Fat mod!
Fra : dpl

Dato : 25-10-03 11:35

Hej gruppe!
Jeg har løseligt fulgt med i "ormekur" mm. debatten, men orker ikke
komme med et indlæg til bemeldte person, jeg er nemlig sikker på at det
ville være at tale for døve øren.

Derimod har jeg set en lang række fornuftige og oplysende indlæg fra
andre af gruppens skribenter, og føler tydeligt den frustration, vrede
og sorg der ligger bag mange af dem. Her er det så jeg ville komme med
min kommentar... Nemlig at jeg er overbevist om at denne Charlotte
Kofoed på ingen måde vil lytte, og da bestemt ikke lære. På et tidspunkt
må man indse at en sag er uløselig, hun fatter det simpelthen ikke. Der
vil altid være den slags katte-fabrikanter som blot er en del af
problemet, men ikke en del af løsningen, og man mister jo næsten lysten
til at fortsætte kampen for kattens velfærd.

Jeg håber dog at folk herinde fortsat vil være med til at fortælle,
spørge og give gode råd til hinanden og nye kattetosser, og ikke blive
desillusionerede over den mur af uvidenhed og dumhed man med mellemrum
løber ind i hos enkelte mennesker. Heldigvis sker det sjældnere og
sjældnere, jo mere folk bliver oplyst om ansvarligt kattehold, og
dyrehold i det hele taget. Og den bedste måde at bekæmpe folk som
frøken/fru Kofoed er jo at sørge for, at folk bliver kloge nok til, ikke
længere at købe hos hende.

Bare min betragtning her fra Lolland...
Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Eva Schmidt

Dato : 25-10-03 12:05

"dpl" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3F9A51D4.80103@hotmail.com...
> [...]
> dyrehold i det hele taget. Og den bedste måde at bekæmpe folk som
> frøken/fru Kofoed er jo at sørge for, at folk bliver kloge nok til, ikke

Hej Dorthe

Du har så fuldstændig ret!
Man burde ignorere hende, for jeg er desværre også
overbevist om, at intet, absolut intet, trænger igennem!

Men man kan jo bare blive næsten desperat ved tanken om,
at dette kvindemenneske er skyld i triste katteskæbner
ved sin totalt ansvarsløse holdning!

Og nu åbenbarer hun også, at hun ikke vil røre en finger
for tilløbende katte - de er heller ikke hendes ansvar!
Det er da godt, at det ikke var hos hende,
de stakkels hunmisser med killinger, som vi har fulgt her,
forsøgte at søge hjælp, for det havde de ikke fået!
Kan I andre få øje på hendes kærlighed til katte?
Jeg kan ikke!

mvh Eva

Fra : Pia Nave

Dato : 25-10-03 12:47

Eva Schmidt wrote:

> [...]
> forsøgte at søge hjælp, for det havde de ikke fået!
> Kan I andre få øje på hendes kærlighed til katte?

Hej i to

Nej, jeg må indrømme at vi alle nok 'taler' for døve øren. Og selv om
der _måske_ ville være en mikroskopisk forståelse fra hendes side,
tvivler jeg på at hun nogensinde ville tilkendegive den i dette forum!
Så jeg må nok desværre give jer ret, men det er bare _så_ svært at
ignorere, men uden tvivl nok det eneste der nytter hér.

Mvh. Pia

Fra : charlotte kofoed

Dato : 25-10-03 21:38

> [...]
> dyrehold i det hele taget. Og den bedste måde at bekæmpe folk som
> frøken/fru Kofoed er jo at sørge for, at folk bliver kloge nok til, ikke

jeg kan kun grine af jeres "latterligheder" !!! I læser og forstår da
vist også kun det i "selv vil" UHA-GODT DET IKKE VAR HENDE LILLE
"MISSE-MOR" med killinger søgte hjælp hos....HVOR HERRE BEVAR OS DOG
MAND!!!! Jeg har jo netop skrevet at jeg OGSÅ har tilløbne katte her hos
mig...og de er da velkomne...altså...en fra eller til...i en
"katte-fabrik" er der skam plads til "alle" uanset om "man" er
kastreret/ukastreret......stereliseret/ikke stereliseret....
OG nej tænk sig...hende KOFOED har ikke sine katte "under kontrol" det
er dog grusomt....stakkels hendes katte der lider denne skæbne....det er
sgu UTROLIGT at hende der kommer her af og til fra kattens værn og
"snakker" ikke har fortalt mig hvor fæl jeg dog er....og de to dyrlæger
der kommer og vaccinerer og ordinerer medicin osv. de har heller ALDRIG
påtalt noget om "DÅRLIGDOM" tværtimod for jeg ros......for alt det jeg
gør for "alle" mine katte og for alle de penge jeg "ofrer" på dem....MEN
hvis man kun kan have katte med "peterfisfornem-stamtavler" for at være
"medlem" af klubben her....ja så er jeg sgu helst foruden.....

Med venlig hilsen
charlotte kofoed
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 25-10-03 22:21

Charlotte skrev
..<...MEN hvis man kun kan have katte med "peterfisfornem-stamtavler" for at
være
"medlem" af klubben her....ja så er jeg sgu helst foruden.....>

Tjaaa jeg vil lige indsætte dine egne ord...........

< I læser og forstår da vist også kun det i "selv vil" >

og så konstatere at du fatter vist heller ikke en brik
af noget, uanset hvor gerne _du_ vil have det her til
at være en diskussion om huskatte kontra racekatte,
så er altså "bare" om at være _ansvarlig_ overfor sine katte, hvadenten
de har papirer eller ej.

hilsen fra bl.a 2 meget elskede, meget kostbare og
meget papirløse katte.

Marianne Hellemose
www.hellemose.dk
***Ailurophil***

Fra : charlotte kofoed

Dato : 27-10-03 12:00

> [...]
> www.hellemose.dk
> ***Ailurophil***
>
> Some people have lives, others have cats

Og jeg er altså ikke "ansvarlig nok" nå nej..jeg har jo stadig min
fertile hankat løbende....ups!!!!!