menu forsvinder
Fra : Ivar Madsen

Dato : 30-10-03 09:28

Er jeg den eneste der oplever at dele af min startmenu forsvinder?
Når jeg så starter menudrake op, så viser den dem alle, jeg lukker menudrake
uden at have gjort noget, og de er der alle igen.

--
Med venlig hilsesn

Ivar Madsen
Der tester mdk9.2

Fra : Peter Mogensen

Dato : 30-10-03 09:56

Ivar Madsen wrote:
> Er jeg den eneste der oplever at dele af min startmenu forsvinder?
> Når jeg så starter menudrake op, så viser den dem alle, jeg lukker menudrake
> uden at have gjort noget, og de er der alle igen.

Næe... det gør jeg faktisk også.
Nu er jeg mest en kommando-linie bruger, så det generer mig ikke. Jeg
undrer mig bare over at det ser ret tilfældigt ud hvad der er tilbage.
Nogengange er den dog fuldt besat med ikoner og det hele.
Det har dog holdt min kæreste fra at opgradere. Hun bruger menuen en del.

Peter

Fra : Peter Jensen

Dato : 30-10-03 10:06

Peter Mogensen wrote:

> [...]
> ret tilfældigt ud hvad der er tilbage. Nogengange er den dog fuldt
> besat med ikoner og det hele. Det har dog holdt min kæreste fra at

Jeg har hørt at det er et almindeligt problem med den version af
Mandrake. En løsning jeg har set beskrevet er:

su
update-menus -v

Jeg har dog ikke testet det, da jeg ikke bruger Mandrake selv ...

--
PeKaJe

Many a writer seems to think he is never profound except when he can't
understand his own meaning. -- George D. Prentice

Fra : Peter Mogensen

Dato : 30-10-03 10:15

Peter Jensen wrote:
> [...]
>
> su
> update-menus -v
>
> Jeg har dog ikke testet det, da jeg ikke bruger Mandrake selv ...

Det ser ud til at virke.

Peter

Fra : Ivar Madsen

Dato : 30-10-03 10:29

Peter Jensen wrote:

> Jeg har hørt at det er et almindeligt problem med den version af
> Mandrake. En løsning jeg har set beskrevet er:

Så kommer der sikkert en fejlrettelse på et tidspunkt,,,

> su
> update-menus -v

| [root@localhost]# update-menus -v
| [root@localhost]# Update-menus[7147]: Dpkg not locking dpkg status |area.
Good.

Jeg troede at Dpkg var en Debian tingest?

--
Med venlig hilsesn

Ivar Madsen
Der tester mdk9.2

Fra : Ivar Madsen

Dato : 30-10-03 10:25

Peter Mogensen wrote:

> Næe... det gør jeg faktisk også.

Det er da altid noget,,,

> Nu er jeg mest en kommando-linie bruger,

Jeg kan ikke undvære min konsol, men jeg er mest til GUI programmer.

> så det generer mig ikke.

Det iretere mig, men ikke mere end at jeg fortrækker 9.2.

> Jeg
> undrer mig bare over at det ser ret tilfældigt ud hvad der er tilbage.

Ja, de har vist sendt et ikke færdigt produkt på gaden, jeg har installeret
over 100MB alm. fejlrettelser og omkring 20MB sikkerhedsrettelser.
Troede ellers kun det var MS der var så sløset med at sende et ikke færdigt
produkt på gaden,,,

> Nogengange er den dog fuldt besat med ikoner og det hele.
> Det har dog holdt min kæreste fra at opgradere. Hun bruger menuen en del.

Der er ellers en del småting jeg godt kan lide, f.eks. så når man lige skal
svare på en del af hvad der er skrevet som en linie, så sætter den selv det
en passende mængde > i starten af linien, OOo er beder indarbejdet, og har
helt erstattet koffice som standart office parke. Og den (OOo) er også
blevet hurtiger,,,

--
Med venlig hilsesn

Ivar Madsen
Der tester mdk9.2

Fra : Peter Mogensen

Dato : 30-10-03 10:40

Ivar Madsen wrote:

> [...]
> over 100MB alm. fejlrettelser og omkring 20MB sikkerhedsrettelser.
> Troede ellers kun det var MS der var så sløset med at sende et ikke færdigt

Ja - de har ikke været alt for heldige. Alene den kerne, der får LG
CDROM-drev til at gå i udu (hvilket de jo så var i forvejen) burde
egentlig berretige en 9.3 release.

