@ i rdesktop
Fra : Max Andersen

Dato : 12-10-03 01:40

Hejsa,

Jeg ville gerne kunne skrive @ i en rdesktop session. Jeg bruger 'da'
tegnsæt og æøå virker fint, men jeg kan ikke skrive '@' '<' og '>'.

Nogen forslag?

Max [3400 Hillerød]

Fra : Kent Friis

Dato : 12-10-03 09:32

Den Sun, 12 Oct 2003 02:40:25 +0200 skrev Max Andersen:
>Hejsa,
>
>Jeg ville gerne kunne skrive @ i en rdesktop session. Jeg bruger 'da'
>tegnsæt og æøå virker fint, men jeg kan ikke skrive '@' '<' og '>'.

Ret flg. i /usr/local/share/rdesktop/keymaps/da:

slet disse linier:

exclamdown 0x02 altgr
at 0x10 altgr
ampersand 0x25 shift altgr
apostrophe 0x30 shift altgr

og tilføj:

less 0x56
greater 0x56 shift

(gem lige en backup af original-filen).

Mvh
Kent
--
Linux 0.12 is out
Windows 2003 is now obsolete!!!

Fra : Max Andersen

Dato : 13-10-03 07:48

On Sun, 12 Oct 2003 08:32:23 +0000, Kent Friis wrote:

> Ret flg. i /usr/local/share/rdesktop/keymaps/da:
>
> slet disse linier:
>
> exclamdown 0x02 altgr
> at 0x10 altgr
> ampersand 0x25 shift altgr
> apostrophe 0x30 shift altgr
>
> og tilføj:
>
> less 0x56
> greater 0x56 shift
>
> (gem lige en backup af original-filen).
>
> Mvh
> Kent

Tusind tak. Du har måske også en løsning til hvordan man 'snyder' en
windows2000 terminal server der betragter mig som en der kræver licens
på serveren?

Jeg synes at huske at man kunne sætte en parameter på rdesktop
kommandoen så den så min linux some en w2k arbejdsstation, men jeg kan
ikke finde den mere :(

Max

Fra : Kent Friis

Dato : 13-10-03 16:45

Den Mon, 13 Oct 2003 08:47:33 +0200 skrev Max Andersen:

> [...]
>
>Jeg synes at huske at man kunne sætte en parameter på rdesktop
>kommandoen så den så min linux some en w2k arbejdsstation, men jeg kan

Det var førhen i "unified patch", men den er til version 1.1, jeg
kan heller ikke finde den i 1.2.

Mvh
Kent
--
A computer without Windows is like a chocolate cake without mustard.

Fra : Michael Eriksen

Dato : 12-10-03 09:38

"Max Andersen" <max@militant.dk> wrote in

> Hejsa,

> [...]

Hej

Jeg har rettet det danske tastaturlayout til rdesktop ver. 1.2 og
submitted det til rdesktop.org. Du kan hente det fra deres CVS.

mvh

Michael

Fra : Max Andersen

Dato : 13-10-03 07:40

On Sun, 12 Oct 2003 08:37:54 +0000, Michael Eriksen wrote:

> [...]
>
> Jeg har rettet det danske tastaturlayout til rdesktop ver. 1.2 og
> submitted det til rdesktop.org. Du kan hente det fra deres CVS.

Takker

Max