ormekur eller hvad????
Fra : charlotte kofoed

Dato : 23-10-03 11:59

Jeg kan kun undres over jeres diskussion...var det ikke ormekur Anita
søgte gode råd om????Hvorfor går i så , SÅ meget op i HVAD disse
killinger skal bruges til?????Hvad er der galt i at "avle" med
almindelige "huskatte"???? Hvis alle stoppede det PERMANENT ville
huskatten jo uddø om ca. 20 år ikke???? I må undskylde jeg forstå ikke
jeres holdning til dette!!!!!!! Det er HELT korrekt at "MANGE"
killinger/katte havner på internater rundt om i landet...men det er nu
oftest pga.,at folk ikke vidste hvad de gik ind til FØR de fik kat og
"SPECIELT:::HUNKAT:::) MEN.....MEN.....mine killinger havner nu ALDRIG
på internat....da jeg kan tage varer på mine dyr selv...og sagtens kan
tage vare på dem selv...og jeg har nu haft katte i "mange" år som
"AVLER" hvert år og jeg har nu altid fundet et hjem til dem der skulle
findes hjem til....jeg har i forvejen 4 hunkatte som årligt får
killinger....og det går fint.....jeg syns lige i skal huske at ikke
"ALLE" har de samme forhold at "HAVE KAT UNDER"!!!!!!!Jeg både kan og
vil gerne have MANGE katte og de bliver passet i h.... og
r..!!!!FORRESTEN!!!!!......det er mig der har "bestilt" de to
hunkillinger ved Anita....og jeg har IKKE ombestemt mig m.h.s. til
"AVL......hilsen Charlotte

Med venlig hilsen
charlotte kofoed
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 23-10-03 12:28

> huske at ikke "ALLE" har de samme forhold at "HAVE KAT
> UNDER"!!!!!!!

Nej men man må sige at Anita´s famile efter min mening ikke burde have aft
killinger eller kat i det hele taget, med de forhold hun selv har nævnt
herinde tidligere, det er efter min mening ikke en kat værdig.
Var inde og lure hendes side og kan se du efter den da skal have 3 katte
derfra samt din familie resten, eller tager jeg fejl ?
Hvordan forhindre du at der sker søskende parringer eller fætter/kusine
parringer ? er bare nysgerig.

Glæder mig da du kan tage vare på dine katte, det vil sige at du altså selv
beholder alle dine killinger ??? for så må det jo være endnu større arbejde
at holde styr på hvem der parre hvem , eller hvordan ved du at dine
killinger eller deres killinger ikke havner på internaterne ?

Jeg har som sådan ikke noget imod man får huskatte killinger, men... ville
ønske at flere huskatte opdrættere viste lige så stor flid i deres opræt som
dem emd stamtavle, og altså ike lod dem vokse op udendørs i en stald, sørger
for det bedste foder, ormekur, vaccinationer, kontrollerede parriner osv.
men måske du vil fortælle hvordan du gør i stedet for at svare i et mig
noget højtrstet tonefald, mener vi andre i debatten har formået at snakke
pænt til hinanden, selv om vi måske ikke er enige.

Jeg både kan og vil gerne have MANGE katte og de bliver
> passet i h.... og r..!!!!

SKØNT !! fortæl gerne mereom hvad forhold du opdrætter under, måske du kan
ændre mit syn på disse efter min mening kontrolerede huskatte formeringer !

VH
Gitte

Fra : Eva Schmidt

Dato : 23-10-03 12:48

"charlotte kofoed" <chakoKATTE@BAKKEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3f97b46d64f5d@dk-fritid-dyr-kat.dk...

Hvad er der galt i at "avle" med
> almindelige "huskatte"???? Hvis alle stoppede det PERMANENT ville
> huskatten jo uddø om ca. 20 år ikke????

Ja, men lige for øjeblikket er der jo altså overhovedet
ingen mangel på huskatte - så hvorfor avle endnu flere??

og jeg har nu haft katte i "mange" år som
> "AVLER" hvert år og jeg har nu altid fundet et hjem til dem der skulle
> findes hjem til....jeg har i forvejen 4 hunkatte som årligt får
> killinger....og det går fint...

Jeg er godtnok imponeret!
Du skaffer altså uden problemer hjem til 12-15 killinger hvert år?

