Jeg får flere fejl under boot
Fra : Ivar Madsen

Dato : 22-10-03 06:16

På min mdk9.2 får jeg flere fejl under boot, men jeg kan ikke nå at se hvad de
første er, er der en måde at få boot 'en til at stoppe, således at man kan nå
at læse hvad der er galt?

Ivar

Fra : Mikael Hansen

Dato : 22-10-03 07:04

Ivar Madsen wrote:
> På min mdk9.2 får jeg flere fejl under boot, men jeg kan ikke nå at se hvad de
> første er, er der en måde at få boot 'en til at stoppe, således at man kan nå
> at læse hvad der er galt?

Er det muligt bagefter at se i "/var/log/boot.log/" ?

m.v.h. Mikael

Fra : Ivar Madsen

Dato : 22-10-03 18:23

Mikael Hansen wrote:

> Er det muligt bagefter at se i "/var/log/boot.log/" ?

Nej, for den når ikke at boote færdig, den stopper når den skal til at starte
øhe systemlogger, hvis jeg husker ret,,,
Men inden da skriver den flere linier om problemmer med at mounte diske osv. Og
da er det jo ret at kunne se første fejl, da resten kan være følgefejl af
denne,,,

Ivar

Fra : mkp

Dato : 23-10-03 22:28

Ivar Madsen wrote:

> [...]

Prøv evt. at selv at fremstille iso'erne, har læst at du tidligere har
downloadet hele "cooker" og installer igen. Jeg fandt dette link:

http://www.cylug.org/pipermail/cylug-main/2003-September/002018.html

Mikael

Fra : Ivar Madsen

Dato : 24-10-03 16:02

mkp wrote:

> Prøv evt. at selv at fremstille iso'erne, har læst at du tidligere har
> downloadet hele "cooker" og installer igen. Jeg fandt dette link:
> http://www.cylug.org/pipermail/cylug-main/2003-September/002018.html

OK, jeg var ikke klarover at der var et program til at lave iso filerne udaf den
samlede masse, men er der en fordel ved at lave CD'erne, framfor en install fra
HD?

BTW så fundere jeg på og lade alle RPM'erne ligge i på disken, og så have cron
til at opdatere hver nat, så jeg altid har de nyeste parker liggende lokalt.
Jeg har kikket på rsync men den ser ikke udtil at kunne hente fra en anonym
FTP, så hvad bruger jeg til at automatisk at hente opdaterede parker med?

Ivar

Fra : mkp

Dato : 24-10-03 18:19

Ivar Madsen wrote:

> OK, jeg var ikke klarover at der var et program til at lave iso filerne
> udaf den samlede masse, men er der en fordel ved at lave CD'erne, framfor
> en install fra HD?

Det skulle der måske ikke være, men det kan tyde på at et eller andet går
galt når du får alle de fejl. Jeg har installeret på to vidt forskellige
maskiner uden problemer (Mandrake 9.2rc2) Alt hardware fungererer fra start
uden yderligere konfiguration, herunder også f.eks. onboard netkort.

Her må jeg være dig et svar skyldig !!!

Mikael

Fra : Thomas Sørensen

Dato : 22-10-03 09:26

Ivar Madsen wrote:
> På min mdk9.2 får jeg flere fejl under boot, men jeg kan ikke nå at se hvad de
> første er, er der en måde at få boot 'en til at stoppe, således at man kan nå
> at læse hvad der er galt?

brug dmesg

Fra : Hans Joergensen

Dato : 22-10-03 09:39

Thomas Sørensen wrote:
> brug dmesg

Den viser jo så kun kernelting... og hvis det er init-ting der
brokker sig...

Men måske kan man benytte shift-pageup på den første tty.

// Hans
--
RD350 YPVS - Supporting global warming since 1985

Fra : Kent Friis

Dato : 22-10-03 16:16

Den Wed, 22 Oct 2003 07:15:30 +0200 skrev Ivar Madsen:

>På min mdk9.2 får jeg flere fejl under boot, men jeg kan ikke nå at se hvad de
>første er, er der en måde at få boot 'en til at stoppe, således at man kan nå
>at læse hvad der er galt?

Scroll-lock.

Mvh
Kent
--
Those who write "Optimized for Netscape" or "Best viewed with MSIE"
never figured out the difference between the WWW and a