gratis rotweilere
Fra : Punish the deed, not~

Dato : 17-10-03 15:33

nu bliver de sku foræret væk, i samarbejde med DKK ? så kan det da
snart ikke andet end at gå galt, men de har jo heller ikke den "fine"
stamtavle fra DKK og så er de jo ikke noget værd eller hvad ? hvem vil
have en gratis rotweiler ? det er måske meget smart hvis man aligevel
ledte efter sådan en hund, men gad vide om nogle ikke bliver lokket
bare fordi det er gratis ?

klip>

dk.marked.privat.dyr

Hvalpene er nu 6 uger og gives væk når de er 8 uger.
Da der er sket en fejl mht stamtavlerne ( fra hanhunde ejerens side )
gives
hvalpene væk frit og kvit, en beslutning der er taget i samråd med
DKK.
Henvendelse til :
Lasse Jensen
Engestoftevej 110
4990 Sakskøbing
54 77 93 98
40 11 93 98

P-farcen i København...

http://www.aktivebilister.dk/park.htm

Fra : Jane

Dato : 17-10-03 17:16

Du virker da som en tolat spade, for det første må det være op til
opdrætteren at prøve at udvælge de rigtige personer og for det andet må det
vel være op til folk selv om de er egnet og har overskud til sådan en hund
eller man skal måske bare spørge dig ? Du pisser mig sgu af med dit pladder
!
Find dig en at lege med !

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 17-10-03 19:03

"Jane" <bejane@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vel være op til folk selv om de er egnet og har overskud til sådan en hund
> eller man skal måske bare spørge dig ? Du pisser mig sgu af med dit

Okay, nu har jeg lidt for travlt til at følge med i det hele, men jeg mener
det er forkert af DKK at støtte bortforæring af hvalpe, -om så opdrætteren
kan udvælge gode ejere... Papirer eller ej, det er jeg sådan set ligeglad
med...! Fakta er at hunde IMO bør koste noget!

....En anden sag er så at jeg ikke er helt sikker på om nu også det kan passe
DKK anbefaler det... Måske opdrætteren har misforstået noget... De skriver
følgende på deres hjemmeside...

"Hvis dine hvalpe ikke kan stambogsføres, f.eks. fordi man ikke kender
faderen til kuldet, skal hvalpene afhændes til kostpris, ca. 1.000 - 1.200
kr. svarende til prisen på en hund fra et dyreinternat."

Så jeg håber opdrætteren har misforstået, for ellers står DKK vist ikk lige
ved hvad de siger...!

Jeg kender en der inde, så vil lige få styrret min nysgerrighed og undersøge
om det kan passe de har anbefalet det!!

Rinnie

Fra : Jane

Dato : 17-10-03 23:20

1. De fleste opdrættere prøver at finde gode egnede mennesker til deres
hunde, uanset om de er med eller uden papir, ingen er vel interesseret i at
hunde fra deres opdræt mistrives der hvor det kommer ud, eller få en
ødelagt, trykket, ked hund retur, som udgangspunkt bliver man da nødt til at
tro på det, men sommetider bliver opdrætteren også snydt og det er sørgeligt
når / hvis det sker men det gør vel ikke opdrætteren useriøs ?

2. DKK har IKKE anbfalet at give hvalpene gratis men sagde at han kunne
/måtte sælge dem til opdrætspris.
Da opdrætter ikke mener at de har kostet ham noget fortalte han at de ikke
ville koste noget og det sagde de ok til, men jeg kan nu heller ikke huske
at jeg skrev noget om anbefaling ?
Tingene bliver meget let drejet rundt.

3. Jeg synes godt nok at det er svært at begå sig herinde, det virker som om
at alle tror dårligt om hinanden, tror du jeg ville skrive den annonce hvis
det var en useriøs opdrætter?
Det ville være dejligt hvis folk var undren isteden for dømme og postulere
ting og sager.
" debatten " slutter herfra.
Ha en god dag.
Jane

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 18-10-03 06:31

> [...]
sørgeligt
> når / hvis det sker men det gør vel ikke opdrætteren useriøs ?