Men generelt ser det ret godt ud. Hvis de får rettet små-fejlene, så er
der et kanon system.

En anden ting, der irriterer mig er at Metacity WM'en ser ud til at have
glemt mine indstillinger fra Mdk 9.1 og jeg kan ikke få dem rettet
tilbage igen via GUI'et. Specifikt, så kan jeg ikke raise et vindue ved
at klikke i det, men skal have fat i rammen.

"Pine" email-klienten mangler også :(

Peter

Fra : Ivar Madsen

Dato : 30-10-03 11:04

Peter Mogensen wrote:

> Ja - de har ikke været alt for heldige. Alene den kerne, der får LG
> CDROM-drev til at gå i udu (hvilket de jo så var i forvejen) burde
> egentlig berretige en 9.3 release.

Ja, den er slem. Er det kernen den er galt med?
Hvis den vitterlig ødelægger drevet, så burde de lukke alle mirrors, lave en
ny kerne (evt. erstatte den med en ældre OK kerne) og så frigive igen, som
en 9.2.1

> Men generelt ser det ret godt ud. Hvis de får rettet små-fejlene, så er
> der et kanon system.

Ja, jeg kan godt lide min Mandrake,,,

> "Pine" email-klienten mangler også :(

De vil sikkert have dig til at skifte til mutt der er thivertifald en
pine2mutt

--
Med venlig hilsesn

Ivar Madsen
Der tester mdk9.2

Fra : Peter Mogensen

Dato : 30-10-03 11:40

Ivar Madsen wrote:

> [...]
> ny kerne (evt. erstatte den med en ældre OK kerne) og så frigive igen, som

LG har brudt med ATAPI-standarden og omdefineret en kommando til at
slette firmware.
Det er Linux-kernen, der bruger denne kommando. Mandrake er bare den
første distribution til at anvende den kerne. Der er kommet en
kerne-patch, der tager højde for LG's elendige drev.
Fejlen er 100% LG's.

> De vil sikkert have dig til at skifte til mutt der er thivertifald en
> pine2mutt

Ja - det var også mit indtryk. Det er også muligt at jeg dropper Pine -
lad se.

Peter

Fra : Ivar Madsen

Dato : 30-10-03 12:05

Peter Mogensen wrote:

> LG har brudt med ATAPI-standarden og omdefineret en kommando til at
> slette firmware.

Hvorfor har de dog det,,,

> [...]
> første distribution til at anvende den kerne. Der er kommet en
> kerne-patch, der tager højde for LG's elendige drev.

OK, er det patch så indarbejdet i mdk9.2 nu? Nu er .ISO filerne jo ikke
frigivet, men hvis man installere over nettet, vil man så have patch'et
kernen, eller skal man gøre noget mere for det?

--
Med venlig hilsesn

Ivar Madsen
Der tester mdk9.2

Fra : Jesper Krogh

Dato : 30-10-03 12:14

I dk.edb.system.unix, skrev Ivar Madsen:

> Hvorfor har de dog det,,,

Deres veje er uransagelige.

> OK, er det patch så indarbejdet i mdk9.2 nu? Nu er .ISO filerne jo ikke
> frigivet, men hvis man installere over nettet, vil man så have patch'et
> kernen, eller skal man gøre noget mere for det?

Det har de ikke, men LG har frigivet en firmwareopdatering til de ramte
drev, så du bare kan opdatere firmwaren også virker det hele som det
altid har gjort ( læs: LG har erkendt fejlen )

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Ivar Madsen

Dato : 30-10-03 12:39

Jesper Krogh wrote:

> Det har de ikke, men LG har frigivet en firmwareopdatering til de ramte
> drev, så du bare kan opdatere firmwaren også virker det hele som det
> altid har gjort ( læs: LG har erkendt fejlen )

Jeg har ikke sådan et drev, tænker bare på dem der har, og ikke har så meget
forstand på linux, og vil prøve Mandrake9.2 og så virker deres CD-drev ikke
længer, hvad tror du de vil, jeg tror at mange ikke vil forsøge sig med
Linux igen forløbig,,,

