Nye regler for hunde over grænsen
Fra : Søs D. Jensen

Dato : 20-10-03 19:00

Kære alle,

Er der nogle, som kender til, at der er kommet nye regler (det kan dog godt
være noget tid siden) for at tage hunde med over grænsen - og hvor jeg kan
læse noget om det??

KH
Søs

Fra : Carina

Dato : 20-10-03 19:06

Jeg tror at det er hundepasset du snakker om, Der bleve skrevet meget om det
omkring april måned, så jeg fik min dyrlæge til at undersøge det, han
ringede til vetrinærrådet og de sagde at herhjemme vil det ikke komme før
tidligst i 2004, da de ikke er klar til at efterkomme udbuddet endnu.

--
/Carina
www.aussies.dk

Fra : Søs D. Jensen

Dato : 20-10-03 19:45

Hej Carina

Tak for sidst Ved du hvor jeg kan læse mere om det???? Om ike andet kan
jeg skrive om det på forkant - det er altid en god historie

KH
Søs

Fra : Carina

Dato : 20-10-03 21:09

Hej Søs
Ja det var hyggeligt, jeg glæder mig til næste gang
Du kan læse lidt om det i "hunden" (dkk) nr 5 fra Maj måned (s26), men de
skriver at de vil skrive nærmere om det, når det bliver indført, både i
bladet og på hjemmesiden.
--
/Carina
www.aussies.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 20-10-03 21:54

Carina escribió / skrev

> [...]
> undersøge det, han ringede til vetrinærrådet og de sagde at
> herhjemme vil det ikke komme før tidligst i 2004, da de ikke er

Er deu sikker på det? Jeg var i sommers inde hos en dansk dyrlæge for at
spørge om min søsters hund kunne komme med hende på ferie i Spanien og
med de rette vaccinationer o lidt papirabejde var der vist ingen
problemer.

Fra : Carina

Dato : 21-10-03 15:19

Min Dyrlæge fortalte at de desværre ikke får nye ændringer tilsendt men er
selv nødt til at opsøge deres informationer, han forsøger selvfølgelige at
få veterinærtilsynet til at ændre denne praksis.

Men hundepasset er vedtaget i EU, men hvornår danskerne er klar til at
udføre den papirgang ved man ikke, så indtil videre kører man efter de gamle
regler dvs. undersøge hvilke vacc. der er nødvendige og om man skal bruge
mundkurv i byerne..... så burde man være rejseklar
--
/Carina
www.aussies.dk