Ja, de fleste, men det er umuligt at se ud fra en Email-adresse om det er en
seriøs opdrætter man har med at gøre! Der findes nemlig opdrættere der
sælger til gud og hver en mand og generelt er der enighed om at man er nødt
til at ta' et x beløb for en hvalp for, om ikke andet, at gøre lidt for at
hunden ikke havner i et hjem hvor det er en impulsiv handling. Jeg ved også
godt at fattige kan være lige så gode hune-ejere som ringe...! Jeg er selv
fattig, så tro mig, køb af mine Flattere er ikke nogen impulsiv-handling.
for den ene afdragede jeg over 8 uger og levede nærmest af pasta... Men som
sagt formindsker det risikoen en smule for impulsiv-køb hvis man tar' et
beløb for hundene!

> [...]
> ville koste noget og det sagde de ok til, men jeg kan nu heller ikke huske

Du skrev "en beslutning taget i samråd med DKK", men nu må vi jo se hvad DKK
har at sige til sagen, da jeg har kontaktet en der inde fra. Jeg får en
dårlig smag i munden når DKK et sted siger man skal ta' kostprisen, men ikke
siger noget til at folk gør noget andet! Om ikke andet skal jeg ha' fundet
ud af hvordan det forholder sig for at gi' DKK en røffel over at de er så
dobbeltmoralske!

> [...]
om
> at alle tror dårligt om hinanden, tror du jeg ville skrive den annonce

Jeg kender dig ikke, så det kan da godt være du ville det. Jeg kan kun
udtale mig om folk jeg kender og jeg må desværre skuffe dig og sige at jeg
ikke kan se hvor seriøs du er ej heller har lært dig at kende ud fra din
Email-adresse. Hvor gerne jeg end vil tro på det gode i folk, så ved jeg
også der findes bråden kar inden for hunde-verdenen og måske det er dig der
bliver overrasket over hvor mange der findes? Dermed ikke sagt din
opdrætter-ven er et bråddent kar, men ham kender jeg heller ikke, så jeg
skal kun kunne udtale mig om de signaler der er blevet sendt ifb. med
bortforæring af hvalpe og papir-forvirringen... En fejl der IMO godt kan
ske...

Forstår bare ikk... For der skulle da ikke være nogen ko på isen for at
parre med en hund fra udlandet, når bare den er avlsgodkendt i FCI...
hvordan skulle andre opdrættere ellers kunne bruge hanhunde der er godkendt
i FCI fra Tyskland, Holland, Sverige, Norge osv. Nogen der vil forklare mig
hvordan det hænger sammen?
(Det er et spørgsmål for at udvide min horisont og ikke en anklage af nogen
art... )

> Det ville være dejligt hvis folk var undren isteden for dømme og postulere
> ting og sager.

Jeg har ikke noget sted været dømmende... ikke bevidst... Jo, over for det
faktum at hundene foræres bort, men der har jeg en klar holdning og dømmer
derfor ud fra det! Der er ikke så meget i det! Jeg stiller mig undrende over
at sådan en beslutning er taget i samråd med DKK og som du også kan se, hvis
du læser, så har jeg skrevet at det kan være opdrætter der har misforstået
noget!

> " debatten " slutter herfra.
> Ha en god dag.
> Jane

ilm
Rinnie

--
Flatcoats: Ciko (250692) Balto (170602) og Jenna (050403)
Golden: Chili (160796)

Fra : Jane

Dato : 18-10-03 08:31

Hanhunden var godkendt ved FCI så det var ok,men der skete det så som jeg
har forstået at hanhunde ejeren ikke havde ejerskiftet hunden inden
parringen men først 1 måned senere dvs at han har stået som garant for at
Lasse har parret med en anden mands hunde, den går jo ikke.
Stof til eftertanke når man parrer sin hund for jeg ville nok heller ikke
ha´ checket lige det.

DKK : Tja jeg skulle nok ha skrevet at DKK var velvidende om at de ville
blive givet væk, pointen var på en enkel måde at forklare at det ikke var en
bevist ulovlig parring og at DKK var informeret, det er nemlig ofte sådan at
folk ogte har meget travlt med at knalde hinanden for dit og dat, så for
ikke at bruge energi bagefter på at forklare sig valgte jeg at skrive at de
var indblandet, men et enkelt lille ord har alligevel fået dig til at fare i
flint, DKK har stadigvæk ikke anbefalet noget som helst tværtimod fortalte
de Lasse at han kunne sælge dem til opdrætter pris.
Nu har jeg alligevel brugt den energi til at skulle forklare mig. ærgeligt.

