Video on demand www.tv2.dk
Fra : Pingvinen

Dato : 27-10-03 15:55

hej ng

jeg kan ikke se video på tv2 den skriver. Realplayer ikke installeret

hvordan laver jeg et symbolsk link til min browser mozillafirebird

stien til realplayer file:/usr/lib/RealPlayer8 rpnp.so
stien til mozilla file:/home/htp/Downloads/MozillaFirebird/plugins

rpnp.so

File name: rpnp.so

MIME Type    Description    Suffixes    Enabled
audio/x-pn-realaudio-plugin    RealPlayer Plugin Metafile    rpm    Yes

Realplayer ikke installeret

Video on demand på tv2.dk afspilles i RealPlayer. Du skal således have
installeret Realplayer på din computer for at kunne se video på tv2.dk.

Du har lige nu ikke installeret RealPlayer og kan derfor ikke se video
på tv2.dk. Hvis du allerede har installeret RealPlayer, benytter din
computer muligvis et operativsystem, som ikke understøttes af vores
videokonsol. Hvis dette er tilfældet, kan du vælge at se video i en
almindelig RealPlayer uden den ekstra funktionalitet i konsollen. Gense
TV 2 | Nyhederne eller se TV 2 | Nyhederne LIVE.

Hvis du ikke har installeret RealPlayer, kan hente den nyeste RealPlayer
One gratis.

Indtast email-adresse under pkt. 1. Vælg under pkt. 2 "Yes, I am a new
customer" og tryk Next Step.

Udfyld formularen og tryk Next Step.

Vælg nu et sted at downloade programmet fra. Når dialogboksen åbner,
vælges "Gem den på disk" eller "Save to disk". Vælg et bibliotek på
harddisken at gemme filen i. Det tager 15-20 minutter at downloade
programmet med en ISDN-forbindelse.

Når filen er downloadet, skal du åbne den ved at klikke på "Åbn" eller
"Open". RealOne Playeren bliver nu installeret på din computer.

Fra : Pingvinen

Dato : 27-10-03 16:25

Har lavet en symbolsk link som ser sådan ud.

ln -s /usr/lib/RealPlayer8/rpnp.sp /usr/local/mozilla/plugins/rpnp.so

og den virker også kan se den i about:plugins men kan ikke se den på

http://wp.netscape.com/plugins/manager.html

hvordan får man det til at virke

Pingvinen

Fra : Hans Andersen

Dato : 27-10-03 16:44

On Mon, 27 Oct 2003 15:55:17 +0100, Pingvinen wrote:

> [...]
>
> stien til realplayer file:/usr/lib/RealPlayer8 rpnp.so
> stien til mozilla file:/home/htp/Downloads/MozillaFirebird/plugins

Hej pingvinen,

Prøv at kigge inden for hos Danmarks Radio, nærmere bestemt:
http://dr.dk/kbh/

De sender /endnu/ på den gamle facon, dvs. en Realplayer8 kan stadig være
med. Og så kan du få afprøvet, om din realplayer er sat korrekt op.

rpnp.so skal være i plugins/-mappen - så burde det virke.

Men .. RealOne - det er en anden sag, som jeg ikke ved meget om, andet end
at der i starten var vrøvl med den "gratis" model. Så jeg bliver trofast
og stædigt ved realplayer8 indtil videre.

på real.com har man på forsiden lavet en direkte lænke til linux-brugere,
hvilket vist er en nyhed - så måske er der ved at ske noget.

vh/Hans JS Andersen

Fra : Pingvinen

Dato : 27-10-03 17:06

Hans Andersen wrote:

> [...]
>
> på real.com har man på forsiden lavet en direkte lænke til linux-brugere,
> hvilket vist er en nyhed - så måske er der ved at ske noget.

det er lidt mærkeligt men i konqueror virker realplayer godt nok på tv2
hjemmeside.

men vil helst bruge mozilla så det ville bare være dejligt hvis der er
en som ved hvad man skal gøre for at få det til at virke....