Men i lighed med Gitte, så ville jeg da også gerne vide,
hvordan du forhindrer uønskede parringer og indavl!
Da jeg formoder at dine katte er fritgående, må det da
ikke være så nemt at vide, hvilken hankat der bliver far til killingerne!
Og det bringer mig så til noget andet, som jeg anser for et problem.
Fritløbende fertile hankatte!
Det er jo altså ikke kun dine hunkatte, han parrer
- og ikke alle killinger får et godt liv, hvor der bliver
taget hånd om dem - som du gør om dine!

Men måske HAR du slet ikke fritløbende katte
og i så fald undskylder jeg selvfølgelig mine påstande!

mvh Eva

Fra : Jonas

Dato : 23-10-03 18:52

> [...]
> r..!!!!FORRESTEN!!!!!......det er mig der har "bestilt" de to
> hunkillinger ved Anita....og jeg har IKKE ombestemt mig m.h.s. til

Hej!

Er det dig, der sælger uægte norske skovkatte på dyrenettet.dk??

Jonas

Fra : charlotte kofoed

Dato : 23-10-03 20:02

Fra : charlotte kofoed

Dato : 24-10-03 12:02

katte...mine"fritgående katte" har en "udestue"med
huler/wc/vand/tørkost(royal canin)+de har et "brændeskur" en "carport" og
KUN kommer "med ind under opsyn" dvs :at de bliver lukket ud når vi tager
"ud af huset" og om "natten" jeg har 12 "fritgående" katte i øjeblikket
hvoraf de 3 er killinger der snart nærmer sig de tre måneder og klare til
"nye hjem" og som svar til en der skrev at:jeg beholdt alle mine
killinger:nej da det har end til viddere lykkedes mig at finde hjem til
"alle" og da jeg giver god mad/orme-ogloppekure er min pris på en alm.huskat
som regel minimum 150 kr...OG SÅ har jeg også katte som er i "voliere" og
jeg har et "isoleret hus med løbegård" der har jeg langhårskatte(med og uden
stamtavler) og også alm.huskatte og laver ægte langhårskillinger u.papirer
og "krydsninger" som en spurgte om jeg gjorde???og om de blev auteret på
dyrenettet...!!!??? ja det gør de og der er "RIGTIG MANGE " der gerne vil
købe en "kryds-killing" til 500-8oo kr,ligesom der også er mange der gerne
vil købe ægte u.pap.,til 8oo-1200 kr....og så er der lidt for enhver
smag!!!!!!! Jeg har ikke prøvet "ufrivilligt"at stå med en kat endnu som jeg
ikke kunne få solgt...nogen er til salg 1 time andre 1 år ...sådan er
livet....om du køber "kvalitet hos mig" vil jeg ikke garantere men det kan
en "race-katte-avler" heller ikke garantere....hvad man ikke hører rundt
omkring?????og jeg har "selv"købt to killinger(med stamtavler) hos en
"opdrætter" som ikke har fået den "optimale opvækst" men jeg giver dem
chancen hos mig nu da de har fået "orme-loppekur,samt at de får næringsrigt
mad"vh.Charlotte

Fra : Eva Schmidt

Dato : 24-10-03 12:46

"charlotte kofoed" <chakoKATTE@BAKKEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3f9906b4772b2@dk-fritid-dyr-kat.dk...
> [...]
> chancen hos mig nu da de har fået "orme-loppekur,samt at de får næringsrigt

Ok, du er en af dem, der sælger et rodsammen af racekatteblandinger,
huskatte/racekatteblandinger og nogle "ved ikke helt" blandinger!
Du mener sikert selv, du er seriøs og du har jo også
aftagere til dine killinger - for nogle sparer jo, hvor de kan!
Jeg kan godt sige det ligeud- du har en killingefabrik og ikke et opdræt!

For mig at se, har du ikke styr på ret meget og jeg beklger virkelig,
at Anitas killinger skal indgå i dette menageri!

Eva

Fra : charlotte kofoed

Dato : 24-10-03 13:11

> [...]
>
> For mig at se, har du ikke styr på ret meget og jeg beklger virkelig,=20
> at Anitas killinger skal indgå i dette menageri!

