mozilla og netbank
Fra : Ukendt

Dato : 13-10-03 15:21

hej
jeg har lige hentet java plug in til mozilla så jeg kan komme i banken
(scandiabank)(BEC)
men når den loader java på deres side går mozilla ned
java virker fint på andre sider
er der andre der har sammen prob... og måske en løsning :)

Palle jeppesen

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 13-10-03 18:59

On Mon, 13 Oct 2003 16:20:37 +0200, Palle wrote:

> [...]
> banken (scandiabank)(BEC) men når den loader java på deres side går
> mozilla ned java virker fint på andre sider er der andre der har

Med j2re1.4.2 fra Sun virker det hos mig - dog crash'er Mozilla nogle
gange. Jeg har opdaget at det hjælper hvis jeg først går ind på en
anden side med en Java-applet på (jeg bruger en af Suns demosider) -
så Java "er startet", før jeg går ind på login-siden hos banken.

Yay for Java.

Mvh.

--
Det største problem ved usenet er, at dem man har Adam Sjøgren
i sin kill-file hele tiden skifter From:-linie asjo@koldfront.dk

Fra : Claus Larsen

Dato : 13-10-03 12:09

Adam Sjøgren wrote:
Heldigvis er der godt nyt på vej:

http://amagerbanken.net/amagerbanken/netbank.nsf/Netbank?OpenFrameset

hilsen claus

Fra : Martin Andersen

Dato : 13-10-03 21:54

Claus Larsen wrote:

> Adam Sjøgren wrote:
> Heldigvis er der godt nyt på vej:
>

> http://amagerbanken.net/amagerbanken/netbank.nsf/Netbank?OpenFrameset
>
> hilsen claus

Hvad sier du Claus ?
Hvad er det gode der er på vej ??

Martin.

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 13-10-03 21:53

On Mon, 13 Oct 2003 13:08:53 +0200, Claus wrote:

> Adam Sjøgren wrote:
> Heldigvis er der godt nyt på vej:

(Nøh, det gjorde jeg nu ikke).

> http://amagerbanken.net/amagerbanken/netbank.nsf/Netbank?OpenFrameset

Hmm:

"Vi arbejder fortsat på, at Netbanken opfylder de åbne
JAVA-standarder, hvorved Netbanken på sigt skal kunne anvendes af
alle uden hensyn til styresystem og browser, såfremt disse opfylder
denne JAVA-standard."

Er det det du mener er godt nyt på vej, eller hvad?

Jeg synes mere det lyder som en vag hensigtserklæring om at der måske
en dag sker noget, lidt, vi håber da stadig, måske?

Mvh.

Fra : Claus Larsen

Dato : 14-10-03 21:20

Adam Sjøgren wrote:

> [...]
> denne JAVA-standard."
>
> Er det det du mener er godt nyt på vej, eller hvad?

øhh, ja. Tænk at mac-brugere har haft samme problem. Tænk at microsoft
har været den eneste supporteret til netbank.

De har vel ikke engang bedt om at være enerådende, det er bec der har
givet dem det privilegium helt gratis?

Ovenstående fortæller i det mindste at de er opmærksom på problemet og
at de har tænkt sig at gøre noget ved det. Vi kan jo allesammen i
gruppen maile til dem og spørge om en tidshorisont .

Jeg kører i øjeblikket netbank over win4lin. Jeg vil tro at man kan få
netbank til at virke over wine ( og måske msie) hvis man er dygtig til
dll-filer: www.frankscorner.org

Hilsen Claus

Fra : Ivar Madsen

Dato : 15-10-03 06:15

Claus Larsen wrote:

> Ovenstående fortæller i det mindste at de er opmærksom på problemet og
> at de har tænkt sig at gøre noget ved det. Vi kan jo allesammen i
> gruppen maile til dem og spørge om en tidshorisont .

Jeg synes nu det ville være mere relevant at kunderne hos dem forspørger om
hvornår det virker under Linus/mac, eller om i skal finde en anden bank.

Ivar

Fra : Michael Hjorth

Dato : 13-10-03 22:07

On Mon, 13 Oct 2003 19:59:18 +0200, Adam Sjøgren wrote:

> [...]
> anden side med en Java-applet på (jeg bruger en af Suns demosider) -
> så Java "er startet", før jeg går ind på login-siden hos banken.

Jeg bruger Mozilla 1.0.0 og j2re1.4.1 sammen med Roskilde Banks netbank,
som også er lavet af BEC, uden de store problemer. Der var problemer med
hovedmenuen da de udsendte en ny version for et par måneder siden, men
det var nemt at rette og blev rettet hurtigt. Der er et par ting som ikke
virker, men det er heldigvis kun hjælpemenuer og demoer som det går ud
over, alle kritiske funktioner virker som de skal.

