Madras med "alarm" i
Fra : Eva

Dato : 18-10-03 15:42

Hejsa
Håber på lidt hjælp her.
Er der nogen der har en idé om, hvor man enten kan købe eller leje sådan en
madras der registrerer når barnet holder op med at trække vejret og så slår
alarm?
Jeg har en datter på 3 mdr. der har den "dårlige" vane og trods utallige
undersøgelser har de på sygehuset ikke kunne finde ud af hvad der er galt,
så efter en måned med næsten ingen søvn, har jeg overvejet den løsning.
Måske nogen har en bedre/anden idé?

Hilsen Eva

Fra : Brian K

Dato : 18-10-03 16:25
Fra : Brian K

Dato : 18-10-03 16:25
Fra : Eva

Dato : 20-10-03 23:48

Hej Brian
Tak for linket.
Havde dog prøvet af den vej i forvejen og var ikke blevet ret meget klogere.

Hilsen Eva

Fra : Søren

Dato : 11-11-03 14:34

> Hej Brian
> Tak for linket.
> Havde dog prøvet af den vej i forvejen og var ikke blevet ret meget
klogere.

Det jeg tror at Brian prøver at fortælle er at ingen alarm i verden kan
forhindre vuggedød. Desværre.
Link 2 i søgeresultatet fra Google.
http://www.fs.dk/jura/fjura/jb91/91020115.htm
Det er fra forbrugerstyrelsen.

/Søren

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-03 16:58

"Eva" <eva@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Måske nogen har en bedre/anden idé?

Nu har vores børn ikke haft, den slags problemer, men vi har altid været
skrækslagen ved tanken.

De 2 yngste af vores børn, har fået lov, at ligge i vores seng i henholdsvis
½ år og 2 år, hvor jeg mener, at det har været nemmest og holde øje med dem.

Madrassen med alarm, har jeg ikke hørt om, men det lyder også som en god
ide.

Jeg håber, at i finder en løsning, der virker, så i også kan få lidt søvn.

Tillykke med datteren

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Eva

Dato : 20-10-03 23:47

Hej Buffy
Tak for lykkeønskningerne med min datter.
Mht. til hvor hun sover, så er jeg alene med hende og hun sover altid i
sengen sammen med mig.
Problemet er bare, at jeg stort set ingen søvn får, fordi jeg hele tiden er
nervøs for at det skulle ske igen med at hun ikke kan få vejret.
En ting er at være vågen fordi hun skal have mad(skulle, for hun sover
allerede igennem), men det er altså noget helt andet og meget mere
opslidende når det er fordi man er bange for at der sker hende noget.
Håber/tror du kan følge mig!!!

Hilsen Eva

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-03 06:41

"Eva" <eva@esenet.dk> skrev i en meddelelse

Hej Eva !

> Håber/tror du kan følge mig!!!

Jeg kan fint følge dig...

Er det ikke noget, som din sundhedsplejeske eller læge / sygehus, kan hjælpe
dig med ?

Fra : Eva

Dato : 21-10-03 12:44

Hej Buffy
Jeg håber sygehuset måske kan hjælpe mig. Jeg skal i hvert fald ind og tale
med dem i morgen og giver det ikke noget, jamen så kommer sundhedsplejersken
i næste uge og så vil jeg da spørge hende.
Har lige ringet til hjælpemiddelcentralen men de henviste også til
sygehuset.
Tak for tippet.

Hilsen Eva

Fra : Kasper Navrbjerg

Dato : 21-10-03 07:56

"Eva" <eva@esenet.dk> wrote in message
> Mht. til hvor hun sover, så er jeg alene med hende og hun sover altid
> sengen sammen med mig.

Hej Eva.

Hvis den alarm-madras du tænker på er den samme som jeg prøvede for
nogle år siden, så fungerer den ved at registrere barnets bevægelser.
Hvis du ligger sammen med barnet (og alarm-madrassen) i sengen vil dine
egne bevægelser muligvis gøre at alarmen ikke udløses hvis der skulle
være behov for det (7-9-13). Og så er du jo lige vidt. Måske er der sket
noget siden jeg prøvede det for 7 år siden, men du skal nok lige være
opmærksom på det, altså at din datter skal sove i egen seng hvis
madrassen skal have nogen virkning.

Håber det snart går iorden,
Mvh Kasper

Fra : Eva

Dato : 21-10-03 12:41

Hej Kasper
Tak for oplysningen.
Det er rart og høre andres erfaringer.
Jeg ved ikke om det er samme madras og jeg tænker egentlig heller ikke på
nogen speciel.
Havde bare hørt om sådan noget i den stil og tænkte det kunne være en idé.
Jo tak, jeg håber heller ikke det sker igen.

Mvh. Eva

Fra : Meta Dam

Dato : 20-10-03 13:45

> [...]
en
> madras der registrerer når barnet holder op med at trække vejret og så

Prøv:
http://jalsoe.e-supplies.dk/ProductInfo.asp?ProductId=BSDIVA01

Det er ikke en madras, men en babyalarm.

VH Meta

Fra : Eva

Dato : 21-10-03 12:45

Hej Meta
Tak for linket, men jeg har prøvet det i flere dage nu og jeg kan ikke få
det til at virke, desværre.
Har du et navn eller lignende jeg evt. kan søge det under?

Hilsen Eva

Fra : Eva

Dato : 21-10-03 12:58

Hej igen
Nu har jeg fundet siden og siger rigtig mange tak for tippet.
Er det en du har nogen erfaring med den alarm?

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 21-10-03 17:36

Hej Eva

Eva wrote:
> Er der nogen der har en idé om, hvor man enten kan købe eller leje sådan en
> madras der registrerer når barnet holder op med at trække vejret og så slår
> alarm?

Jeg tror at det du tænker på er en apnø-madras, den registrerer ganske
rigtigt om personen der ligger på den trækker vejret.

> [...]
> så efter en måned med næsten ingen søvn, har jeg overvejet den løsning.

Vores søn havde samme ubehagelige vane da han blev omkring 7-8 mdr
gammel. Han var indlagt i 14 dage og havde utallige anfald når han var
vågen, men alle deres undesøgelser viste intet. Han lå på en sådan
apnø-pude og alle apparater bimlede når han flyttede sig væk fra den
. Det varede vel ca. en måned og vi har intet set til anfaldene
siden( han bliver snart 6 år).
Så vidt jeg husker fik vi tilbudt at låne en af den børneafdeling vi var
indlagt på (Kolding), men ellers kan du prøve hos Falck.

Marianne Feddersen

Fra : Eva

Dato : 21-10-03 18:44

Hej Marianne
Tak for dit svar.
Det var da et lys i mørket må jeg sige.
Jeg håber det bliver det samme her, at jeg ikke kommer til at opleve det alt
for tit eller helst slet ikke mere.

Hilsen Eva