Ja for min skyld kan du sådanset "kalde" det hvad du vil....!!! Ingen af
mine katte lider nogen form for nød...de bliver bragt til dyrlæge HVIS
de fejler noget...og jeg finder nye hjem til alle...jeg elsker
katte...derfor har jeg så mange ....og du skal skam ikke "beklage"
hverken over for Anita...eller nogen andre...de killinger får det skam
godt....en af grundene til jeg forlangte at de fik mindst 1 gang ormekur
inden jeg ville overtage dem....

Fra : Eva Schmidt

Dato : 24-10-03 13:31

"charlotte kofoed" >

> [...]
> hverken over for Anita...eller nogen andre...de killinger får det skam
> godt....en af grundene til jeg forlangte at de fik mindst 1 gang ormekur

Hvis du virkelig elskede katte og gik op i deres ve og vel,
så ville du altså ikke bidrage til overproduktionen!
Det er da fint nok, at du finder hjem til de killinger,
dine egne katte får, men hvad med de andre?
Altså dem dine fertile hankatte render rundt og producerer
- er det let for dig at lukke øjnene for deres skæbne?
Selvfølgelig vil hjemløse katte og uønskede killinger ikke holde
op med at eksistere, fordi du enten holdt dine hankatte
hjemme eller fik dem kastreret!
Men som ansvarlig katteejer må man altså begynde et sted,
så der bliver født så få uønskede killinger, som muligt!

Og her kan du være med til at gøre en forskel!

Eva

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 24-10-03 19:04

....de killinger får det skam
> godt....en af grundene til jeg forlangte at de fik mindst 1 gang
> ormekur inden jeg ville overtage dem....

Ja kan kun ryste på hovedt af du hver gang tror at får kattene bare mad og
ormekur så er alt okay !

VH
Gitte

Fra : Jonas

Dato : 24-10-03 16:51

"Eva Schmidt" <safeni@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

For mig at se, har du ikke styr på ret meget og jeg beklger virkelig,
at Anitas killinger skal indgå i dette menageri!

Hej Eva

Kunne ikke have skrevet det bedre selv. Jeg er 110% enig med dig.

Jonas

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 24-10-03 19:02

...om
> du køber "kvalitet hos mig" vil jeg ikke garantere men det kan en
> "race-katte-avler" heller ikke garantere....hvad man ikke hører rundt
> omkring?????

Nej men der har du så muligheden for atkan klage til et disiplinær nævn
tvivler på folk som ikke skulle være tilfredse med køb vil dig, vil kunne
have pengene til en civilretsag men er der nogen garanti på dine
killinger ?

> [...]
> "opdrætter" som ikke har fået den "optimale opvækst" men jeg giver
> dem chancen hos mig nu da de har fået "orme-loppekur,samt at de får

savner bestemt stadig vaccinationer mad og loppekur er altså ikke det eneste
en kat behøver !!

Hvis du har så gode katte med papirer hvorfor opdrætter du så uden ? er du
ikke interesseret i de krav som der stilles til dig som opdrætter , med
vaccinationer bland andet ? og forskellige attester på forældre dyrene ??

VH
Gitte

begin 666 smile.gif
M1TE&.#EA#P`/`)$!`````+^_O___`````"'Y! $```$`+ `````/``\```(N
MC V9QY$"X6(@6GGJO0!)+3RA$XDA:&Y6JGXMIX$K%G,8^2EE]G:4?&ID%+Y#
#`0`[
`
end

Fra : charlotte kofoed

Dato : 24-10-03 19:32

> [...]
> Gitte
>

> begin 666 smile.gif
> M1TE&.#EA#P`/`)$!`````+^ O `````''Y! $```$`+ `````/`````(N

altså nu ligger det også således at alle mine "kummerkatte" er ved at
blive vacc. mig og min dyrlæge tager nogle stykker hver måned og "vupti"
om et par måneder er alle vacc....har du mere at brokke dig over?????og
jeg har et "par" stambogskatte" men IGEN som i overdimensionerede
"katte.freaks" ikke kan forstå SÅ ER der også folk som gerne vil have en
"UÆGTE" kat og det kan i ikke lave om på..og så kender jeg altså to
"seriøse" opdrættere (hedder det sig) som IKKE har deres avlsmisser
vacc.,så hvad er det for et pålagt krav med henhold til netop dette
"emne" hvad er det værd????OG så spør jeg::::mener du at de folk der
"køber" kat hos mig er FATTIGE...det er ikke den opfattelse jeg selv har
(og jeg har dog set dem...det har du/i ikke??????Garant...jamen hvilken
garanti giver du dine "rige"katte-købere"????? jeg har haft flere som er
kommet igen og sørme ikke fordi den første de købte var/blev syg..(som
du nok håbede) men nej....de kom igen...fordi de var så glade for den de
købte ...at de bare MÅTTE have en mere....det sker faktisk "flere" gange
om året SÅ TYG LIDT PÅ DEN......

