Underligt !
Fra : Brian K

Dato : 17-10-03 00:21

Hej

Der er ting man ikke forstår:

1. At man kan sende mennesker til månen !
2. At nogen kan finde ud af at bygge en bro på 12 km.
3. At der er noget der hedder kattemad (og så er der ikke engang nogen katte
i maden)

Men det der er mest svært at forstå er:

At ens datter kan have 4 veninder på besøg, mens lillebror sover til
middag.....man er nødtil at hvert 3 minut gå op på hendes værelse (som
liiger lige op af lillebrors værelse) og bede dem om at lade være med at
larme lige så meget som 14 arbejdsmænd med trykluftsbor !, at de så kommer
ned i stuen og siger "vi går uden for og leger", i det de åbner døren siger
man højt "LAD VÆRE MED AT SMÆKKE MED DØREN !!!!!!", "ja..ja..ja...det skal
vi nok!", 2 sekunder senere siger det BANG (og døren ryger i med et
brag...der ville være nytårsaften 2000 værdig).

Fatter det ikke

Bliver børn udstyret med et "forælderfilter" når de bliver født...for jeg
har den klare opfattelse at de ikke hører et ord af det jeg siger (men
visker man i det bagerste hjørne, helt ned i kælderen "er der nogen der vil
have en is?", så hører de det sjovt nok...selv om de befinder sig UDENFOR på
legepladsen sammen med 25 andre larmende børn...der går 3 sekunder så lyder
det "ja...tak far....tager du liiige 24 is med til de andre jeg leger med ?"

Ja.....man undres !!

mvh
brian

Fra : Charlotte

Dato : 17-10-03 00:50

On 17/10/03 1:20, in article bmn94l$1bsq$1@news.cybercity.dk, "Brian K"
wrote:

> [...]
> det "ja...tak far....tager du liiige 24 is med til de andre jeg leger med ?"

*ggg* helt enig, det er vældig mystisk...

Charlotte

Fra : Brian K

Dato : 17-10-03 01:29

"Charlotte" <Tullepost@FJERNparadis.dk> skrev i en meddelelse

> *ggg* helt enig, det er vældig mystisk...

Hej

hvornår sover du ?

mvh
brian

Fra : Charlotte

Dato : 17-10-03 11:09

On 17/10/03 2:29, in article bmnd4o$1kn8$1@news.cybercity.dk, "Brian K"
wrote:

> "Charlotte" <Tullepost@FJERNparadis.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> hvornår sover du ?
>
> mvh
> brian

Når jeg bliver gammel...

Charlotte

Fra : Nette

Dato : 17-10-03 06:39

"Brian K" skrev i en meddelelse news:bmn94l$1bsq$1@news.cybercity.dk...
> Ja.....man undres !!

He he, ja, det kan der være noget om.
Vil du have et bud på en forklaring, eller vil du bare undres?*G*

Nette

Fra : Brian K

Dato : 17-10-03 11:14

"Nette" <nettesnetpost(fjerndette)@@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> He he, ja, det kan der være noget om.
> Vil du have et bud på en forklaring, eller vil du bare undres?*G*

Hej

Et bud er da velkommen

Mvh
Brian

Fra : Inger Pedersen

Dato : 19-10-03 18:41

"Brian K" <brian@nospam.com> skrev i en meddelelse

> Et bud er da velkommen

Mit bud:

Du siger LAD VÆRE med at larme - og tror, barnet hører det, du siger.
Barnet hører: lad være med at LARME og tror, det er det, du har sagt.

Opmærksomheden er rettet mod larm og smækken med døren.

Som regel virker det bedre at fortælle barnet, hvad du gerne vil have, det
skal gøre (f.eks.: Lillebror sover. Kan I prøve at være stille og lukke
døren forsigtigt).
Så er opmærksomheden rettet mod de få af 360 grader kompasset rundt, du
ønsker.
Og chancen er større.

Hilsen Inger

Fra : Nette

Dato : 21-10-03 16:24

"Brian K" skrev i en meddelelse news:bmofd3$2el$1@news.cybercity.dk...
> Et bud er da velkommen

Hej Brian

Jeg har forsøgt at lede lidt i gemmerne efter de papirer og lærerbøger, hvor
netop dette indgår.
Desværre er jeg ophængt af en ordentlig omgang influenza, så mit overskud er
lig nul pt.

