Emse: aflivning eller omplacering?
Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 25-10-03 21:28

Jeg har nu vendt situationen med Emse med hendes tidligere ejere. De er
faktisk efterhånden mest stemt for at lade hende aflive, da hendes problemer
blot lader til at blive værre.
Med fornuften kan jeg bestemt godt se, at det kan være den bedste løsning,
men i mit hjerte har jeg svært ved at forlige mig med, at en kat, der også
kan være så dejlig, ikke skal have én sidste chance.

Men igen...hvem vil tilbyde et hjem til en 6 år gammel kat, der døjer med
urenlighed. Reelt ved vi jo ikke, om problemet forsvinder, selv med det
optimale hjem. Evt. ville jeg dog gerne tilbyde nye ejere at vi betaler
aflivning, hvis det ikke lykkes at få en harmonisk kat ud af det.
Og nu vil jeg så nødigt lyde som en af disse uansvarlige
killingeproducenter: "aftag dem NU, ellers afliver vi dem". Men omvendt har
vi ikke overskud til at vente i månedvis på det rette hjem. Det vil heller
ikke være fair overfor Emse, når hun bliver mere og mere upopulær både
blandt mennesker og katte her i huset.

Så er der nogen, der kender nogen, der tør påtage sig sådan en kat? Eller
ville I kloge hoveder mene, at vi efterhånden lige så godt kan indse, at der
måske aldrig kommer en rigtig lykkelig kat ud af Emse?

Jeg er virkelig sådan i tvivl, for hendes urenlighed betyder pt. at
stressniveauet og irritationen i familien blot stiger og stiger, hvilket
igen påvirker kattene negativt, og så er vi inde i en negativ spiral. Men
jeg kan omvendt ikke bare give op, for hun ER også en dejlig kat, der
fortjener et godt liv.

MVH Mette

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 25-10-03 22:09

Hej Mette

Det er en hjerteskærende beslutning, men jeg kan
godt følge de tidligere ejere når de er mest stemt
for aflivning, desværre har ingen af os en krystal-
kugle, så vi kan se hvordan en omplacering ville gå.

Det er et "spil" måske går det godt, måske gør det
ikke, den "trøst" der er ved aflivning, er at man kan
være sikker på at katten ikke har det dårligt mere.

knus og mange tanker

Marianne Hellemose
www.hellemose.dk
***Ailurophil***

Fra : Simon Rasch

Dato : 27-10-03 09:27

Må jeg have lov til at spørge hvad Emse ellers er for en kat ?

Race, andre katte, hund, børn, kælen, fertil/kastrat osv. for så vil jeg
lade ilden løbe og se om jeg kan hjælpe med et nyt hjem til hende. Jeg
syntes da det er værd at prøve hvis altså man finder nogle mennesker som man
føler sig tryg ved og stoler på at de vil det bedste for katten. Og går det
ikke, ja så lade hende komme en tur til dyrlægen for sidste gang. Da vi fik
vores sidste NFO pige, var hun heller ikke altid renlig, men det er hun
Så der er trøst at hente....

Missehilsner fra Dina
www.katteriandi.vestrupgaard.dk

Mette Svangren Guttesen <svangut@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a93r61-75c.ln1@svangut.dk...

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 27-10-03 14:32

"Simon Rasch" <simon.hansen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Må jeg have lov til at spørge hvad Emse ellers er for en kat ?
>
> Race, andre katte, hund, børn, kælen, fertil/kastrat osv.

Emse er NFO, stambogsført og tidligere udstillings- og avlskat, vores
erfaring er nu at hun helst ikke skal være med andre katte, da hun
kommunikerer dårligt med dem (hun har for så vidt ikke noget imod dem),
ingen erfaring med hund, ang. børn vil jeg sige gerne større børn, meget
kælen og hengiven, kastrat men først kastreret som 5-årig med kun én parring
i løbet af de fem år

>Jeg
> syntes da det er værd at prøve hvis altså man finder nogle mennesker som
man
> føler sig tryg ved og stoler på at de vil det bedste for katten.

Det synes jeg også, i hvert fald i hjertet. Sagen er nemlig også den, at
bortset fra renlighedsproblemet og den manglende evne til at tale
"kattesprog", virker hun faktisk både tilpas og harmonisk.