Michael.

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 15-10-03 12:42

On Tue, 14 Oct 2003 22:19:32 +0200, Claus wrote:

> øhh, ja.

For mig lyder det som en standard-"ja, vi vil sørme gerne have flere
kunder, men vi gør nu ikke noget aktivt ved problemet; og så håber vi
i øvrigt det ordner sig af sig selv"-smøre.

> Tænk at mac-brugere har haft samme problem. Tænk at microsoft har
> været den eneste supporteret til netbank.

Hvilken utopisk verden lever du i, hvor det er svært at forestille
sig?

Mvh.

Fra : Martin Andersen

Dato : 13-10-03 21:57

"Palle Jeppesen" <Palle("remove-this-anti-spam")> wrote:

> [...]
> java virker fint på andre sider
> er der andre der har sammen prob... og måske en løsning :)

Jeg har haft Skandiabanken i flere år, og den har virket
fint i Linux, sammen med Mozilla og Java. Dog er der problemer med
vinduerne hvor password skal skrives, de er dækket til. Heldigvis
kan man alligevel skrive koden. Det er sikkert tilfældigt at siden
ikke er ubrugelig i Linux

Martin.

Fra : Martin Heller

Dato : 13-10-03 22:55

"Palle Jeppesen" <Palle("remove-this-anti-spam")> wrote in
<3f8ab4ac$0$29310$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>:

> er der andre der har sammen prob...

Jeg kender intet til Scandiabanken, men har selv problemer med at
få min netbank til at virke (Alm. Brand Bank). I den forbindelse
talte jeg med en af bankens supportere i dag. Han påstod at
deres netbank skulle virke under linux hvis man installerede
Microsofts Java. Har jeg ret I at det er noget vrøvl? Jeg har
aldrig hørt om at det skulle være muligt, og har svært ved at
forestille mig at Microsoft har gjort det muligt at installere
deres Java på en linux maskine.

Heldigvis kommer der en ny version af deres netbank den 17.
november, så indtil da kan jeg godt leve med at skulle starte en
anden computer når jeg skal i banken. Men det ville da være
lækkert hvis supporteren havde ret og jeg kunne få banken til at
virke under linux.

Fra : Kurt Sejr Jensen

Dato : 14-10-03 08:09

> [...]

> java virker fint på andre sider
> er der andre der har sammen prob... og måske en løsning :)

Hej!

For et års tid siden, rodede jeg med det samme i Amtssparekassen Fyns
netbank, det halve virkede somme tider. Deres IT-afdeling sagde bare 'brug
windows', det svar kunne jeg ikke bruge til noget derfor skiftede jeg bank
og gik over til Jyske Bank, deres netbank virker.

Med venlig hilsen

Kurt Sejr Jensen

Fra : Poul-Erik Andreasen

Dato : 15-10-03 12:43

On Mon, 13 Oct 2003 22:52:41 +0200
spamtrap@asjo.org (Adam Sjøgren) wrote:

> [...]
>
> Jeg synes mere det lyder som en vag hensigtserklæring om at der måske
> en dag sker noget, lidt, vi håber da stadig, måske?

Det vigtigste her er at der tilsynelade er nogen der har fatte hvad det handler
om, nemlig åbne standarter. Det er nemlig langt fra altid tilfældet, som oftest
vil en afvisning basere sig på en eller anden forestilling om at det vil være
for kostbart at skulle supportere Linux/Mac/whatever i relation til antallet af
kunder.

Hvis du fra starten når du henvender dig til en software levreandør stiller som
en krav at en løsning skal overholde en eller anden standart , så vil
ekstraudgiften være minimal. Hvis du derimod prøver at skræddersy tilpassede
løsninger til alle på markedet værende systemer så bliver prisen grimt meget
højere.

Men det er da rigtigt at tidshorisonten er lidt uklar, formentlig sker der først
noget når markedsføringsafdelingen begynder at anse det fungerende system for
gammeldags.

--
Poul-Erik Andreasen

http://www.linux-service.dk
http://www.pea.dk

Fra : Poul-Erik Andreasen

Dato : 15-10-03 12:47

On Mon, 13 Oct 2003 23:55:28 +0200
Martin Heller <mr_heller_DÅSESKINKE@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> aldrig hørt om at det skulle være muligt, og har svært ved at
> forestille mig at Microsoft har gjort det muligt at installere

Jo det er noget vrøvl. Det er sikkert en Wine-løsning han har fået rodet lidt
rundt i. Som Claus Larsen skriver er der nogen netbanker der kører fint
under Wine.

--
Poul-Erik Andreasen

http://www.linux-service.dk