Af-installation af Ximian Desktop?
Fra : Hans Andersen

Dato : 29-10-03 15:51

Det er en endog meget flot desktop, som Ximian har sat i omløb, men den er
noget speciel efter min mening.

Og jeg vil gerne af-installere den, men aner ikke, hvordan man gør.

Jeg kører typisk SuSE 8.2, og i yast2-opsætningen kan man se, at alle
Ximian-pakkerne er låst. OK - de kan låses op, men jeg frygter, at mange
ulykker kan ske, hvis man forsøger ad den vej.

Jeg vil tilbage til Gnome - den rene vare - såvidt jeg kan bedømme det

vh/Hans ANdersen

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 29-10-03 16:09

On Wed, 29 Oct 2003 15:51:21 +0100, Hans wrote:

> Det er en endog meget flot desktop, som Ximian har sat i omløb, men
> den er noget speciel efter min mening.

Jeg kan desværre ikke svare på spørgsmålet, men jeg synes det kunne
være interessant at høre lidt mere om hvordan den er speciel, hvis du
har lyst til at forklare.

(Måske Ximian selv har information om afinstallering? Der er en tråd
på deres mailingliste om det her:
<http://article.gmane.org/gmane.comp.gnome.ximian.user/8138>)

Mvh.

--
Det største problem ved usenet er, at dem man har Adam Sjøgren
i sin kill-file hele tiden skifter From:-linie asjo@koldfront.dk

Fra : Hans Andersen

Dato : 03-11-03 10:37

On Wed, 29 Oct 2003 16:09:07 +0100, Adam Sjøgren wrote:

> [...]
> har lyst til at forklare.
>
> (Måske Ximian selv har information om afinstallering? Der er en tråd

Hej Adam,

Tak for dit svar - og dit spørgsmål. Jeg har lige været væk et par dage,
så derfor dette sene svar.

Ximian Desktop er speciel - efter min ringe mening - fordi den overtager
min maskine bl.a. på grund af en lidt usynlig 'download' (red carpet tror
jeg, at den hedder).

Alt sammen ser meget pænt ud - næsten som på en Mac - men jeg har svært
ved at komme ind bag facaden og se, hvad der virkelig sker.

Mozilla, Open Office mv. kører i særlige Ximian-versioner, og det er ikke
nødvendigvis de seneste - og da jeg prøvede at installerede en lidt nyere
Mozilla, gik det frygtelig galt.

Idet jeg også har oplevet at min desktop farer i flindt, når jeg skiftevis
kører KDE, Gnome og så Ximian-desktop via mit lille NIS-system.

Så derfor mit spørgsmål, om nogen kender til en reel
afinstallationsmetode.

Egentlig skulle jeg kun bruge en nyere udgave af Ximian Evolution, men jeg
blev altså fristet af hele arrangementet. Så et kort svar på dit spørgmål
vil være, at integration er meget godt, men det kan også gå galt (for en
nybegyner udi Linux-verdenen som jeg jo er).

vh/Hans Andersen