den slet ikke kigge op ...det viste sig dog, at der var tale om
katten Sam >

*GGG* det er sådan nogle man burde opdrætte/eje

--
Marianne Hellemose
www.hellemose.dk

Fra : Ann *DagensDyr.dk*

Dato : 28-10-03 09:42

> [...]
> utryg ved den fremmede mand der stod og nussede den.. faktisk gad den
> slet ikke kigge op ...det viste sig dog, at der var tale om katten Sam

Jamen det er jo lige sådan en min svigermor skulle have i julegave,
hun savner en mis, men kan ikke have kat mere, på grund at de 2 store
bullerbasser
af et par hunde hun har

Mon hun bliver lidt skuffet? *G*

Hilsen Ann

--
www.dagensdyr.dk - Dit kæledyr på nettet !

Fra : Kate

Dato : 28-10-03 23:16

Jette Nielsen <jniKATTE@BAKKEomnix.dk> wrote in news:3f9e15b2a1551@dk-
fritid-dyr-kat.dk:

> http://shopbasic.dk/mall/shop.asp?shop_id=6452&vare_id=246771

Hihi, når Mowgli og Donse vælter hele huset så kunne jeg sikkert godt
ønske mig sådan en mis, men lige nu sover de sødeligt i hver sit rum,
så vil jeg ikke

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Ann K

Dato : 28-10-03 23:58

"Jette Nielsen" <jniKATTE@BAKKEomnix.dk> skrev i en meddelelse
>det viste sig dog, at der var tale om katten Sam
>
> http://shopbasic.dk/mall/shop.asp?shop_id=6452&vare_id=246771

Sådan en vil jeg også have!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Og så skal jeg af med Tornadoen og Kuglelynet... lige nu er de to ved at
strimle et kattetelt fra eukanuba... Teltet burde ellers være stort nok til
at rumme en sheltie og en aby _samtidig_... Men de skal helst begge to
være inde i det, mens de leger fangeleg! *suk*
Har I nogensinde set et kattetelt hoppe rundt på gulvet i underlige
cirkelbevægelser?

--
Mvh Ann
Kennel Sifsafs... opdræt af shetland sheepdogs

Fra : Kate

Dato : 30-10-03 22:37

"Ann K" <tsarsBingo@Bongo.os.dk> wrote in news:bnms8d$6e6$1@sunsite.dk:

> Har I nogensinde set et kattetelt hoppe rundt på gulvet i underlige
> cirkelbevægelser?

Nej, men jeg får nogle sjove billeder på nethinden
Det er muligt i har nogle kvaler med jeres bande, men det lyder også
til at i trods alt har det ret sjovt

Vi er ved at nå dertil hvor Donse og Mowgli skiftevis kæmper om
bundplaceringen og leger vildt og heftigt, de to ku' godt udvikle sig
til at blive uadskillelige. Jeg tror allerede nu at de er meget glade
for hinanden, trods deres små kampe

Fra : Ann K

Dato : 31-10-03 23:32

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> Det er muligt i har nogle kvaler med jeres bande, men det lyder også
> til at i trods alt har det ret sjovt

Tro mig... man er ganske enkelt _nødt_ til at have en veludviklet humor for
at bo her i huset!
Men vi _har_ da haft vores store samvittighedskvaler mht Namacoola!!!
Hun kom jo her for at få _ro_!!! og kunne få genopbygget sin psyke +
tillid til andre katte... og så kommer vi slæbende med Kludetæppet, da det
endelig ser ud til at lillepigen er ved at være kommet sig så nogenlunde