Jeg kan se at du skriver at du har Flattere, måske er du også opdrætter ?
Hvis du er så tror jeg at du levende kan sætte dig ind i hvor kedelig denne
her sag er, vi kan vel godt blive enige om at man ikke spinder guld ved at
være opdrætter tværtimod, det koster spidsen af en jetjager, vi opdrætter
fordi vi kan lide racen og vil være med til at forbedre den, derfor kan det
virke utrolig stødende at folk bare kaster sig over os uden egenlig at vide
hvad der er sket.
For mig selv er det at være opdrætter til tider ben hårdt og koster rigtig
mange penge, men belønningen kommer ved samværet med hundene og når de små
hvalpe ser dagens lys.
Jeg startede selv som opdrætter i Januar og har fået utrolig meget hjælp af
Lasse som jo har været opdrætter i 20 år. i mange situationer har jeg brugt
min sunde fornuft og andrehar jeg rådført mig med ham.

Sorry jeg mente ikke at det var dig der postulerede ting og sager, jeg talte
om en 3. person og det er ikke særlig pænt.

Du skal være meget velkommen til at kigge ind på min hjemmeside, ikke for at
dømme mig seriøs eller useriøs men jeg vil da altid gerne vise mine skønne
hunde frem www.kennelmailunds.webbyen.dk
Hvis du har nogle kommentarer eller stiller dig undren over noget så er du
velkommen til at skrive.

Venlig hilsen Jane.

Fra : Leyna

Dato : 18-10-03 09:26

On Sat, 18 Oct 2003 09:31:25 +0200, "Jane" <bejane@mail.dk> wrote:

> [...]
>hunde frem www.kennelmailunds.webbyen.dk
>Hvis du har nogle kommentarer eller stiller dig undren over noget så er du

Jeg tog altså også lige et kig, for jeg er ret vild med rotter!
Der er noget jeg undrer mig over, og det er, hvis jeg nu var kommet og
havde ønsket en af de gratis hvalpe (jeg er en af de fattige, der
aldrig får råd til at købe en racehund), hvilke krav ville jeg så
blive stillet overfor? Jeg har haft hund før, men jeg har aldrig haft
hvalp før jeg fik Vaks. Men rent teoritisk, hvis jeg ikke havde haft
en hvalp før, ville jeg så kunne have fået sådan en hvalp med hjem?
Nu ved jeg jo godt at hvalpene ikke var dine, men jeg kan jo se at du
også selv har rotter, og da det er dig der er til stede, så spørger
jeg dig.
Der ligger intet fordømmende i det. Kun nysgerrighed.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : kajo

Dato : 18-10-03 11:03

> [...]
> Lasse har parret med en anden mands hunde, den går jo ikke.
> Stof til eftertanke når man parrer sin hund for jeg ville nok heller ikke

Er der nogen der kan forklare mig hvordan det her hænger sammen.
Begge hunde har så vidt jeg kan forstå stamtavle, så er de vel ægte.
Det med ejerskifteproblematikken forstår jeg ikke.

Og med fare for at blive kaldt en spade.
Hvis hundene på grund af noget papirroderi er blevet så "værdiløse", at de
bare skulle foræres væk,
så burde de måske have været aflivet. Hvis jeg har noget gammelt ragelse der
ikke kan bruges,
så forærer jeg det da ikke væk, jeg smider det ud.

Jeg kan heller ikke se at opdrætteren ikke skulle have haft nogen udgifter,
de er vel som alle andre hvalpe, blevet dyrlægekontrolleret og de har vel
også fået noget hvalpefoder.

Mvh Kajo

Fra : Leyna

Dato : 18-10-03 09:12

On Sat, 18 Oct 2003 07:30:58 +0200, "Rinnie Ilsøe"
<adminNOSPAM@flatcoated-retriever.dk> wrote:

>"Jane" <bejane@mail.dk> skrev i en meddelelse

Om opdrætteren er useriøs eller ej, var faktisk ikke den første tanke
der faldt mig ind, da jeg læste salgsannoncen. Det jeg læste (og det
står helt for min egen regning) var "Vi har fået nogle hvalpe, hvor
stambøgerne ikke er helt i orden, og dermed er de bare affald der skal
smides ud. Derfor kan folk afhente dem uden vederlag..."
Nu mener jeg personligt, at en hund er en hund uanset hvad den koster,
eller om den har fine papirer eller ej. Og det koster noget at have
hvalpe, uanset om de er racerene eller ej - så koster de stort set det
samme at fodre op og der er i hvert fald ingen forskel på
dyrlægeregningerne.
Det er muligt, at annoncen var lidt "firkantet" sat op, men min første
reaktion var at disse hvalpe ikke kunne komme til at få en lang fin
stamtavle og derfor bare skulle "kasseres".
Om en opdrætter er seriøs, når han m/k forærer sine hvalpe væk vil jeg
lade op til folk selv at afgøre, men personligt ville jeg aldrig
forære en hund væk til nogen jeg ikke kendte rigtig godt, men sådan er
vi jo så forskellige
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Eva Schmidt

Dato : 18-10-03 09:40

"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvalpe, uanset om de er racerene eller ej - så koster de stort set det
> samme at fodre op og der er i hvert fald ingen forskel på

Jeg undrede mig meget over bemærkningen, "at hvalpene jo ikke havde
kostet ham noget, så derfor ville han ikke have noget for dem"

Uden at være opdrætter, hverken seriøs eller det modsatte,
så formoder jeg, at hvalpe uden stamtavle skal have ligeså meget
og ligeså godt foder, som hvalpe med stamtavle - og at de derfor koster det samme, at føde op!

Jeg er selv meget imod, at man forærer dyr væk
- at man ikke i det mindste tager et symbolsk beløb for hvalpene!

Og at de er lovet væk så hurtigt - ja det får jeg altså
også til at hænge sammen med, at de er gratis.

Tror nogen helt seriøst, at hvalpene var væk på 1 dag,
hvis de havde kostet 4-5000, eller hvor meget sådan et rottishvalp nu står i!

Undskyld min skepsis, men det tror jeg ikke!

Håber selvfølgelig meget, at alle hvalpene kommer til gode og ansvarlige hjem
- selvom jeg godt kan frygte, at nogle af dem er af typen
"gratis rottweilerhvalp - ja tak" uden tanke på, hvad det vil sige at have en sådan hund !

mvh Eva

Fra : Karina og Christian

Dato : 18-10-03 11:30

"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> wrote in message
[klip]
> [...]
> lade op til folk selv at afgøre, men personligt ville jeg aldrig
> forære en hund væk til nogen jeg ikke kendte rigtig godt, men sådan er

Jo, men set fra den anden side. Ville det gøre nogen forskel, hvis hvalpen
kostede 2.000 kr.? Ville du så lade den tage afsted til nogen, du ikke
kendte rigtig godt?

Personligt ville jeg til enhver tid hellere forære et dyr væk til en person,
jeg var sikker på, ville behandle dyret godt, end jeg ville sælge det for
5.000 kr. (eller et andet beløb) til en eller anden person, jeg ikke var
sikker på, ville behandle det godt.

Jeg tror nok, vi er enige - mine kommentarer er blot til præcision.

Det helt, helt, helt afgørende i denne situation - som i en hvilken som
helst anden situation, hvor der er levende væsner involveret - er, at
hvalpene er kommet til gode og trygge hjem. Om de så gives væk, eller om en
potentiel køber skulle give 1.000 kr. for hvalpen er vel dybest set
ligegyldigt.

Jeg ved, at man kan forestille sig alt muligt; men kan man ikke også
forestille sig, at de små rent faktisk er kommet til gode hjem? Hvormange af
os her i gruppen ville behandle et dyr dårligt, hvis vi havde fået det
gratis? Det tror jeg ikke, der er nogen af os, der vil. Og jeg håber og
tror, at der er mange derude ligesom os, der vil behandle de små rigtig
godt - gratis eller ej.

Og de forfærdelige og frygtlige historier man hører om folk, der mishandler
deres dyr - har man nogle undersøgelser, der beviser, at det kun er dyr, der
har været gratis, der behandles skidt? Jeg kender ikke til sådanne. Jeg ved
blot, at ALT afhænger af det menneske, de havner hos - ikke af prisen.
Dyremishandlere og andre afstumpede mennesker kan skam også være velhavende,
skal jeg hilse at sige.

