ALDIs trådløse kit
Fra : Jimmy

Dato : 30-10-03 08:37

Hej

Jeg har købt ALDI's trådløse NorthQ 11 Mbit kit.
Der er to trådløse USB-sendere/modtagere med.

Er der nogen herinde, som har praktisk erfaring med at få dem til at virke
på en Linux (i mit tilfælde RH 9.0)?

Mvh
Jimmy

Fra : Kim Emax

Dato : 30-10-03 09:53

Jimmy wrote:

> Jeg har købt ALDI's trådløse NorthQ 11 Mbit kit.
> Der er to trådløse USB-sendere/modtagere med.

Hov, det kunne jeg også være interesseret i. Hvad kostede det? Og er det
stadig til salg? Da jeg ikke kan læse news på kontoret på min laptop, må du
meget gerne svare på aldi@emax.dk, hvis du har lyst og mulighed

> Er der nogen herinde, som har praktisk erfaring med at få dem til at
> virke på en Linux (i mit tilfælde RH 9.0)?

7.3 her, men det gør nok ingen forskel

--
Take Care
Kim Emax - master|minds: http://www.masterminds.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 30-10-03 09:59

Kim Emax wrote:

> Hov, det kunne jeg også være interesseret i. Hvad kostede det? Og er det
> stadig til salg? Da jeg ikke kan læse news på kontoret på min laptop, må
> du meget gerne svare på aldi@emax.dk, hvis du har lyst og mulighed

Og også gerne herinde, tak...
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Thomas

Dato : 30-10-03 11:07

Det er ikke på deres hjemmeside mere, så det er vel stykke tid siden?

http://aldi.dk/OFFER_DK/home.htm

Thomas Jansson

Fra : Kim Emax

Dato : 30-10-03 16:24

Thomas wrote:
> Det er ikke på deres hjemmeside mere, så det er vel stykke tid siden?
>
> http://aldi.dk/OFFER_DK/home.htm

Jeg opgav hurtigt at finde noget derinde... i betragtning af, hvor stort et
firma det er, så er det satme en grimmer site!

Fra : Jimmy

Dato : 30-10-03 20:33

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.danmark> wrote in message
> [...]
> Der er to trådløse USB-sendere/modtagere med.
>
> Er der nogen herinde, som har praktisk erfaring med at få dem til at virke

Det ser ikke ud som om der er det store held.
Jeg prøvede at slutte den trådløse USB-sender til min bærbar, og fik
følgende forventede i loggen:

Oct 30 20:19:21 localhost kernel: usb.c: registered new driver usbdevfs
Oct 30 20:19:22 localhost kernel: usb.c: registered new driver hub
Oct 30 20:19:22 localhost kernel: usb-uhci.c: $Revision: 1.275 $ time
17:59:01 Mar 13 2003
Oct 30 20:19:22 localhost kernel: usb-uhci.c: High bandwidth mode enabled
Oct 30 20:19:22 localhost kernel: PCI: Found IRQ 11 for device 00:07.2
Oct 30 20:19:22 localhost kernel: PCI: Sharing IRQ 11 with 00:03.0
Oct 30 20:19:22 localhost kernel: PCI: Sharing IRQ 11 with 00:03.1
Oct 30 20:19:22 localhost kernel: usb-uhci.c: USB UHCI at I/O 0xdce0, IRQ 11
Oct 30 20:19:22 localhost kernel: usb-uhci.c: Detected 2 ports
Oct 30 20:19:22 localhost kernel: usb.c: new USB bus registered, assigned
bus number 1
Oct 30 20:19:22 localhost kernel: hub.c: USB hub found
Oct 30 20:19:22 localhost kernel: hub.c: 2 ports detected
Oct 30 20:19:23 localhost kernel: usb-uhci.c: v1.275:USB Universal Host
Controller Interface driver
Oct 30 20:19:23 localhost kernel: usb.c: registered new driver hiddev
Oct 30 20:19:23 localhost kernel: usb.c: registered new driver hid
Oct 30 20:19:23 localhost kernel: hid-core.c: v1.8.1 Andreas Gal, Vojtech
Pavlik <vojtech@suse.cz>
Oct 30 20:19:23 localhost kernel: hid-core.c: USB HID support drivers
Oct 30 20:19:23 localhost kernel: mice: PS/2 mouse device common for all
mice
Oct 30 20:19:23 localhost kernel: hub.c: new USB device 00:07.2-1, assigned
address 2
Oct 30 20:19:23 localhost sshd: succeeded
Oct 30 20:19:23 localhost kernel: usb.c: USB device 2 (vend/prod
0xace/0x1201) is not claimed by any active driver.

Med mindre nogen har en ide tror jeg bare jeg dropper projektet...

Mvh
Jimmy

Fra : Kent Friis

Dato : 30-10-03 22:31

Den Thu, 30 Oct 2003 20:33:10 +0100 skrev Jimmy:

> [...]
>Oct 30 20:19:23 localhost kernel: usb.c: USB device 2 (vend/prod
>0xace/0x1201) is not claimed by any active driver.

Jeg får præcis samme besked (bortset fra ID'er) når jeg tilslutter mit
digicam uden at have driveren loadet. Det betyder ikke nødvendigvis at
enheden ikke er supporteret, det betyder bare at man lige skal have
modprobe't den rigtige driver.

SVJV er USB lavet så det i teorien ikke er nødvendigt med separate
drivere til hver eneste enhed, i stedet har man nogen standard
drivere, fx usb-storage og usb-network, som virker med de fleste
enheder. Det er så kun hvis producenten lige skulle spare nogen penge
ved selv at opfinde en protokol og ansætte nogen programmører til at
skrive en driver frem for at bruge den eksisterende protokol (ja, der
findes så tåbelige firmaer), at man får problemer.

Mvh
Kent
--
The frozen north will hatch a flightless bird,
who will spread his wings and dominate the earth