Fejl med Postfix
Fra : // Overby

Dato : 23-10-03 16:30

Jeg har redhat 9 og postfix installeret. Via webmin kan jeg se, at min
server er startet. Jeg kan ligeledes kontakte port 25 via telnet. Når jeg
bruger http://freesbee.wheel.dk/mailtest.html kan jeg se, at jeg godt kan
sende e-mail til postfix, men disse e-mails figurerer bare ikke i mailbox'en
for de enkelte users.

<<< 220 overbyhansen.dk ESMTP Postfix
<<< 250 overbyhansen.dk
<<< 250 Ok
<<< 250 Ok
>>> DATA
<<< 354 End data with <CR><LF>.<CR><LF>
<<< 250 Ok: queued as 8CF9F21C04B
>>> QUIT
<<< 221 Bye

Alligevel kan jeg ikke se den i min mailbox gennem webmin. Nogen ideer?

/Daniel

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 23-10-03 16:34

On Thu, 23 Oct 2003 17:30:07 +0200, // wrote:

> Alligevel kan jeg ikke se den i min mailbox gennem webmin. Nogen
> ideer?

Kig i logfilen, og se hvad Postfix siger den har gjort ved email'en?

Mvh.

--
Det største problem ved usenet er, at dem man har Adam Sjøgren
i sin kill-file hele tiden skifter From:-linie asjo@koldfront.dk

Fra : // Overby

Dato : 23-10-03 16:45

> Kig i logfilen, og se hvad Postfix siger den har gjort ved email'en?
Hvor ligger den henne? /var/log indeholder ingen for postfux

/Daniel

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 23-10-03 16:57

On Thu, 23 Oct 2003 17:45:12 +0200, // wrote:

> Hvor ligger den henne? /var/log indeholder ingen for postfux

På mit system hedder den /var/log/mail.log - når en email sendes ud af
huset skriver den for eksempel:

[...]
Oct 23 17:55:17 virgil postfix/smtp[29907]: 3F43D804299: to=<asjo@diku.dk>, relay=hugin.diku.dk[130.225.96.144], delay=1, status=sent (250 ok 1066924517 qp 29298)

Mens en email der leveres lokalt f.eks. kan se således ud i loggen:

[...]
Oct 23 17:56:28 virgil postfix/local[29918]: 95E3E804299: to=<asjo@koldfront.dk>, relay=local, delay=0, status=sent (mailbox)

God jagt,

Fra : // Overby

Dato : 23-10-03 16:58

> [...]
> bruger http://freesbee.wheel.dk/mailtest.html kan jeg se, at jeg godt kan
> sende e-mail til postfix, men disse e-mails figurerer bare ikke i

Det lader til at virke nu - jeg tror sendmail stadig lå og drillede i
baggrunden...

/Daniel