>Og går det
> ikke, ja så lade hende komme en tur til dyrlægen for sidste gang.

Ja, en ting er sikkert: skal hun omplaceres, skal det være "for good".
Findes det rigtige hjem ikke denne gang, skal hun ikke sendes mere rundt,
det ville ikke være fair overfor hende.

Så jeg vil bestemt gerne, hvis du lader ilden løbe, for Emse er ikke kun en
møgkat, men også en superdejlig dame, som jeg holder meget af.

MVH Mette

Fra : Ann K

Dato : 27-10-03 19:19

Hej Mette.
Jeg er også igang med at spørge mig for
Ganske vist bor jeg i københavn... men mon ikke vi kunne få løst det
"lille" problem, hvis det bliver aktuelt

--
Mvh Ann
Kennel Sifsafs... opdræt af shetland sheepdogs

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 27-10-03 21:16

"Ann K" <tsarsBingo@Bongo.os.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Mette.
> Jeg er også igang med at spørge mig for
> Ganske vist bor jeg i københavn... men mon ikke vi kunne få løst det
> "lille" problem, hvis det bliver aktuelt

Bestemt! Hvor der er en vilje, er der en vej. Hun er kommet den ene vej, så
naturligvis kan hun også komme den anden vej
Og tusind, tusind tak fordi I gider.
Emses profil kan i øvrigt ses her

MVH Mette

Fra : Charlotte

Dato : 27-10-03 21:46

Hej Mette

Hun ser ellers dejlig ud... Jeg kender desværre ikke et godt sted til hende.
Jeg håber, hun finder et godt sted, så det andet (det der unævnelige, grimme
noget) ikke er nødvendigt, selv om jeg godt ved, der sommetider ikke synes
anden udvej.

KH
Charlotte

Fra : Simon Rasch

Dato : 28-10-03 09:28

ØV, vi har 3 andre katte og en datter på 2 samt en dejlig hnud som elsker
vores katte.
Emse ville nok ikke bo hos os....

Hun ser ellers rigtig dejlig ud på profil billedet Håber virkelig at der
findes en løsning for hende, jeg høre omkring mig - alt hvad jeg kan !

nyhedsmeddelelse:0cjv61-ftr.ln1@svangut.dk...

Fra : dorthe

Dato : 28-10-03 20:33

Hej Mette

jeg har fuldt med i tråden omkring Emse.
Jeg kan dervære ikke selv tilbyde hende et hjem da jeg selv har 2 misser.
Men har omtalt Emse for min mor, Som meget gerne vil give Emse en chance.
Lidt om min mor hun går hjemme. hun er pensionist. Har ingen hjemmeboende
børn.
Hun har været inde og kikke i Emses profil og faldt pladask for hende, Men
hun ser nu også meget sød ud .
Men hvis du vil er du velkommen til at skrive til hende.
Hendes mail er mormor@sol.dk.
Håber at det kan lykkedes.

Hilsen Dorthe og misserne

www.kity.dk

Fra : Ann K

Dato : 28-10-03 23:50

Hej Dorthe og Mette.
Åh - håber virkelig at Dorthes mor kan tage Emse!!!
Det lyder lige nøjagtig som sådan et hjem, jeg ville ønske for hende!
Roligt, mere eller mindre konstant selskab og fremfor alt kærligt og
tålmodigt
Den mulighed jeg havde håbet på her i KBH, glippede desværre i første
omgang - min ven havde "desværre" lige anskaffet sig en lille ny fra
kattens værn... men han ville også gå videre med sagen hos nogle af hans
forældres bekendte - der _ved_ noget om katte...
Emse skal jo ikke bare ud til "det første, det bedste"!

*krydser fingre og håber på at Emse snart har et nyt hjem*

Fra : Kate

Dato : 28-10-03 22:53

Hej Mette

Jeg kan godt forstå din frustration. Det er altid slemt at måtte
aflive, specielt hvis der ikke er livstruende sygdom inde i billedet.
Samtidig kan jeg udmærket følge stressen over hendes urenlighed, og at
det påvirker jer alle.
Huset er jo fuldt og der er nok at se til med 3 små børn.
Håber at Dorthes mor kan tage Emse og at hun kan falde til der og blive
en glad gammel mis....*fingre krydses*

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.