Inulin i foder
Fra : Mars

Dato : 17-10-03 19:26

Er der nogen der kan fortælle mig hvad det er for noget ???

Det stod på et foder der hedder alnutra, nogen der kender det ???

Mvh

Martin

Fra : susanne

Dato : 19-10-03 19:39

"Mars" <no@name.com> wrote in message news:<3f9166b1$0$27460$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> Er der nogen der kan fortælle mig hvad det er for noget ???
>
> Det stod på et foder der hedder alnutra, nogen der kender det ???
>

> Mvh
>
> Martin

Jeg kender ikke foderet Alnutra, men inulin hører til gruppen af
fermenterbare fibre. Fibre er kulhydrater, hunden ikke kan fordøje. De
fermenterbare fibre kan fordøjes af bakterier i hundens tyktarm. På
denne måde er inulin og andre fibre med til at skabe et sundt miljø i
hundens tarm og derved også forbedre hundens optag af vigtige
næringsstoffer. Fibre, i kontrolleret mængde, er desuden med til at
sikre en "normal" afføring. Dog kan en overdreven mængde fibre give
hunden diarré. Håber svaret kunne hjælpe dig lidt.

Susanne

Fra : Mars

Dato : 20-10-03 18:56

Tak for det !!