kde3.1.4 fra kde.org
Fra : Jan Larsen

Dato : 04-10-03 21:00

Hej

Jeg køre pt. kde 3.1.3 fra unstable, hvis jeg vil opdater til 3.1.4 fra
kde.org vil den slette det halve af dit system, noget med libqt3 ?

Hvad gør man så ?

/Jan

Fra : Jan Larsen

Dato : 04-10-03 21:01

Jan Larsen wrote:

> [...]
>
> Jeg køre pt. kde 3.1.3 fra unstable, hvis jeg vil opdater til 3.1.4 fra
> kde.org vil den slette det halve af dit system, noget med libqt3 ?

Hov.... Det er på en Debian.....

/Jan

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-03 08:52

> Jeg køre pt. kde 3.1.3 fra unstable, hvis jeg vil opdater til 3.1.4 fra
> kde.org vil den slette det halve af dit system, noget med libqt3 ?

Ja, jeg har samme problem til tider og det er faktisk ret irriterende at
debian sletter alt hvad andre programmer afhænger af - selv ved en
opdatering.

Det skyldes at for at installere en opdatering på Debian, så skal der
først afinstalleres det gamle program og derefter et nyt. Jeg tror
problemet hos dig ligger mere i at der er en unstable udgave af at
program hvorefter du vil installere en udgave som passer til en stable
debian. Jeg mener at libvorbis (eller noget i den retning) bliver
installeret sammen med KDE-programmer og har en afhængighed til kernen.
Der findes nemlig to udgaver af samme pakke nemlig en libvorbis0a (eller
henad i den retning). Jeg tror ikke det ville være noget problem at
opdatere fra en KDE3.1.3 fra kde.org og derefter til en KDE3.1.4 fra
samme sted.

Prøv at vent og se om der kommer en ny version af KDE3.1.4 i unstable
inden længe ellers tror jeg ikke der er nogen anden udvej end at
installere hvert KDE-program om!

Mvh / Preben

--
If your Dell laptop is unstable, try change the power supply - it works!
But the Dell will still stink! Nothing can change that!!!

Fra : Jan Larsen

Dato : 05-10-03 13:20

"64bit[at]mailme[dot]dk" <"64bit[at]mailme[dot]dk"> wrote:

> [...]
>
> Prøv at vent og se om der kommer en ny version af KDE3.1.4 i unstable
> inden længe ellers tror jeg ikke der er nogen anden udvej end at

Tak for svar.
Det er libqt3-mt som kde.org bruger og unstable bruger libqt3c102-mt, men
det er (tror jeg) de samme filer pakkerne indholder, men man kan kun
installer den ene eller den anden pakke IKKE begge......eller kan man på en
eller anden måde snyde systemet så man har begge pakker ?

/Jan

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-03 15:31

> Tak for svar.

Var så lidt

> [...]
> installer den ene eller den anden pakke IKKE begge......eller kan man på en
> eller anden måde snyde systemet så man har begge pakker ?

Ok - mit problem lå i en anden pakke. Problemet er at filerne ligger det
samme sted. Derfor opstår der fil-konflikter (fik jeg at vide af en klog
gut) og derfor kan du ikke have begge pakker installeret samtidig. Jeg
kender ingen snydemetode - tro mig - så havde jeg brugt den for længst!

Jeg tror du er nødsaget til at køre med så mange "stable" releases som
muligt. Det har jeg i hvert fald fundet ud af.

Hvis du hele tiden vil have det nyeste software - hvorfor kører du så
ikke gentoo. Jeg må ærligt indrømme at jeg kraftigt overvejer at skifte
tilbage. Gentoo skulle være blevet noget bedre siden version 1.2, som jo
også er godt og så vel et år gammel. Den nyere 1.4 skulle være noget bedre.

Mvh / Preben