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 24-10-03 20:13

> [...]
> blive vacc. mig og min dyrlæge tager nogle stykker hver måned og
> "vupti" om et par måneder er alle vacc....har du mere at brokke dig

Tja se det ved man aldrig syntes ikke ejg brokker mig men må bare
gentage de samme spørgsmål igen og igen, og ja min mening er altså trods
ormekur at det er kummerlige forhold og det er min private mening jeg har
lov at have . Altså har flere indlæg spurgt dig pænt om vaccinationerne og
intet svar kun altid blev det orientere at de fik ormekur som om det var et
helt vidunder midel!!!

og jeg har et "par" stambogskatte" men IGEN som i
> overdimensionerede "katte.freaks" ikke kan forstå SÅ ER der også folk
> som gerne vil have en "UÆGTE" kat og det kan i ikke lave om på..

Næ og vil heller ikke hvis ellers kattene ellers bliver passet godt nok, kan
bare ikke se hvorfor opdrætte på katte med stamtavle , når man ønsker katte
u.papirer ? Og kan da ikke undgå at undre mig over hvad opdrætteren af disse
katte siger ?? Jeg ville selv blive tosset, så tænker da på om kattene er
købt med katteopdræt for øje eller som kælekatte, i såfald burde de vel være
neutraliseret ! og skulle de være købt som avlskatte så undre det mig jo
endnu mere over at du avler uden stamtavle. Men måske du ikke vil ofre
vaccinationerne på dine killinger, og at du nu er gået igang med at
vaccinere er jo positvivt, men syntes stadig det er underlige forhold du
opdrætter under.

og så
> kender jeg altså to "seriøse" opdrættere (hedder det sig) som IKKE
> har deres avlsmisser vacc.

Ja kan så sige de helt klart bryder lovene under Felis Danica og syntes da i
såfald at hvis folk kender til det burde gøre noget for at få det stoppe og
orientere deres klubber de høre under, men måske er deres "venner" ligeglade
med alverdens smitsomme sygdomme !!

> [...]
> håbede) men nej....de kom igen...fordi de var så glade for den de
> købte ...at de bare MÅTTE have en mere....det sker faktisk "flere"

Må sige du har en grim måde at skrive dine ting på, håber ikke dine katte
blvier syge, men ville ikke undre mig vis de blev det, så måske du skulle
kle lidt ned, men her kommer folk faktisk også tit igen og ikke pga. af
sygekatte, men køber de kat her er der jo i følge købeloven 2 års garanti,
der bliver ligeledes lavet en kontrakt for katten om hvad katten er købt
til, avl / kæle forskellige bestemmelser om bla. den skal vaccineres /
neutraliseres, der er også tilføjet nogen bestemmelser hvis det skull ske
katten skule blvie syg, hvad køber kan/bør gøre samt hvad erstaning jeg
yder, det er forskelligt alt efter om det er avls eller kælekatte.

Hvad står der i din kontrakt ??????

Har ikke sagt dine købere var fattige og mine var rige, så det er jo lige
til at grine af men ja det er altså dyrt at føre en civilretsag det ved
alle, men måske ikke dig, i såfald undskylder jeg.osv.

VH
Gitte

Fra : charlotte kofoed

Dato : 24-10-03 20:29

> [...]
> til at grine af men ja det er altså dyrt at føre en civilretsag det ved
> alle, men måske ikke dig, i såfald undskylder jeg.osv.

Jeg siger det kun NU og EN gang .."jeg har ikke"nogen KONTRAKTER hvad
skulle je med den?????? Jeg finder da ud af det med folk hvis der er
noget hvad nu kun er sket et par gange....De katte jeg har "med stambog2
er købt privat uden nogen form for "klausuler"..så hvorfor de skulle
være neutraliseret kan jeg ikke se....SÅ måske findes der "USERIØSE"
race-katte-avlere???NEJ..det kan da ikke være tænkeligt vel????

