Hvilken text-mode newsreader?
Fra : Jimmy

Dato : 17-10-03 22:11

Hej

Jeg har brug for en newsreader, som kan køre over SSH i text-mode på en RH
8.0.

Jeg er helt sikker på jeg aldrig får lært emacs og håber på nogen har andre
forslag

Mvh
Jimmy

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 17-10-03 22:18

"Jimmy" <nyhedsgruppe2@get2net.danmark> writes:

>Jeg er helt sikker på jeg aldrig får lært emacs og håber på nogen har andre
>forslag

slrn er vist den mest udbredte med tin som runner-up.

Mvh.
   Klaus, der til enhver tid foretrækker nn.

Fra : Jimmy

Dato : 17-10-03 22:52

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> wrote in message

> slrn er vist den mest udbredte med tin som runner-up.

Sidder og tester slrn nu og den virker fin til mit behov.
Dog har jeg list svært ved at få den til at gemme de allerede indlæste
headers og reloade headers efter man har postet.
Det kommer nok når jeg har gået man igennem.

En anden ting:

NNTPSERVER='news.get2net.dk' && export NNTPSERVER

Hvordan får jeg i Bach RH 8.0 gemt denne så jeg ikke skal taste det ved hver
SSH login?

Mvh
Jimmy

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 17-10-03 22:57

"Jimmy" <nyhedsgruppe2@get2net.danmark> writes:

> Dog har jeg list svært ved at få [slrn] til at gemme de allerede indlæste
> headers og reloade headers efter man har postet.

Prøv at trykke 'g' i det der i Gnus hedder *Group*-bufferen. Altså der
hvor du ser listen over de grupper du abonnerer på.

> NNTPSERVER='news.get2net.dk' && export NNTPSERVER
>
> Hvordan får jeg i Bach RH 8.0 gemt denne så jeg ikke skal taste det ved hver
> SSH login?

Put det i din ~/.bash_profile.

--
Jacob - www.bunk.cc
You have taken yourself too seriously.

Fra : Jimmy

Dato : 17-10-03 23:04

In article <spamdrop+m3ad7zmsth.fsf@paven.bunk.cc>, Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Prøv at trykke 'g' i det der i Gnus hedder *Group*-bufferen. Altså der
> hvor du ser listen over de grupper du abonnerer på.

Ja, så checker den for nye grupper, men jeg ville egentligt bare se de nye indlæg.

Tak.

Mvh
Jimmy

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 18-10-03 03:42

> Ja, så checker den for nye grupper, men jeg ville egentligt bare se de nye indlæg.

Tja, min opdaterer godt nok artikelantallet og ikke nye grupper...

/Rasmus

"Nothing would please me more than being able to hire ten programmers
and deluge the hobby market with good software."
-- Bill Gates 1976
We are still waiting ....

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 18-10-03 07:23

In <sXYjb.1828$9h.559@news.get2net.dk> "Jimmy" <nyhedsgruppe2@get2net.danmark> writes:

> [...]

>8.0.

>Jeg er helt sikker på jeg aldrig får lært emacs og håber på nogen har andre

NN

/Martin

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-03 07:36

> Jeg er helt sikker på jeg aldrig får lært emacs og håber på nogen har andre
> forslag

Op med humøret - man lærer det kun ved at prøve.. Og jeg har nu brugt
emacs i et år og kan stadig alt for lidt, men lidt hen af vejen kommer
alt det gode. Start dog med emacs istedet for at vente og du finder ud
af hvor stærkt at værktøj det er.

Selvom det ser svært ud, så fat mod og se at du om en 10 år nok kommer
til at mestre det program og at de andre programmer nok ikke er særlig
fede længere. Hvorfor bruge tid på at lære 20 forskellige programmer når
du kan nøjes med at lære ét.

Mvh / Preben

--
If your Dell laptop is unstable, try change the power supply - it works!
But the Dell will still stink! Nothing can change that!!!

Fra : Mikael W. Bertelsen

Dato : 18-10-03 14:41

On Sat, 18 Oct 2003 08:36:24 +0200, 64bit[at]mailme[dot]dk wrote:

> [...]
> emacs i et år og kan stadig alt for lidt, men lidt hen af vejen kommer
> alt det gode. Start dog med emacs istedet for at vente og du finder ud

Hertil kan jeg anbefale at søge hos www.google.com på 'refcard gnus'.
Du får så et link til et refcard til brug for gnus, og der er de mest
brugte kommandoer listet.

Jeg er selv i den fase hvor jeg skal til at lære gnus...

/Mikael
--
My mailserver uses TMDA. (http://tmda.net)
Therefore if you mail me you need to reply to my autogenerated message

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 18-10-03 14:47

"Mikael W. Bertelsen" <newsgroups@tuxpower.dk> writes:

> Jeg er selv i den fase hvor jeg skal til at lære gnus...

Du kunne jo starte med at bruge den til at poste her på usenet i
stedet for at bruge Pan, så ville du sikkert hurtigere lære den at
kende

--
Jacob - www.bunk.cc
Every time I lose weight, it finds me again!