Med venlig hilsen
Karina,

der i sin tid gav 1.200 kr. for sin hund, men som ville have behandlet ham
på præcis samme måde, hvis han havde været gratis.

Fra : Leyna

Dato : 18-10-03 12:42

On Sat, 18 Oct 2003 12:29:39 +0200, "Karina og Christian"
<vaksFJERNDETTE@krudt.dk> wrote:

> [...]
>
>Jo, men set fra den anden side. Ville det gøre nogen forskel, hvis hvalpen
>kostede 2.000 kr.? Ville du så lade den tage afsted til nogen, du ikke

HÆ! Jeg ville hverken kunne forære en hund væk eller sælge den. Derfor
skal jeg heller aldrig have en fertil tæve, for så ville jeg
efterhånden få rigtigt mange hunde!
Men seriøst, nej, så tror jeg heller ikke at jeg ville sælge til nogen
jeg ikke kendte, og netop derfor skal jeg aldrig opdrætte.

>Jeg tror nok, vi er enige - mine kommentarer er blot til præcision.

Det tror jeg faktisk også.

> [...]
>os her i gruppen ville behandle et dyr dårligt, hvis vi havde fået det

Jeg fik Vaks forærende som gave, så han har skam også været gratis. Og
jeg sparker ham faktisk ikke (ret tit) af den grund!

Min pointe var sådan set også mere baseret på, at jeg syntes hvalpene
blev gjort værdiløse, fordi der var knas med papirerne. Vaks har ikke
nogle papirer, da han er af lidt ubestemmelig herkomst, men havde jeg
ikke valgt ham, så var han blevet solgt for temmelig mange penge, da
han var blandt de hvalpe som Dansk blindesamfund havde set sig varme
på. Selvom jeg ikke har givet noget for ham, er han jo lige så meget
værd for mig, som en fin racehund er for andre, så hvis det var det du
ville frem til, så er vi helt enige.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Karina og Christian

Dato : 18-10-03 12:50

"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> wrote in message
[klip]
> HÆ! Jeg ville hverken kunne forære en hund væk eller sælge den. Derfor
> skal jeg heller aldrig have en fertil tæve, for så ville jeg
> efterhånden få rigtigt mange hunde!

Hehe - sjovt, af samme grund skal jeg heller aldrig have hund med hvalpe

> Min pointe var sådan set også mere baseret på, at jeg syntes hvalpene
> blev gjort værdiløse, fordi der var knas med papirerne.

Jeg kan godt se dit synspunkt.

> Selvom jeg ikke har givet noget for ham, er han jo lige så meget
> værd for mig, som en fin racehund er for andre, så hvis det var det du
> ville frem til, så er vi helt enige.

Ja, det var i hvert fald en del af min pointe. Den anden del er, at der er
nogen af os - mig og dig - og utvivlsomt også en masse andre, der aldrig
kunne drømme om at behandle et dyr dårligt, blot fordi det har været gratis.

Så jow jow - vi er enige - men det regnede jeg nok også med, at vi ville
være. Man lærer jo hinandens synspunkter at kende efterhånden

Men du må huske på, at vores hunde - både din og min Vaks (og Hansen ikke at
forglemme) da også /er/ af en meget fin race - nemlig deres egen, og jeg
kender ikke nogen bedre race end den

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Leyna

Dato : 18-10-03 19:35

On Sat, 18 Oct 2003 13:50:01 +0200, "Karina og Christian"
> [...]

>forglemme) da også /er/ af en meget fin race - nemlig deres egen, og jeg

Jeg troede da at din Vaks var raceren...?
Jeg er bedøvende ligeglad med race (selvom jeg må indrømme, at jeg er
ret vild med rotter!), og at Vaks godt kunne gå for at være en ren
labber er mig også ret ligegyldigt. Jeg skal ikke bruge de papirer til
noget, og Vaks er også ret ligeglad. Men begge mine hunde er 100% ægte
hunde - de er bare ikke racerene!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Karina og Christian

Dato : 19-10-03 10:16

"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> wrote in message
[klip]>
> Jeg troede da at din Vaks var raceren...?

Ikke det der ligner Men som sagt - han er den allerbedste race - nemlig
sin egen

Vi plejer at sige, at han er en cocker spaniel, for det er vist det, han
ligner mest. Jeg tror dog også, der er noget golden retriever i ham.