Men jeg vil meget gerne gøre et forsøg på at forklare, hvorfor JEG tror, det
er som det er.

Vi er født med at hjernen skal kunne huske/erfarer og fantaserer/lyste ( og
en hel masse andet). Det er dog ikke noget vi kan fra fødslen, det tager år
og dag at lære.
Børn er oftest bedst til at bruge fantasien, og det er den de bruger, når de
gentagende gange, lige fra de begynder at kunne rejse sig op ved sofabordet,
bliver VED med at tage fjernbetjeningen eller vælte blomsterne. De bliver
ganske enkelt styret af deres fantasi og lyst til at prøve det. Denne evne
overskygger fuldstændig, hvad mor/far står og siger og kræver.
Dette fortsætter op gennem deres opvækst, dog ændre karakteren sig. F.eks.
er din datter nu bevet så gammel, at hun ikke længere vælter tingene op
bordet eller gengemmer fjernbetjeningen.
Men når hun hører du siger, at hun ikke må larme eller smække med døren, ved
hun det godt, men er ikke ældre end at hun glemmer det, fordi hun hurtigt er
videre i hendes tanker/handlinger.

Så på en måde kan man godt sige, at børn er født med et filter.

Selvfølgelig nytter det ikke noget, ikke at sige tingene til dem. Det skal
man selvfølgelig blive ved med, men man skal bare huske på, at det ikke er
100% sikkert, de retter sig promte efter det.

Håber dette er forståeligt.....

Nette

Fra : Brian K

Dato : 21-10-03 22:01

> Håber dette er forståeligt.....

Hej Nette

forstået

mvh
brian

Fra : Karin Hansen

Dato : 17-10-03 07:51

"Brian K" <brian@nospam.com> wrote in message
> [...]

lyder
> det "ja...tak far....tager du liiige 24 is med til de andre jeg leger med

Ja, det har også altid undret mig. Det må være et af livets store mysterier.

--
Mvh. Karin

"fjerndette" fra min mailadresse

Fra : Musen

Dato : 17-10-03 20:15

> [...]

lyder
> det "ja...tak far....tager du liiige 24 is med til de andre jeg leger med

Ja det er en af de forunderlige ting ved at have børn...Og hund for den sags
skyld. Jeg kan råbe "sit" så de kan høre det i nabobyen (3 km væk) og Samson
(vores grand danois) tøffer bare videre....Sidder han derimod ned og jeg
hvisker "fri" så lavt at jeg næsten ikke selv kan høre det, ja så styrter
han straks afsted....*SSS*

/Mia

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 21-10-03 14:01

> [...]

lyder
> det "ja...tak far....tager du liiige 24 is med til de andre jeg leger med

Det du egentlig spørger/forklarer om, kan sammenfattes meget kort.
Sindsyge er arveligt.
Forældre får det fra børnene.

og sådan har det altid været
og sådan vil det altid være

og ja, jeg har selv børn

mvh Uffe Bærentsen

Fra : N I E L S

Dato : 01-11-03 19:09

"Brian K" <brian@nospam.com> skrev
[klip]
> Ja.....man undres !!
> mvh
> brian

Sjov betragtning, men
hvis Peter og ulven byggede 12 Km lange broer på månen 217 gange hver dag,
ville det blive trivielt...
Hvis man hele tiden irettesætter børnene og udspyr ordrer hver gang man
åbner munden, er det da ikke så underligt at børnene monterer
'forældre-filter'.
N I E L S

Fra : Brian K

Dato : 01-11-03 19:25

N I E L S wrote:

> [...]
> Hvis man hele tiden irettesætter børnene og udspyr ordrer hver gang
> man åbner munden, er det da ikke så underligt at børnene monterer

Hummmm

Får indtrykket af at du tog denne posting liiiiiiidt for alvorligt !

Mvh
Brian

Fra : N I E L S

Dato : 01-11-03 21:02

"Brian K" <brian@nospam.com> skrev

> Hummmm
>
> Får indtrykket af at du tog denne posting liiiiiiidt for alvorligt !
>
> Mvh
> Brian

Næ. Den morede mig da. Men så mindede den mig da osse om det andet jeg skrev
om. Sorry hvis jeg har ødelagt en god joke.
N I E L S