--
Med venlig hilsesn

Ivar Madsen
Der tester mdk9.2

Fra : Peter Mogensen

Dato : 30-10-03 13:18

Ivar Madsen wrote:
> [...]
> længer, hvad tror du de vil, jeg tror at mange ikke vil forsøge sig med

Det har du sikkert ret i. Det er der bare ikke så meget at gøre ved med
størrelsen af dentåbelighed LG har bedrevet. Mandrake og Kerne-holdet
kan ikke gøre så meget andet end at udsende en opdatering hurtigts muligt.
Med lidt held køber de heller ikke LG-drev igen. Så kan det da være at
folk lærer at respektere standarderne.

Peter

Fra : Ivar Madsen

Dato : 30-10-03 14:11

Peter Mogensen wrote:

> Det har du sikkert ret i. Det er der bare ikke så meget at gøre ved med
> størrelsen af dentåbelighed LG har bedrevet. Mandrake og Kerne-holdet
> kan ikke gøre så meget andet end at udsende en opdatering hurtigts muligt.

Nej, kerneholdet kan ikke, men Mandrake kan indarbejde opdateringen i online
filerne. Det kan godt være at det ikke er rigtigt, men efter hvad jeg læste
på computerworld.dk så bliver drevet også ødelagt *) hvis man installere
mdk9.2 over nettet.

> Med lidt held køber de heller ikke LG-drev igen. Så kan det da være at
> folk lærer at respektere standarderne.

Man må thivertifald formode at LG folkene har lært noget,,,

*) det viser sig så at drevet ikke bliver ødelagt, men firmwaren bliver
slettet.

BTW hvis en GSM (thivertifald 900 udgaven) telefon har en samtale igang, og
bliver overført til en anden celle, men denne celle er fuldt belagt, og så
bliver sendt tilbage til den celle den kom fra, så bliver samtalen afbrudt.
Dette er fordi Motorola's første telefon havde en fejl, så den lagde hele
cellen gik i sort, så fik de lov til at ændre i GSM standarten istedet for
at ændre firmwaren i alle solgte telefoner,,,

--
Med venlig hilsens

Ivar Madsen
Der tester mdk9.2

Fra : Peter Mogensen

Dato : 30-10-03 16:20

Ivar Madsen wrote:
> [...]
> på computerworld.dk så bliver drevet også ødelagt *) hvis man installere

Korrekt. Men med mindre Mandrake vil lave deres egen kernel-patch, så
skal kernens maintainer da frigive er kerne, der tager højde for de
buggy LG-drev. Det er så vidt jeg ved også det, de er sket.

Peter

Fra : Jesper Krogh

Dato : 30-10-03 11:52

I dk.edb.system.unix, skrev Peter Mogensen:
> "Pine" email-klienten mangler også :(

Pine er ikke fri software og har efterhånden ikke være med i mange
versioner af Mandrake.

--
Få din egen personlige jabberkonto: http://www.jabbernet.dk

Fra : Peter Mogensen

Dato : 30-10-03 11:58

Jesper Krogh wrote:

> Pine er ikke fri software og har efterhånden ikke være med i mange
> versioner af Mandrake.

Ja, jeg ved godt at Pine's licens ikke tillade re-distribution af
modificerede versioner.

Hmm.. Så må jeg have compileret min egen. Det har jeg ihvertfald nu.
Eller også må jeg have installeret en contrib-RPM.

Peter

Fra : Jesper Krogh

Dato : 30-10-03 12:00

> [...]
>
> Hmm.. Så må jeg have compileret min egen. Det har jeg ihvertfald nu.
> Eller også må jeg have installeret en contrib-RPM.

Den er af samme årsag heller ikke del af contrib, men er i PLF
http://plf.zarb.org

ftp://ftp.easynet.fr/plf/mandrake/9.2/i586/pine-4.58-1plf.i586.rpm

Fra : Peter Mogensen

Dato : 30-10-03 12:09

Jesper Krogh wrote:

> Den er af samme årsag heller ikke del af contrib, men er i PLF

Hmm.. under alle omstændigheder har jeg brug for en UTF-8 og S/MIME
patchet version, så jeg har den installeret i /usr/local/

Peter