NE og Mac?!
Fra : Carsten Matzon

Dato : 12-04-01 19:53

Hajsa

Kæresten har et mindre problem med at få sin NE forbindelse til at virke på
sin Imac men da hun ringer beder de hende ringe Lørdag da de ikke har nogen
Mac supportere i huset...Hmmmm

Nårh men hun har tilsluttet sin router til Modemmet og forbundet routeren med
Ethernet indgangen på Mac'en.Modemmet lyser grønt som den skal.Routeren lyser
i WAN og Lan.Nårh men hun starter maskinen op og logger på routeren.Intaster
sit kundenummer og pass i routeren og sætter den til åben konfiguration...

Men intet sker der....

Spørgsmål...

Skal man sætte TCP/IP op til DHCP eller skal man indtaste fast IP?.Andre
forslag til hvad der går galt??

Mvh

Carsten

Fra : Ole M. Madsen

Dato : 13-04-01 00:38

Hej,

> Skal man sætte TCP/IP op til DHCP eller skal man indtaste fast IP?.Andre
> forslag til hvad der går galt??

I webinterfacet (192.168.1.1) under WAN status, får du tildelt en WAN IP ?
Med åben konf. skal du som standard def. din pc med ip.

Ole Madsen / "Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC
Internet."

Fra : Carsten Matzon

Dato : 13-04-01 07:08

On Fri, 13 Apr 2001 1:38:14 +0200, Ole M. Madsen wrote
(in message <9b5e8n$65q$1@tnews.inet.tele.dk>):

> I webinterfacet (192.168.1.1) under WAN status, fÂr du tildelt en WAN IP ?
> Med Âben konf. skal du som standard def. din pc med ip.

Under WAN status kan hun se følgende...

IP adresse 0.0.0.0
Netværksmaske 0.0.0.0
PPoE status = Fra

Som jeg kan se har hun slet ikke nogen WAN forbindelse med
Centralen??!?...Hvad nu??

Carsten

Fra : Ole M. Madsen

Dato : 13-04-01 08:17

Hejsa,

Du kan prøve et par ting :

1) Ring til 80808036 og check om du er sat til PPPoE.
2) Finde en software PPPoE client til MAC og teste om den kan komme på.
3) Prøv at klikke "Forbind" / "Afbryd" et par gange for at se om du kan på
PPPoE status "til".

God påske !

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-04-01 11:18

In article <9b6944$1qro$1@tnews.inet.tele.dk>,
"Ole M. Madsen" <ole@maegbaek.dk> wrote:

> 2) Finde en software PPPoE client til MAC og teste om den kan komme på.

Og her kunne en af de altid hjælpsomme TDC-medarbejdere måske notere sig
navnet "IPNetRouter".

--
MVH
Martin Edlich (6)

Fra : Ole M. Madsen

Dato : 13-04-01 11:55

Hejsa,

> Og her kunne en af de altid hjælpsomme TDC-medarbejdere måske notere sig
> navnet "IPNetRouter".

Det er hermed gjort Har du evt. et link ?

PS. Har du testet clienten ?

Ole Madsen / "Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC
Internet." (da jeg har påskeferie og blot nyde det flotte vejr)

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-04-01 12:26

In article <9b6lst$2jho$1@tnews.inet.tele.dk>,

http://www.sustworks.com/

> PS. Har du testet clienten

Det har jeg godt nok ikke, men hvis TDC stiller en NE2 til rådighed for
mig (kvit og frit), så skal jeg da gerne gøre det

--
MVH
Martin Edlich (6)

Fra : Carsten Matzon

Dato : 14-04-01 17:23

On Fri, 13 Apr 2001 9:16:35 +0200, Ole M. Madsen wrote
(in message <9b6944$1qro$1@tnews.inet.tele.dk>):

> 1) Ring til 80808036 og check om du er sat til PPPoE.

Det gjorde hun så og de havde vist glemt at tildele hende et IP... ;)

Takker mange gange...

Carsten