Køre script med debug?
Fra : Rudi Hansen

Dato : 27-10-03 21:27

Er det muligt at køre et script i linux under en form for debug mode hvor
man kan følge med i hvad der foregår undervejs.
Altså som minimum at man skal trykke på en knap før scriptet udfører næste
linie.

Jeg ved godt at dette kan gøres ved at man indfører en pause i mellem hver
linie, men jeg tænkte på om der fandes en lettere måde?

Fra : Kent Friis

Dato : 27-10-03 22:09

Den Mon, 27 Oct 2003 21:26:48 +0100 skrev Rudi Hansen:
>Er det muligt at køre et script i linux under en form for debug mode hvor
>man kan følge med i hvad der foregår undervejs.

sh -x /sti/til/script

evt: sh -x /sti/til/script 2>&1 | less

>Altså som minimum at man skal trykke på en knap før scriptet udfører næste
>linie.

Ikke mig bekendt.

Mvh
Kent
--
At køre i en stor Mercedes eller BMW viser ikke at man har mange penge.
Det viser blot at man er tysker.

Fra : Svend-Erik Madsen

Dato : 28-10-03 09:35

Mon, 27 Oct 2003 21:09:27 +0000, ytrede Kent Friis sig om :

> Ikke mig bekendt.

Hej
Dette kan gøres ved at indsætte:
read dummy,
efter den linie du ønsker skal være den der stoppes efter,
så vil dit script ikke fortsætte førend der trykkes på tastaturet.

Svend-Erik Madsen
<-! fjern spam i mailadressen ved svar -->