Nøjagtig "plads!"
Fra : Morten Rønnelund

Dato : 18-10-03 09:01

Hej -

Min hund går fint rundt om mig og på plads ved venstre ben på kommandoen
"plads", men da han i forbindelse med andre træningsøvelser har lært at
holde øje med mig og skabe øjenkontakt, kommer han til at stille sig
"skævt", når han 'pladser' - for bedre at kunne se mig.

Et tip til, hvordan kan "plads" finpudses, så han stiller sig korrekt "lige"
ved venstre ben?

--
Rønnelund
Odense

Fra : Platoon

Dato : 18-10-03 09:16

"Morten Rønnelund" <nyhedsgrupper@tv-afdelingenFJERN.dk> skrev i en
meddelelse news:3f90f32f$0$29399$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> "skævt", når han 'pladser' - for bedre at kunne se mig.
>
> Et tip til, hvordan kan "plads" finpudses, så han stiller sig korrekt

Det jeg gør når min hund skal lære det er når han når rundt bruger jeg min
venstre hånd til at sætte ham korrekt. Det er bare et let pres på hundens
venstre lår der skal til. Det er selvfølgelig noget der tager lidt tid, men
når hunden på denne måde lærer at korrekt plads betyder at den skal sidde
lige så gør den det af sig selv på et tidspunkt.
Dette er noget du skal bruge i alle holdt situationer ikke kun ved plads.

Med venlig hilsen Kim (schæferhund, BHP program)

Fra : Morten Rønnelund

Dato : 18-10-03 09:22

Platoon wrote:

> [...]
| tidspunkt.
| Dette er noget du skal bruge i alle holdt situationer ikke kun ved

Tak for det hurtige svar - jeg skriver i denne tråd, hvordan det er gået.

--
Rønnelund
www.tv-afdelingen.dk