Et par suck spørgsmål mere
Fra : Morten Trab

Dato : 04-10-03 22:47

Hvor finder jeg en dokumentation til suck henne? Synes ikke lige det er
lykkedes mig her til aften og finde noget...

Og så...

Med denne kommando henter den dog fint artikler, men laver en lille fejl,
der betyder at hvis jeg smider kommandoen i et script og kører det med
crontab, får jeg en mail med den fejl, ved hver opdatering...

suck dtext.news.tele.dk -A -hl localhost -c -dd /var/lib/news/suck -dm
/var/lib/news/suck/MSGS -dt /var/lib/news/suck -M -bp -i 0

Fejlen den kommer med under udførelse er:

Can not open /usr/news/db/history, Skipping

--
Mvh. Morten Trab
--

Web: http://www.blackchart.dk

Fra : Henrik Christian Gro~

Dato : 05-10-03 12:02

"Morten Trab" <mortenREMOVE@trab.dk> writes:

> suck dtext.news.tele.dk -A -hl localhost -c -dd /var/lib/news/suck -dm
> /var/lib/news/suck/MSGS -dt /var/lib/news/suck -M -bp -i 0
>

> Fejlen den kommer med under udførelse er:
>
> Can not open /usr/news/db/history, Skipping

Hvilken bruger kører du kommandoen som, hvem ejer filen
/usr/news/db/history og hvilke rettigheder har den?

..Henrik

--
Jeg sidder midt i lokalet, og alligevel er det lykkedes mig at tale mig
op i et hjørne.

Fra : Morten Trab

Dato : 05-10-03 13:09

"Henrik Christian Grove" <grove@sslug.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken bruger kører du kommandoen som, hvem ejer filen
> /usr/news/db/history og hvilke rettigheder har den?

Her under test-fasen kører suck som root og INNd som news...

/usr/news findes slet ikke, så det må være noget der skal sættes et eller
andet sted...Synes ikke at kunne finde noget i conf-filerne...

--
Mvh. Morten Trab

Fra : Henrik Christian Gro~

Dato : 05-10-03 13:16

"Morten Trab" <mortenREMOVE@trab.dk> writes:

> "Henrik Christian Grove" <grove@sslug.dk> skrev i en meddelelse

> Her under test-fasen kører suck som root og INNd som news...

Det er nok en dårlig idé, kør det hele som news.

> /usr/news findes slet ikke,

Så undrer det mig ikke at den fil ikke kan åbnes.

> så det må være noget der skal sættes et eller
> andet sted...Synes ikke at kunne finde noget i conf-filerne...

En hurtig søgning i suck(1) efter 'history' afslører at du nok bør
tilføje '-HF <sti-til-din-history-fil>'.

..Henrik

--
if your typing speed is the main issue when you're
coding, you're doing something seriously wrong.

Fra : Morten Trab

Dato : 05-10-03 13:45

> Det er nok en dårlig idé, kør det hele som news.

Bliver det også...Synes bare det er lettest at sætte programmer op som root,
og forblive der, til de virker som de skal, og så smide det i sin egen
bruger...

> En hurtig søgning i suck(1) efter 'history' afslører at du nok bør
> tilføje '-HF <sti-til-din-history-fil>'.

Gracias... :)

--
Mvh. Morten Trab

Fra : Henrik Christian Gro~

Dato : 05-10-03 14:17

> [...]

> og forblive der, til de virker som de skal, og så smide det i sin egen

Men netop med suck og inn har jeg oplevet at det ene program satte
rettigheder på en fil så det andet ikke virkede.

..Henrik

--
Når man kører Linux er dette også en mulighed:
Modeline "912x684" 64.00 912 966 1104 1232 684 699 706 734

Fra : Morten Trab

Dato : 05-10-03 15:17

Det lyder til at du kender lidt til INNd osv.

Kan du fortælle mig hvorfor jeg ikke kan feede artikler fra min lokale
server til TDC's??

mode strem virker fint (har telnettet til TDC's server) men så snart
nntpsend sender check <msg-id> til den, får jeg bare en 500 What? besked i
bøtten igen, og så stopper den... :(

--
Mvh. Morten Trab

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 05-10-03 15:24

On Sun, 5 Oct 2003 16:16:46 +0200, Morten wrote:

> hvorfor jeg ikke kan feede artikler fra min lokale server til
> TDC's??

Fordi du ikke har nogen aftale med TDC om at din newsserver må sende
dem artikler?

Mvh.

--
"This is either madness... or brilliance." Adam Sjøgren
"It's remarkable how often those two traits coincide." asjo@koldfront.dk

Fra : Morten Trab

Dato : 05-10-03 15:41

"Adam Sjøgren" <spamtrap@asjo.org> skrev i en meddelelse

> Fordi du ikke har nogen aftale med TDC om at din newsserver må sende
> dem artikler?

Kunne da fint sende artikler til dem, da jeg kørte med Hamster på Windows
2000

--
Mvh. Morten Trab

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 05-10-03 16:15

On Sun, 5 Oct 2003 16:41:10 +0200, Morten wrote:

> Kunne da fint sende artikler til dem, da jeg kørte med Hamster på
> Windows 2000

Mon ikke Hamster lader som om den er en newsreader når den sender og
ikke opfører sig som en newsserver? (I.e. bruger MODE READER og POST
og ikke MODE STREAM og IHAVE).

Mvh.

Fra : Morten Trab

Dato : 05-10-03 16:25

> Mon ikke Hamster lader som om den er en newsreader når den sender og
> ikke opfører sig som en newsserver? (I.e. bruger MODE READER og POST
> og ikke MODE STREAM og IHAVE).

Ja, det kunne jo være...Det er jeg egentligt ikke klar over...

Men TDC er jo nok ikke villige til at lade mig feede til dem...

--
Mvh. Morten Trab