mange komandoer over telnet...
Fra : Søren

Dato : 09-10-03 16:46

Hejsa

Jeg skal udføre en masse komandoer over telnet. Hvordan gør jeg det nemmest?

Kan man få telnet til at udføre komandoer opskrevet i en (lokal) fil,
eller er der en anden måde?

Altså, det jeg gerne vil have automatiseret er:

>telnet maskine
komando1
komando2
..
..
..

komando 300
quit

Nogle hints eller henvisninger til godt læsestof? Har kigget lidt løst
på man telnet og på google, men har ikke lige kunne finde det jeg har
brug for.

På forhånd tak
--
Søren

Fra : Henrik Farre

Dato : 09-10-03 17:28

Den Thu, 09 Oct 2003 17:46:10 +0200. skrev Søren:

> [...]
> eller er der en anden måde?
>
> Altså, det jeg gerne vil have automatiseret er:

Hvorfor ligger du ikke bare et script på "maskine":

telnet maskine
mitscript.sh

--
Mvh. / Kind regards
Henrik Farre

http://www.cs.auc.dk/~enrique

Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 09-10-03 20:43

Søren skrev:

> Jeg skal udføre en masse komandoer over telnet. Hvordan gør jeg det
> nemmest?

1) Man bruger SSH.

2) Kommandoen:

ssh maskine "`tr '\n' ';' < kommandofil` echo Færdig"

klarer det nok (men jeg har ikke lige afprøvet den).

Jacob
--
My brain needs a "back" button so I can
remember where I left my coffee mug.