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 24-10-03 22:22

> Jeg siger det kun NU og EN gang .."jeg har ikke"nogen KONTRAKTER hvad
> skulle je med den??????

Tja gik da ud fra du gerne ville sikre dig at bla. skulle der opstå
problemer med en kat fik du det afvide, at hvis der udviklede sig arvelige
skavanker så viste du det, og hvis folk skulle omplacere katten, men nej når
man ikke laver kontrakter og stiller krav stiller køber nok heller ikke så
mange til opdrætteren !

En anden gang behøver du ikke råbe !

De katte jeg har "med
> stambog2 er købt privat uden nogen form for "klausuler"..så hvorfor
> de skulle være neutraliseret kan jeg ikke se...

Tja der findes skam også useriøse opdrættere med stamtavle, du kender vel
selv et par siger du !.
Men en kontrakt ville også sikre dig som køber eks. hvis du havde købt en
kat til avl som senere viste sig ikke ville kunne bruges til formålet, men
efter hvad jeg kan se er du ikke interesseret i forpligtigelserene som
opdrætter og gør det derfor som BYBér altså back Yeard Breed uden kontrol af
nogen art. Men går da ud fra du ved hvad der ligger bag dine dyr af arvelige
ting ?
Ang. neutraliseringen så er det gangske normalt ved en kat som ikke ahr
kvaliteterne for avl, altså også racemæssigt, men det er nok ikke noget du
tæller så højt hvis bare den er langhåret og du kan få ca. 1000 kr/stk. så
pyt med resten.

SÅ måske findes der
> "USERIØSE" race-katte-avlere???NEJ..det kan da ikke være tænkeligt
> vel????

Men må siges der findes useriøse personer nok som kun tænker på lidt extra i
foret og ikke kattenes bedste, så ville deres ejer nemlig sørge for de alle
havde lige gode kår og ikke kun nogen få udvalgte, samt at sørge for de ikke
rendte og parrede sig på kryds og tværs og var med til at øge bestanden af
katte på internaterne ellr som fritlevende uneutraliserede katte i den
danske natur.

Dette er det sidste fra mig, orker ikke at bruge mere tid på en´som
alligevel ikke vil forstå hvad det drejer sig om, nemlig ikke huskatte
kontra racekatte, men måden det gøres på og forholdene som det gøres under !

VH
Gitte

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 24-10-03 22:28

Charlotte K skrev
<....SÅ måske findes der "USERIØSE"
race-katte-avlere???NEJ..det kan da ikke være tænkeligt vel???? >

Jeg tror ikke en eneste her i forummet nogen sinde
har benægtet at der findes useriøse racekatte-avlere,
og de er mindst lige så #%"#¤% som alle andre
uansvarlige ejere og opdrættere hvad enten det er af huskatte,
race-blandinger, hunde eller elefanter.

--
Marianne Hellemose
www.hellemose.dk

Fra : Charlotte

Dato : 25-10-03 09:11

"Marianne Hellemose" <hellemose.som1@mail.dk> skrev

> [...]
> og de er mindst lige så #%"#¤% som alle andre
> uansvarlige ejere og opdrættere hvad enten det er af huskatte,

Aaaaaaaaamen

Ha´ en dejlig weekend.

KH
Charlotte (den anden)

Fra : Birgitte

Dato : 25-10-03 10:49

"Marianne Hellemose" <hellemose.som1@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og de er mindst lige så #%"#¤% som alle andre
> uansvarlige ejere og opdrættere hvad enten det er af huskatte,

Hej Marianne
Du har virkelig formået, at fortælle alle de vigtige punkter i hele denne
sag.
Jeg støtter virkelig op under dine meninger og holdninger.
Jeg har flere gange været ved at skrive et svar, men så at du allerede havde
svaret, det jeg ville havde skrevet.

Mvh Birgitte..."Som tester vores katte for FIV/FeLV HCM, PKD, HD og PL og
som også vaccinere, giver ormekur, loppekur og Chipmark, og som sørger for,
at ingen af kattene går fri, og kun laver kontrolerede parringer, ydermere
sørger vi for, at neutralisere vore katte, der ikke bruges til avl"
www.truetrust.dk