Rejser og kat
Fra : Jokerman

Dato : 25-10-03 20:03

Hej Alle

Jeg skal på en lille rejse på et par timer og jeg skal have min killing med
som så skal være i transportkassen. Jeg vil høre om der er nogle gode råd,
som jeg kan lære noget af. F.eks. hvor længe kan en kat holde sig, nytter
det f.eks. at lægge en avis i bunden eller lignende.

Fra : Ann K

Dato : 26-10-03 02:20

"Jokerman" <h.soerensen@DELETETHISthiemer.dk> skrev i en meddelelse

Hejsa.
Tja... sørg for at transportkassen er stor nok til at du kan have en lille
killingebakke stående bagest i den... det er bestemt ikke sikkert at katten
vil bruge den - men hvis nu...
Sørg også for vand og mad... man kan hos nogle dyrehandlere (Bonnie's) købe
"trug", der er lige til at montere på kattetransportkassens trådlåge.
"Trugene" er forsynet med en bred kant foroven, som er bøjet ind over
åbningen - det mindsker evt vandspild
Tag vand med hjemmefra!!!! Det lyder måske lettere tosset, men nogle katte
har altså svært ved at klare "fremmed vand", nøjagtig ligesom fremmed
foder!
Sørg også for at transportkassen har et godt isolerende lag i bunden (fx
fleece eller vetbed).. det er kooooldt derude nu ... og om ikke andet,
så nyder alle katte at ligge på noget blødt...

--
Mvh Ann
Kennel Sifsafs... opdræt af shetland sheepdogs

Fra : Stine Hilskov

Dato : 26-10-03 10:19

Når du siger killing, hvor gammel er den så?
Killinger er generelt ikke så gode til at holde sig som voksne katte.

Jeg har rejst meget med mine katte. De var vænnet til det fra små, og var
meget glad for det, da der altid sket noget spændende!! Var til gængæld
meget fornærmede, hvis de for en gangs skyld ikke kom med!

Men jeg har aldrig haft problemer medat de tisssede, når de sad i
transportkassen. De ventede altid til vi nåede frem.
Det er nok ligesom katte på udstilling sjælden går på bakken, før de kommer
hjem.

Hilsen Stine