maildrop: kalde f-prot/odeiavir
Fra : michael

Dato : 12-10-03 21:04

Kan man kalde f-prot og/eller ander anti virus via maildrop/xfilter

noget a'la

xfilter "/f-prot/f-prot.sh"

Nogen der ved hvordan?

Mvh
Michael

Fra : Michal

Dato : 13-10-03 19:43

In news:3f89b3c2$0$29306$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
michael <maskinen2000@hotmail.com> wrote:

> Kan man kalde f-prot og/eller ander anti virus via maildrop/xfilter
>
> noget a'la
>
> xfilter "/f-prot/f-prot.sh"

Mig bekendt ville det være bedre at bruge qmail-scanner hvis du da bruger
qmail :)

http://qmail-scanner.sourceforge.net/

--
Michal

Fra : Michael Andreasen

Dato : 13-10-03 20:43

"Michal" <nonexistant@fakedomain.INVALID> wrote in message

> Mig bekendt ville det være bedre at bruge qmail-scanner hvis du da bruger
> qmail :)

Ja tak.. har nogle maskiner med qmail-scanner, men der er du tvunget til at
scanne alt - hvilket jeg gerne ville undgå.

Mvh
Michael

Fra : Michal

Dato : 13-10-03 21:56

In news:bmev7n$rjo$1@sunsite.dk,
Michael Andreasen <maskinen2000@hotmail.com> wrote:

> "Michal" <nonexistant@fakedomain.INVALID> wrote in message

> Ja tak.. har nogle maskiner med qmail-scanner, men der er du tvunget
> til at scanne alt - hvilket jeg gerne ville undgå.

Det er man da ikke hvis man bruger tcpserver fra ucspi-tcp pakken :)

se f.eks. følgende tcp.smtp fil:

mx1# cat /etc/tcp.smtp
127.:allow,RELAYCLIENT=""
192.168.1.:allow,RELAYCLIENT="",QMAILQUEUE="/var/qmail/bin/qmail-scanner-que
ue.pl"
:allow,QMAILQUEUE="/var/qmail/bin/qmail-scanner-queue.pl"

--
Michal

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 14-10-03 08:52

Michal wrote:
> 192.168.1.:allow,RELAYCLIENT="",QMAILQUEUE="/var/qmail/bin/qmail-scanner-que
> ue.pl"

Skal dette forståes således, at hvis man har patched sin qmail ting med
qmailqueue patch´et, så kan man selv smide sine mails gennem forskellige
programmer, og fra dem gør noget andet end qmails originale queue ting?

Ie. med ovenstående

Smide den til qmail-scanner-que, som smider den videre til f.eks. maildrop, eller
direkte til vdelivermail, eller ud i verden igen?

--
Morten!

Fra : Michal

Dato : 17-10-03 17:34

In news:slrnbonaoa.2r9p.usenet.20031001@flaf.gummiand.dk,
Morten Kjaer Nielsen <usenet.20031001@spam.gummiand.dk> wrote:

> [...]
> med qmailqueue patch´et, så kan man selv smide sine mails gennem
> forskellige programmer, og fra dem gør noget andet end qmails

Noget i den stil :)

> Ie. med ovenstående
>
> Smide den til qmail-scanner-que, som smider den videre til f.eks.
> maildrop, eller direkte til vdelivermail, eller ud i verden igen?

Ja, f.eks.

Meningen med køen er nu at levere den videre til en af de andre moduler i
qmail, som så kan være sat til at sende den videre til et andet sted :)

Og rent faktisk følger der et "startscript" med qmail som illustrerer
"standard" delivery med procmail.. Dette kan garanteret let ændres til
maildrop eller andet.

--
Michal