Slackware installation
Fra : Mads Jensen

Dato : 12-10-03 21:31

Hej

Jeg har tænkt på at installere denne distribution, og ville gerne høre
hvordan I vil anbefale at jeg partionere min disk ?
Jeg har en IBM 120GXP 60 GB disk, hvordan skal jeg organisere swap, home og
lignende.

Det skal nævnes, at jeg ikke har nogen erfaring med installation og brug af
Linux, men har fået anbefalet Slackware, da den er stabil. Desuden gider jeg
heller ikke flappe frem og tilbage med forskellige distributioner, og synes
at denne lyder spændende. Evt. Debian på et senere tidspunkt!

Jeg har Slackware 9.0 liggende!

mvh.
Mads
--
Mads Jensen
http://www.ddfr.dk Dansk Donaldist-Forening

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 12-10-03 21:59

Mads Jensen wrote:

> [...]
> hvordan I vil anbefale at jeg partionere min disk ?
> Jeg har en IBM 120GXP 60 GB disk, hvordan skal jeg organisere swap,

Det er næsten umuligt at svare på når du endnu ikke rigtig ved hvad du
vil bruger Linux til. Det generelle rå til newbies er derfor at de bare
laver en swap partition på 2*ram og så lader resten være /

Så kan du altid ompartitionere når du bliver mere erfaren, og får en ide
om hvad du vil.

> Det skal nævnes, at jeg ikke har nogen erfaring med installation og
> brug af Linux, men har fået anbefalet Slackware,

Så vil jeg anbefale dig dette link:

Eller endnu bedre, køb paperback versionen af samme link; "Slackware
Linux Essentials", den kan købes hos linuxpusher for 210 Kr. og den er
virkelig en stor støtte når man er ny udi Slackware.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Mads Jensen

Dato : 13-10-03 19:15

"Thomas Overgaard" <thover@post2.tele.dk> wrote in message
> Det er næsten umuligt at svare på når du endnu ikke rigtig ved hvad du
> vil bruger Linux til. Det generelle rå til newbies er derfor at de bare
> laver en swap partition på 2*ram og så lader resten være /

havde tænkt mig at bruge Linux som programmering og tekstbehandling (LaTeX).
Tusind tak for rådet!

mvh.
Mads