Hæs stemme
Fra : Joan Frederiksen

Dato : 26-10-03 16:42

Hejsa

Hm til morgen da vi stod op, var der en af misserne som havde kastet op

Det sker jo af og til og misserne har heller ikke, haft stuebambus at
gnaske i længe. (Det er sgutte til at opdrive - æv)

Vi mistænker Dixie for at have kastet op, hun er lidt hæs i dag - kan
katte godt være det, efter at have kastet op?

Hun nøs også lidt i går, eller nej hun hostede/fnøs, den lyd de godt kan
komme med, før de skal kaste op. Hun fik lidt kattemalt og så var det
overstået.

Hun er frisk nok og gør som hun plejer, det er bare lige den hæse stemme
jeg er lidt nervøs over.

Bortset fra det, så er der lidt nye billeder i vores album

Hilsen
Joan Frederiksen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Pia Nave

Dato : 26-10-03 17:24

Joan Frederiksen wrote:
> [...]
> jeg er lidt nervøs over.
>
> Bortset fra det, så er der lidt nye billeder i vores album

Jeg har desværre ikke noget svar, men tilgengæld et spg. lidt i
forlængelse af Joan's.
Min hunkat (alm. huskat på 8 år) har det med at virke lidt 'forkølet'
engang imellem...det er som om hun 'raller' lidt som vi andre gør, når
vi er forkølede.....og så har hun ogdå lidt hæs stemme samtidig med..??
Hun er vaccineret og beh. for orm osv....
Der har aldrig været noget at mærke på hende - hun spiser, kæler og
opfører sig som hun plejer. Så hun er altså ikke sløj eller påvirket af
det på nogen måde!
Mit spg. er altså om katte kan blive forkølet ? Synes at have hørt at de
_ikke_ kan, men der må da findes en form for 'katte-forkølelse'....eller
hvad ?

Mvh. Pia

Fra : Camilla Baird

Dato : 27-10-03 13:47

> [...]
> Mit spg. er altså om katte kan blive forkølet ? Synes at have hørt at de
> ikke kan, men der må da findes en form for 'katte-forkølelse'....eller

Den eneste gang, jeg har oplevet en kat med stemmeproblemer (den var
først hæs, siden mistede den stemmen), havde katten halsbetændelse, som
kureredes med antibiotika. Så min anbefaling er at tage katten til
dyrlægen

En rallende kat skal også til dyrlægen efter min mening.

Med venlig hilsen

Camilla Baird

- Tøm kattebakken ved privat svar