Postfix's tidssone
Fra : Mikael Hansen

Dato : 23-10-03 00:33

Jeg har opdaget at min postfix tidssone i logfilen køre med EDT (Eastern
Dayligt Time, -0400)

Det ville være lidt mære behageligt hvis man kunne ændre det til (i
øjeblikket) CEST (Central Europerist Sommer Tid, +0200)

men hvor stiller man dette

mdk9.1 PPC

m.v.h. Mikael

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 23-10-03 07:16

Mikael Hansen skrev:

> Jeg har opdaget at min postfix tidssone i logfilen køre med EDT
> (Eastern Dayligt Time, -0400)

Kører din postfix chroot'et? Og er /etc/localtime i bekræftende
fald kopieret til postfix' jail?

// Klaus

Fra : Mikael Hansen

Dato : 23-10-03 07:51

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> Kører din postfix chroot'et? Og er /etc/localtime i bekræftende
> fald kopieret til postfix' jail?
>

> // Klaus

Øh, hvordan kontrolerer jeg om den gøør det.
Jeg har bare instaleret den fra de medfølgende mandrake rpm pakker, og
rettet lidt i main.cf (NAT adresse, hostname), placeret i /etc/postfix

m.v.h. Mikael

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 23-10-03 09:46

Mikael Hansen skrev:

> Øh, hvordan kontrolerer jeg om den gøør det.

I /etc/postfix/master.cf kan man se om [nogle af] processerne kører
chroot'et. Gør de det, skal postfix have de nødvendige filer med i
fængsel. De kan fx ligge i /var/spool/postfix/etc/.

// Klaus

Fra : Mikael Hansen

Dato : 23-10-03 23:27

> [...]
> chroot'et. Gør de det, skal postfix have de nødvendige filer med i
> fængsel. De kan fx ligge i /var/spool/postfix/etc/.

Så er den klaret.

1) cd /var/spool/postfix/etc/

2) laver lige for alle tilfælde en sikkerhedskopi.
cp localtime localtime.backup

3) cp /etc/localtime .

4) postfix reload

nu logger den i CEST tid