DVD brænder under linux
Fra : Ukendt

Dato : 13-10-03 15:23

er der nogen gode programmer til CD/DVD bræning med GUI til linux
noget i stil med Nero
jeg har prøvet nogen forskellige men ingen kan det hele i er prog...

M.V.H.
Palle Jeppesen

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 14-10-03 00:02

"Palle Jeppesen" <Palle("remove-this-anti-spam")> wrote:

> [...]
> noget i stil med Nero
> jeg har prøvet nogen forskellige men ingen kan det hele i er prog...

Har du kigget på k3b ?

http://k3b.org

--
Magnus Pedersen

Fra : ivan olsen

Dato : 14-10-03 18:44

hej !
jeg har prøvet k3b, og kunne ikke få det til at virke, så kører desværre
stadig windåse.

--
Mvh.
Ivan Olsen !

Fra : Ivar Madsen

Dato : 14-10-03 18:48

ivan olsen wrote:

> jeg har prøvet k3b, og kunne ikke få det til at virke, så kører desværre
> stadig windåse.

Hvad laver den af unoder?

Ivar

Fra : Carsten

Dato : 15-10-03 19:39

Ivar Madsen wrote:

> Hvad laver den af unoder?

Hej
så vidt jeg kan se skulle det være muligt at brænde DVD med cdrecord
direkte fra schell prompten
/Carsten

Fra : Ivar Madsen

Dato : 15-10-03 21:48

Carsten wrote:

> så vidt jeg kan se skulle det være muligt at brænde DVD med cdrecord
> direkte fra schell prompten

k3b med flere, er ikke andet en et grafisk interface til cdrecord, så ja, det er
muligt at gøre det fra komandopromten.

Ivar

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 16-10-03 06:56

Carsten wrote:
> Hej
> så vidt jeg kan se skulle det være muligt at brænde DVD med cdrecord
> direkte fra schell prompten

cdrecord/dvdrecord understøtter ikke alle DVD drev.

Til DVD+R/RW har jeg brugt dvd+rw-tools fra:

http://fy.chalmers.se/~appro/linux/DVD+RW/

Man laver så iso filen med mkisofs og så:

growisofs -dvd-compat -speed=4 -Z /dev/dvd=file.iso

Mogens
Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Palle Jeppesen

Dato : 17-10-03 12:38

k3b ser ud til at være det jeg søgte
tak for hjælpen