Lige pludselig var _alt_ hvad vi hidtil havde opnået ved at gå fløjten...
og der var absolut ingen løsninger
Vi har jo det princip at dyr som kommer her _ikke_ kommer tilbage igen -
med mindre vi da kan se, at dyret ikke kan/vil trives!
Og selv om vi i (korte) perioder faktisk legede med tanken om at tage
Kludetæppet med tilbage til Sverige var det jo heller ikke optimalt!!!
Idag er jeg lykkelig for at Jan totalt nægtede at rive væggen ned til det
lille værelse, da vi fik lavet nyt køkken... for hvad pokker skulle vi have
gjort uden det værelse, da det gik helt galt mellem Namacoola og
Kludetæppet???
Lillepigen er nu blevet dronning af løbegården og udestuen, har sat en
solid vinterpels (jow - hun _er_ abyvariant og har så sin ææælskede
Aske og sin bedsteste ven Dise til at holde sig med selskab De to andre
drenge har besluttet at hun er udenfor pædagogisk rækkevidde og gør meget
for at undgå at blive rodet ind i hendes fjollerier! Men imellem dem
hersker der så nogenlunde fred og fordragelighed OK _har_ hørt Aske
hvæse af hende - uhhh hvor bliver hun ulykkelig
Kludetæppet har så stuen og køkkenet for sig selv (det er næsten umuligt at
få hende til at være i løbegården "helt alene" - læs; Jan giiider ikke være
derude nu hvor det er blevet koldt ... sammen med smådrengene... Der er
ved at komme ro på, selv om man tydeligt kan mærke at drengene stadig ikke
er helt trygge ved hende... Dise gør _alt_ hvad hun kan for at undgå hende
(men bliver samtidig virkelig ophidset, når Kludetæppet og Namacoola står
på hver sin side af afspærringen og truer hinanden - veninden _skal_
beskyttes!)... Heldigvis har Kludetæppet store, rolige og godmodige Sif,
som hun kan hygge og ligge i bunke med
Tjalfe har bestemt at han ikke kan lide hende... og jeg tror at han for en
gangs skyld har en pointe... Kludetæppet er ind i mellem godt og grundigt
"ude med riven" efter ham Men han sender også nogle underlige signaler
til hende - ude synes han nemlig hun er _sød_ og vil meget gerne have hende
med på tur og lege... mens hun indendøre bestemt ikke skal bryde sig om at
kigge på ham - så er han bare den som er skredet med et ordentligt hvæs!
Dog er deres "kampe" slet ikke så alvorlige som mellem Kludetæppet og
Namacoola - nok især fordi Tjalfe sagtens kan matche hende fysisk såvel som
psykisk Han aftvinger hende en vis respekt og giver så lidt igen...

> [...]
> bundplaceringen og leger vildt og heftigt, de to ku' godt udvikle sig
> til at blive uadskillelige. Jeg tror allerede nu at de er meget glade

Ja... må jo så indrømme at jeg _er_ ikke bare lidt men meget misundelig!!!
Hvor ville det have været dejligt hvis Kludetæppet og Namacoola havde
kunnet sammen!!! Især fordi de faktisk har så utroligt mange
lighedspunkter... Kludetæppet er også et stort legebarn og en
kælegris...måske lidt mere behersket end den der fjollede abyting, men
alligevel på samme niveau
De to ville virkelig have kunnet få noget ud af deres samvær - og vi andre
var nok flyttet for længe siden ;oD

Fra : Kate

Dato : 01-11-03 09:07

> De to ville virkelig have kunnet få noget ud af deres samvær - og
> vi andre var nok flyttet for længe siden ;oD

Hahaha, ja. I nat hørte jeg flere gange det lydelige bump af noget som
faldt på gulvet. Da jeg ikke gad stå op kunne jeg bare følge sporene
til morgen, men Mowgli har helt sikkert haft det sjovt

Selvom jeg udmærket kan følge det trælse i at ha' et zoneopdelt hus, så
kan jeg godt følge dig i det med ikke at omplacere. Okay, jeg holdt
døren åben med Donse, men vidste dybest inde at der godt nok skulle
meget til at jeg gav op. Når først jeg har kræene er de jo mit ansvar
og hvem ville dog elske dem så betingelsesløst som jeg?

Det er godt at Namacoola trives i udestuen, hun skal jo ha' det godt,
men jeg synes jo også at det ville være skønnest hvis bare hun og Tia
ville kunne indgå en våbenhvile, sådan som Oliwer og Sofie gjorde i sin
tid.

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 30-10-03 22:54

Ann K skrev i en meddelelse...

> Har I nogensinde set et kattetelt hoppe rundt på gulvet i underlige
> cirkelbevægelser?

Jep, det gør vores sådan cirka hele tiden - dog med den forskel at det er
med en kat (Gizmo) indeni og en anden kat (Freya eller Devi) udenfor. Det
fungerer også med en drillepind eller en fiskestang med en mus - eller et
ben, en arm eller en hånd fra mig eller en af mine gæster. Lige så sanrt der
viser sig en skygge inde hos Gizmo kaster han sig efter den - og teltet
følger ham i tykt og tyndt.

Lige nu er han dog teltløs, det står i blød i min brors brusekabine efter
han for anden gang har tisset i det - mænd altså.....

Mvh Tina
www.gizzemissen.dk

Fra : nuser

Dato : 29-10-03 13:01

"Jette Nielsen" <jniKATTE@BAKKEomnix.dk> skrev i en meddelelse

KLIP
> slet ikke kigge op ...det viste sig dog, at der var tale om katten Sam
>
> http://shopbasic.dk/mall/shop.asp?shop_id=6452&vare_id=246771

Det må da lige være ideen til den veninde, der blev omtalt for et stykke tid
siden. Hende der gerne ville have kat, men stadig ville have et hjem der så
ud som en annonce for Bo Bedre.

Hilsen Nuser