Med venlig hilsen
Karina og Vaks,
der skal i bad i dag

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-10-03 11:20

Sorry Men !!

Jeg var for doven til at læse alle indlæggene, som for en stor dels
vedkommende, bare ønsker at kaste smuds, eller på anden måde give udtryk for
en eller anden form for ubehag ved situationen. Men hvad har vedkommende så
gjort.

Vedkommende har fulgt reglerne. Hundeforeningen sagde, de må sælges for
kostprisen. Opdrætteren mente ikke, at de havde kostet ham/hun noget, altså
er kostprisen Kr 0,00
Altså ifølge reglerne, må hundene koste Kr 0,00

Så kommer der alverdens udmeldinger om smagløsheden i at give hundehvalpe
væk. Det var så jeres mening, og i ønsker allesammen, at jeres mening
bliver hørt, og gerne respekteret.
Hvorfor vil i så ikke høre opdrætterens mening, og langt mindre, respektere
den ????....Selvom i plejer at kalde ejerne af dem i plejer at kalde "
Hundefabrikker " for begærlige og pengegriske, er i også parate til at
springe på folk, når de så for en enkelt gangs skyld går den modsatte vej.

M.V.H.....Benny..

Fra : Jane

Dato : 19-10-03 11:50

Hej Benny
Tak for dit tankevækkende indlæg.
Jeg er selv stoppet med at kommentere debatten da den ikke er særlig
konstruktiv.
God søndag
Jane

Fra : Leyna

Dato : 19-10-03 12:39

On Sun, 19 Oct 2003 12:19:36 +0200, "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>Hundefabrikker " for begærlige og pengegriske, er i også parate til at
>springe på folk, når de så for en enkelt gangs skyld går den modsatte vej.

Det kan du da aktisk godt have ret i.
Persomligt er jeg bedøvende ligeglad med hvad de hvalpe har kostet.
Jeg håbder bare at de får nogle gode hjem... og det var vel egentligt
også det, som annoncen i første omgang gik ud på, så...
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 18-10-03 11:19

Rinnie Ilsøe escribió / skrev

> Okay, nu har jeg lidt for travlt til at f›lge med i det hele, men
> jeg mener det er forkert af DKK at st›tte bortfor‘ring af hvalpe,
> -om s† opdr‘tteren kan udv‘lge gode ejere... Papirer eller ej, det
> er jeg s†dan set ligeglad med...! Fakta er at hunde IMO b›r koste
> noget!

Hvorfor?

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 18-10-03 11:28

> Hvorfor?

Spør' du hvorfor det koster noget at ha' hvalpe??

Jeg har nemlig andensteds forklaret hvorfor helt konkret jeg har noget imod
at forære hvalpe væk...

Rinnie

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 18-10-03 11:37

Rinnie Ilsøe escribió / skrev

> Sp›r' du hvorfor det koster noget at ha' hvalpe??

Nej, jeg spørger hvorfor en hund ifølge din mening skal koste noget at
erhverve sig?

> Jeg har nemlig andensteds forklaret hvorfor helt konkret jeg har
> noget imod at for‘re hvalpe v‘k...

Kan du ikke lige henvise mig til hvor?

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 18-10-03 12:08

> Kan du ikke lige henvise mig til hvor?

....vil så lige uddybe at søde mennesker måske impulsivt vil erhverve sig en
hvalp, de henter så en gratis hvalp og bliver overrasket over hvor meget
sådan et kræ kan spise, de ved intet om vaccinationer og er de blevet
informeret om det bliver de måske overrasket over hvor dyrt det er og har
pludselig ikke råd til den lille grov-æder...

Jeg siger ikke fattige er dårlige hunde-ejere, men som med børn må man
overveje om man nu også har råd til at gi' hunden hvad den skal ha' af go'
mad, vaccinationer osv.

Man kan aldrig gardere sig, men man kan gøre det at man tar' feks. 1200,-
for hvalpene, for så vil de fleste nok lige tænke sig om 2 gange.

-Jeg ved også godt det ikke nødvendigvis er sådan... En af hvalpene i
Jenna's kuld blev købt af en sød familie, men efter 1½ uge bliver
opdrætteren kontaktet af dem, at de nu har solgt hvalpen til et andet sted
fordi hvalpen jagtede deres Datter's fødder! 1 uge nåede hvalpen at bo det
første sted...!

