script til fil sortering
Fra : thomas

Dato : 28-10-03 12:23

Hej Ng

jeg vil gerne lavet er script som sortere filer i en mappe efter type
(x.tar.gz, x.tar, x.gz osv)
og laver noget med dem.
men jeg ved ikke hvordan jeg finder typen.

måske kan det laves efter den her model

for i in *; do

result = find_fil_type_her $i

case result in
tar) lav noget her
;;
tar.gz) lav noget her
;;
*) skrive noget her
easc
done

nogen som kan hjælpe

/thomas

Fra : Claus Alboege

Dato : 28-10-03 12:38

"thomas" <thomas.bay@naajubiimail.dk> writes:

> [...]
> (x.tar.gz, x.tar, x.gz osv)
> og laver noget med dem.
> men jeg ved ikke hvordan jeg finder typen.

'man file'

/Claus A

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 28-10-03 12:39

thomas wrote:
> result = find_fil_type_her $i

Hvad med noget a la:

result = `file -b $i`

Måske skal du bruge ekstra options til file for
at få en kortere type. Måske "file -b -i".

På denne måde fanger du også .tar.gz filer, som ikke
hedder .tar.gz

Mogens
Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : thomas

Dato : 28-10-03 14:00

tak, det er jo nemt når man ved hvordan :)
/thomas