VPN fra windows til linux
Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 21-10-03 16:49

X-post til: dk.edb.system.ms-windows & dk.edb.system.unix

Beskrivelse:
Har en VPN server debian stable med poptop.org installeret som vpn
server. Dette kører ganske udmærket når andre forsøger fra andre linjer
end den jeg sidder på. VPN serveren fungerer.

Jeg kan pinge vpn server og der ser ikke ud til at være noget i vejen
med firewallen at den blokerer noget forkert.

Loggen for poptop siger også at kommer forbindelse fra clienten, men så
sker der heller ikke mere.

Jeg får Error 619 i windows. Den undersøger brugernavn/password
hvorefter den fejler

Har googlet men har ikke kunne finde nogen løsning. Har prøvet at slette
og oprette VPN forbindelsen og genstartet i det uendelige. Mistænker
næsten problemet til at være med Oncable modemet/router. Anyone ?

Jeg mistænker problemet til at være i windows, men det kunne jo også
være poptop fra linux.

Anyone ?

/mikkel

Fra : Esben Laursen

Dato : 21-10-03 21:31

> [...]
> næsten problemet til at være med Oncable modemet/router. Anyone ?
>
> Jeg mistænker problemet til at være i windows, men det kunne jo også

Prøv at slå krypteringen fra på Windåse klienten, jeg har haft problemer med
at få MPPE til at virke gennem PPP fordi de har ændret i hvordan
pptp-options filen skal konfigureres.

Husk også at TCP port 1723 skal åbes sammel med protokol 47 (GRE)

--
Esben

Fra : Esben Laursen

Dato : 21-10-03 21:29