lxr-24101a mount
Fra : Christian Br?nnum-Ha~

Dato : 13-10-03 11:41

Hej!

Jeg har et liteon lxr-24101a brænderdrev som jeg ikke kan
finde ud af at mounte. Det sidder på en usb2 port og
det er som et scsi drev. (det lå i en scsi mappe i mandrake)
Jeg skal bruge det i k3d. Det har før virket i mandrake så jeg
ved at det virker.
Problemet er at jeg ikke ved hvad "adressen" til det er.
cdrecord har fundet det så det er installeret.

Håber i kan hjælpe mig med hvor det er.

Christian

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 13-10-03 12:09

bronnum-hansen@mail.dk (Christian Br?nnum-Hansen) writes:

> [...]
> ved at det virker.
> Problemet er at jeg ikke ved hvad "adressen" til det er.
> cdrecord har fundet det så det er installeret.

/dev/scd0 er nok en god mulighed. Evt. /dev/sr0.

/Rasmus

Programming is a race between programmers, who try and make more and
more idiot-proof software, and universe, which produces more and more
remarkable idiots.
Until now, universe leads the race.
- R. Cooka

Fra : bronnum-hansen@mail.~

Dato : 13-10-03 13:37

spam@amagerkollegiet.dk (Rasmus Bøg Hansen) skrev:
>bronnum-hansen@mail.dk (Christian

>/dev/scd0 er nok en god mulighed.
>Evt. /dev/sr0.

Det virker desværre ikke.
Andre forslag? (har prøvet /dev/sr0)

Fra : Christian Br?nnum-Ha~

Dato : 13-10-03 15:20

dmesg giver det her:

scsi1 : SCSI emulation for USB Mass Storage devices
Vendor: LITE-ON Model: LXR-24101A Rev: 8S01
Type: CD-ROM ANSI SCSI revision: 02
WARNING: USB Mass Storage data integrity not assured
USB Mass Storage device found at 2

er den der warning et problem?
jeg ved ikke om linierne hører sammen, men i windows er det noget usb
storage i hvert fald.

Fra : Peter Dalgaard BSA

Dato : 13-10-03 16:16

> [...]

> USB Mass Storage device found at 2
>

> er den der warning et problem?
> jeg ved ikke om linierne hører sammen, men i windows er det noget usb

Med et CD-ROM drev er det i hvert fald ikke noget problem. Med fx. en
USB memory-key er pointen at der ikke er gjort noget for at sikre at
data skrives til enheden med det samme. I praksis betyder det at man
skal unmounte og checke at lyset er slukket før man tager stikket ud.
(Er der i øvrigt nogen der har lavet en pænere løsning på det?).

--
O__ ---- Peter Dalgaard Blegdamsvej 3
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics 2200 Cph. N

Fra : Christian Br?nnum-Ha~

Dato : 13-10-03 16:32

bronnum-hansen@mail.dk (Christian Br?nnum-Hansen) wrote in message news:<a7b3881b.0310130241.6d4620cf@posting.google.com>...
> [...]
> ved at det virker.
> Problemet er at jeg ikke ved hvad "adressen" til det er.
> cdrecord har fundet det så det er installeret.

Okay, problemet er at drevet slet ikke har fået en plads i /dev.
Muligvis fordi at jeg først kompilerede en kerne med SCSI
understøttelse efter at hele systemet var installeret.
Hvordan opdaterer/tilføjer jeg så det kommer som f.eks. scd0?

Fra : bronnum-hansen@mail.~

Dato : 13-10-03 17:58

bronnum-hansen@mail.dk (Christian Br?nnum-Hansen) skrev:
> [...]
>understøttelse efter at hele systemet var installeret.
>Hvordan opdaterer/tilføjer jeg så det kommer som f.eks. scd0?

Hmm, nej det var ikke problemet.
Har kigget i syslog og fundet ud af at det virkede med Debians
medfølgende kerne...
Hvordan kan jeg se hvad der er kompileret i kernen. Eller bare i den
2.4 kerne der fulgte med Debian?

Fra : bronnum-hansen@mail.~

Dato : 16-10-03 13:50

bronnum-hansen@mail.dk skrev:

> [...]
>medfølgende kerne...
>Hvordan kan jeg se hvad der er kompileret i kernen. Eller bare i den

Sådan, nu virker det. Kan i hvert fald mounte. Ved ikke med at
brænde.
Det var ikke nok med Generic SCSI support som man ellers får
indtrykket af i dokumentationen, der skulle også SCSI cd-rom support
til.