Sikkerhed i Linux
Fra : // Overby

Dato : 24-10-03 00:12

Efter at have fået konfigureret min redhat, så den spiller max nu - skal jeg
lige have styr på sikkerheden. Kan I anbefale en god firewall. Jeg sidder
pt. og roder via webmin med den standard firewal. Skal jeg satse på noget
andet?

Hvad med anti-virus? Bruger man det i Linux og givet fald hvilke programmer
kan anbefales.

På forhånd tak og go' nat

/Daniel

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 24-10-03 00:56

Den Fri, 24 Oct 2003 01:12:08 +0200. skrev // Overby:

> [...]
> jeg lige have styr på sikkerheden. Kan I anbefale en god firewall. Jeg
> sidder pt. og roder via webmin med den standard firewal. Skal jeg satse

Hvis du skal have det installeret på din server, og altså ikke vil have
en dedikeret firewall, kan jeg anbefale dette:
http://rocky.molphys.leidenuniv.nl/page/iptables/iptframe.htm
Hvis du vil prøve en dedikeret firewall, kan jeg anbefale denne:
http://www.ipcop.org

amavis-new kan anbefales: http://www.ijs.si/software/amavisd/
--
Hilsen/Sincerely, Michael Rasmussen

En windows admin er en person, for hvem den største bedrift er, at
lave konfiguration af serveren med trial and error via en gui.

Fra : Alex Holst

Dato : 24-10-03 10:13

http://a.area51.dk/sikkerhed/servere