pop3 og imap samtidig
Fra : Leonard

Dato : 12-10-03 13:12

Jeg har endelig med god hjælp herfra fået mailserveren til at køre.
Jeg bruger Courier-Imap, Postfix, MySQL og Squirrelmail.

På nogle mailadresser vil jeg gerne bruge POP3, kan det spille sammen
med mit setup?
Findes der en guide?
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 12-10-03 13:25

Leonard wrote:
> [...]
> Jeg bruger Courier-Imap, Postfix, MySQL og Squirrelmail.
>
> På nogle mailadresser vil jeg gerne bruge POP3, kan det spille sammen

Umiddelbart kan det godt bringes til at køre, men jeg vil anbefale at
din mail droppes i Maildirformat i stedet for mbox. Det reducerer
problemer med locking.
Det afhænger dog af hvordan systemet ellers er sat op og skal bruges.

Du kan betragte imap og pop3 som to forskellige "browsere" at se den
samme webside på.

<KLIP>

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Martin Arendtsen

Dato : 12-10-03 13:47

In article <3f89482f$0$246$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, Steen Suder, privat wrote:

> [...]
> problemer med locking.
> Det afhænger dog af hvordan systemet ellers er sat op og skal bruges.

Nu vil jeg mene han bruger maildir eftersom det er det eneste courier
vil kendes ved...
Og om setuppet er muligt? Ja absolut.. courier har også en pop3 server
som blot skal installeres.
Nu ved jeg ikke hvilken linux eller bsd udgave du bruger, men jeg kan da
sige det virker fint på min bsd maskine.

<KLIP>

/Martin
--
Segment fault = Not my fault
----------------------------

Fra : Leonard

Dato : 12-10-03 15:34

"Steen Suder, privat" <sfs_news@suder.dk> wrote:

>Umiddelbart kan det godt bringes til at køre, men jeg vil anbefale at
>din mail droppes i Maildirformat i stedet for mbox. Det reducerer
>problemer med locking.

Jeg bruger virtuelle domains og MySQL-database til mailboxe.
Umiddelbart ser det ud til at hver adresse har sit eget maildir, så
det er vidst OK.
Er det bare at starte POP3 og så kører det med den konfiguration der
sker i Postfix?
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Martin Arendtsen

Dato : 12-10-03 19:33

In article <2fpiovkme8mi400gv3uq18fmufk2gscno8@4ax.com>, Leonard wrote:

> [...]
> det er vidst OK.
> Er det bare at starte POP3 og så kører det med den konfiguration der

Jeps... det eneste postfix og courier har til fælles er at de begge
slår op i mysql for at se om det er et virtueldomæne og dermed en
virtuelmailbox der skal bruges. Så det er bare at starte couriers pop3
deamon op.

/Martin
--
Segment fault = Not my fault
----------------------------

Fra : Leonard

Dato : 12-10-03 20:23

Martin Arendtsen <martin@arendtsen.dk> wrote:

>Så det er bare at starte couriers pop3
>deamon op.

Problemet er bare at jeg kun har installeret Courier-Imap og når jeg
forsøger at køre rpmbuild -ta courier-0.43.... for at bygge rpmer så
jeg kan installere pop3-delen, ja så haker maskinen i det i 15 min for
at ende med en fejl om at C++ ikke kan lave executables.
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-10-03 20:44

Den Sun, 12 Oct 2003 21:23:02 +0200. skrev Leonard:

> [...]
> jeg kan installere pop3-delen, ja så haker maskinen i det i 15 min for at
> ende med en fejl om at C++ ikke kan lave executables.
Du skal ikke bruger courier men courier-imap. Courier er en server, der
kan substituere postfix.

Du kan hente src.rpm og binære pakker (Til Redhat 9) til courier-imap her
på min server: ftp://ftp.datanom.net/pub/courier-imap

--
Hilsen/Sincerely, Michael Rasmussen

En windows admin er en person, for hvem den største bedrift er, at
lave konfiguration af serveren med trial and error via en gui.

Fra : Leonard

Dato : 12-10-03 22:14

Michael Rasmussen <mir@datanom.net> wrote:

>Du skal ikke bruger courier men courier-imap. Courier er en server, der
>kan substituere postfix.

Jeg har Courier-Imap, jeg mangler Courier-pop3.
Jeg læste på http://www.inter7.com/courierimap.html og forstod det som
at jeg skulle compile noget selv osv.
Men nu har jeg startet ipop3 og det ser ud til at virke fint.
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/