Nå, men du fik en forklaring!

Rinnie

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 18-10-03 16:14

> [...]

> vaccinationer og er de blevet informeret om det bliver de måske
> overrasket over hvor dyrt det er og har pludselig ikke råd til den

Det lyder måske meget rigtigt hvad du siger, men erfaringsmæssigt har du
ikke ret. Der er lige så mange af dem der betaler XX Dkr for en hvalp
som dem der får en foræret der bliver overrasket over "driftsprisen".

> Jeg siger ikke fattige er dårlige hunde-ejere, men som med børn må
> man overveje om man nu også har råd til at gi' hunden hvad den skal
> ha' af go' mad, vaccinationer osv.

Enig, men om hunden er købt eller foræret har intet med det at gøre.

> Man kan aldrig gardere sig, men man kan gøre det at man tar' feks.
> 1200,- for hvalpene, for så vil de fleste nok lige tænke sig om 2
> gange.

Jeg kan blot sige at den erfaring jeg har er at det du siger ikke hænger
sammen i praksis. Måske er det fordi at dem der køber en hund nemmere
kommer til at se den som et købt objekt istedet for et levende individ.

> [...]
> opdrætteren kontaktet af dem, at de nu har solgt hvalpen til et
> andet sted fordi hvalpen jagtede deres Datter's fødder! 1 uge nåede

Ja, men jeg må indrømme at jeg ikke er enig i din holdning til dette.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 17-10-03 20:27

On Fri, 17 Oct 2003 18:16:01 +0200, "Jane" <bejane@mail.dk> wrotd:

> [...]
>eller man skal måske bare spørge dig ? Du pisser mig sgu af med dit pladder

...........1 dag tog det jer at forære hvalpene væk, er i stlte af det
?
Flot så kom i af med hvalpene på 1 dag !! tror du selv at dem der får
hvalpene har overvejet det vildt meget ? NEJ vel de har sku da skyndt
sig at komme først til mølle ..! de hvalpeejere i har skaffet på kun
EN dag har ikke nået at overveje en skid ! de vil bare have gratis
hunde !

fakta er jo bare at hvis en hund er gratis, så kommer der altså flere
mennesker der ikke har overvejet anskaffelsen af hunden, lige så
grundigt som hvis den kostede 6000kr eller hvad en rotweiler nu koster
..
Og desuden tager jeg ikke din mening særligt alvorligt da det jo er
dig der har sendt reklamen for de gratis hunde ! du kender jo ham der
forærer hundene væk.

Hvis DKK har rådet jer til at give dem væk, så er de da absolut ikke
profesionelle længere.

Ps : Sådanne nogle som dig og din hundeavlerven, pisser også mig af,
og hvis jeg var en rigtig opdrætter af rotweilere ville jeg blive
endnu mere sur over jeres respektløse omgang med hvalpene/racen.

Fra : Jane

Dato : 17-10-03 23:00

Jeg tror ikke at du er helt rask i potten, jeg kan ikke lige huske at jeg
har bedt om din mening men jeg ved jo fra tidligere at du altid udbreder dig
ang. Rottweilerene man skulle sgu tro at du havde et traume omkring dem !
Til din information er det en meget seriøs opdrætter og flere af hvalpene
var bestilt i forvejen og de tager dem uanset om de er gratis eller hvad,
der er flere der aftager hvalpene som der har Rottweilere i forvejen som
kunne tænke sig en mere.
Du kan da nok forstå at de ikke bliver givet ud til hvem som helst, du
virker som en rigtig judnik der bare fremkommer med en mening for at have
en, måske du skulle prøve at sætte dig ind i tingene før du fremkommer med
postulater.
Så hvis du passer din egen hund så skal vi nok gøre det samme.
For nogen fornuftig dialog kan jeg ikke forvente at få med dig, der mener at
man skal slå 8 uskyldige hundehvalpe ihjel ( aflive dem selv om det
måske virker lidt ondt )"Lidt " ??????????
Så den debat du har startet er sluttet herfra.

