cdrecord
Fra : Max Andersen

Dato : 17-10-03 08:06

Hejsa,

jeg havde tænkt mig at prøve at brænde en rigtig audio cd med 3 .mp3 filer
men MAN siden til cdrecord fortæller mig kun direkte audio tracks til cd
og ikke inklusiv en konvertering fra mp3 til cdaudio (så vidt jeg kan læse).

Hvodan gør man det nemmest, når numrene skal konverteres samtidig? Eller
skal jeg først konvertere numrene inden jeg brænder dem? Og med hvilket
software er det ebdst?

Max

Fra : Mikael Hansen

Dato : 17-10-03 08:32

Max Andersen wrote:
> [...]
>
> Hvodan gør man det nemmest, når numrene skal konverteres samtidig? Eller
> skal jeg først konvertere numrene inden jeg brænder dem? Og med hvilket

Jeg mener også at numrene skal være i wav-format 44.1 kHz 16 bit stereo,
eller et af de andre understøttede lydformater.

Du kan f.eks bruge lame til at konvertere med. kan både konvertere til
mp3, og tilbage igen.

m.v.h. Mikael

Fra : Max Andersen

Dato : 17-10-03 08:40

On Fri, 17 Oct 2003 09:31:58 +0200, Mikael Hansen wrote:

> [...]
> eller et af de andre understøttede lydformater.
>
> Du kan f.eks bruge lame til at konvertere med. kan både konvertere til

lame? den vil jeg prøve. Tak for det

Max

Fra : Jan Midtgaard

Dato : 17-10-03 09:00

"Max Andersen" <max@militant.dk> writes:

> [...]
>
> Hvodan gør man det nemmest, når numrene skal konverteres samtidig? Eller
> skal jeg først konvertere numrene inden jeg brænder dem? Og med hvilket

Der er skrevet en god step-by-step guide

Linux MP3 CD Burning mini-HOWTO:

Generelt er LDP (Linux Documentation Project) din ven.
Der er efterhånden howto's om alt.

/Jan

Fra : Max Andersen

Dato : 17-10-03 09:34

On Fri, 17 Oct 2003 09:59:50 +0200, Jan Midtgaard wrote:

> Der er skrevet en god step-by-step guide
>
> Linux MP3 CD Burning mini-HOWTO:

> Generelt er LDP (Linux Documentation Project) din ven. Der er
> efterhånden howto's om alt.

Hold da helt ferie.......de guides er eddermukkemig udførlige. Jeg synes
at jeg havde googlet nok rundt, men jeg må have misset den side
utilsigtet.

Meget imponerende link. tak for den du :)

Max

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 17-10-03 09:27

Max Andersen wrote:

> Hvodan gør man det nemmest, når numrene skal konverteres samtidig?
> Eller skal jeg først konvertere numrene inden jeg brænder dem? Og med
> hvilket software er det ebdst?

Du er nød til at konvertere dem først, men der er en udførlig
beskrivelse af hele processen her:
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Max Andersen

Dato : 17-10-03 09:38

On Fri, 17 Oct 2003 10:27:14 +0200, Thomas Overgaard wrote:

> Du er nød til at konvertere dem først, men der er en udførlig
> beskrivelse af hele processen her:

Jeg brugte lige Mikael's anbefaling til program (LAME) og Jan M.'s guide
og have på 2 minutter lige konverteret mine mp3 filer i et bibliotek med
kommandoen :

# for i in *.mp3; do lame --decode $i `basename $i .mp3`.wav; done

klasse. Så er jeg snart klar til at brænde dem, så det bliver
spændende :) Jeg checker dit link ud efter Jan's, hvis jeg stadig fedter
rundt. Takker for input

Max

Fra : Mikael Hansen

Dato : 18-10-03 00:36

Max Andersen wrote:

> [...]
>
> klasse. Så er jeg snart klar til at brænde dem, så det bliver
> spændende :) Jeg checker dit link ud efter Jan's, hvis jeg stadig fedter

Hvis det er en komando man tit for brug for kan man jo lave et alias i
sin ".bashrc"
jeg har f.eks. følgende til encodig:

alias lamehq="lame -m s -q 0 -V 0 --vbr-new -b 128"

så er man fri for at huske (eller slå op i man siden) hvad der nu skal
skrives (og det spare også en del tasteri).

så skal der kun skrives lamehq infile.wav outfile.mp3, for at lave
mp3'er i højeste kvalitet med variabel bitrate, min. bitrate 128, og
stereomode (ikke joint stereo, jeg synes joint sommetider kan lyde mudret)

m.v.h. Mikael

Fra : Max Andersen

Dato : 17-10-03 10:43

On Fri, 17 Oct 2003 09:06:07 +0200, Max Andersen wrote:

Tusind tak, allesammen for jeres input. Jeg har fået brændt min cd og
det lyder perfekt :)

lame, normalize og cdrecord blev brugt ( fik ingen navne på tracks, men
det kigger jeg på en anden dag (den skal jo kun i bilanlægget)

Max

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 17-10-03 12:57

Max Andersen wrote:

> [...]
>
> Hvodan gør man det nemmest, når numrene skal konverteres samtidig? Eller
> skal jeg først konvertere numrene inden jeg brænder dem? Og med hvilket

Hvis du vil have noget der minder om de programmer man bruger under windows
kan du kigge på k3b, som kan håndtere konvertering og brænding.

/Esben