Jane

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 17-10-03 23:17

On Sat, 18 Oct 2003 00:00:21 +0200, "Jane" <bejane@mail.dk> wrotd:

> [...]
>måske virker lidt ondt )"Lidt " ??????????
>Så den debat du har startet er sluttet herfra.

jeg har intet imod rotweilere de kan sagtens være søde hunde, jeg
mener bare ikke at man skal forære dem væk på en dag ! folk burde have
lidt mere tid til at overveje ansvaret og alt det der følger med i at
have en hund.

hvis i nu havde foræret store farvefjernsyn væk, tror i så at folk
ville nå at tænke over om de havde råd til licensen og strømmen inden
de takkede ja ? når i er kommet af med jeres hvalpe på kun en dag så
kan de nye ejere jo heller ikke have haft meget tid til at tænke over
det vel ! først til mølle... og ja du kan kalde mig hvad du vil men
jeg kommer stadig med min mening og jeg mener at det er meget
useriøst at forære 8 rotweilerhvalpe væk på en dag hvis det var mig
ville jeg hellere aflive dem istedet for at komme af med dem på sådan
en useriøs måde .

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 18-10-03 06:36

"Jane" <bejane@mail.dk> skrev i en meddelelse

<snip>

Jane, jeg forstår ikke lige hvordan du kan tro at vi kan vide hvad du er for
en person ud fra din Email-adresse og det du skriver... Jane, desværre er
det sådan at man altså ikke kan SE hvad det er for nogen typer man har med
at gøre...

....For så vidt kunne jeg også være en rigtig dårlig hunde-ejer med en
f*****-up personlighed, men alligevel begå mig her inde så folk tror jeg er
en go' hunde-ejer...

Forstår du hvor jeg vil hen??

Vi kender dig ikke og kan ikke vide hvordan du er.

Rinnie

Fra : Claus

Dato : 18-10-03 07:42

Hej.

Hvis det er den Lasse Jensen som jeg tror det er, så er det en af de førende
opdrættere i Rottweilerklubben, hans hvalpe plejer at være af høj
standard.

Claus

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 18-10-03 08:01

"Claus" <Mito.nospam@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
førende
> opdrættere i Rottweilerklubben, hans hvalpe plejer at være af høj

Fint nok, men man kan vel ikke forvente at alle ved hvem Lasse Jensen er???
Det er også fint de er af høj kvalitet, men hvad nytter det når folk der
ikke engang vil ha' råd til ordenlig fodder kan hente hvalpene på deres
glade ansigt, for folk der ikke har råd til ordenlig fodder og vaccinationer
kan jo også være søde mennesker...

Rinnie

Fra : Claus

Dato : 18-10-03 09:58

"Rinnie Ilsøe" <adminNOSPAM@flatcoated-retriever.dk> wrote in message

> [...]
> ikke engang vil ha' råd til ordenlig fodder kan hente hvalpene på deres
> glade ansigt, for folk der ikke har råd til ordenlig fodder og

Der er jo ingen der siger at han bare står i døren og giver hvalpen til den
der kommer først....vel. ?
Fordi folk har penge til at købe en hvalp for 8000 kr. betyder jo ikke at
hunden får et godt liv vel. Den hund jeg har nu har jeg betalt fuld pris
for, ellers kan jeg ikke huske hvornår jeg sidst har betalt fuld pris for en
hvalp det er da ikke prisen der er afgørende for hvordan hunden bliver
passet

Claus

Fra : Jane

Dato : 18-10-03 08:35

Hej med dig
Ja det er Lasse Jensen, og jeg er helt enig !

Hilsen Jane

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 18-10-03 11:25

Punish the deed, not the breed escribió / skrev

> [...]
> mennesker der ikke har overvejet anskaffelsen af hunden, lige s†
> grundigt som hvis den kostede 6000kr eller hvad en rotweiler nu

Det er faktisk ikke helt statistisk korrekt. Hernede i Spanien er det
nemt at anskaffe sig en hund gratis da der er masser af internater der
blot beskæftiger sig med at omplacere hvalpe og unghunde. Hernede er det
et stort problem at hunde afterlades når ejeren er blevet træt af dem og
når man kigger på hvilke hunde der efterlades, er det oftere hunde der
er købte og betalte, hvorimod adopterede hunde sjældent lider samme
skæbne.

Bare fordi folk skal af med penge for at anskaffe sig en hund, betyder
ikke at de overvejer det bedre eller bliver bedre hundeejere.

Med venlig hilsen
Lars Hoffamnn