Linux distro...
Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 03-10-03 23:14

Nogen som kan hjælpe mig med distro som opfylder følgende:

Debians pakkesystem.
Gentoos mulighed for at få nye pakker konstant.

Er vild med Debian til server, men synes det er liidt konservativt med
nye pakker. Gentoo kræver blot for meget compilering. Så en
sammensmeltning af de 2 ville være rart. Nogen forslag?

Redhat/mandrake m.fl. og deres RPM er ikke en mulighed. Ikke mere af det
pjat

/mikkel

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 03-10-03 23:26

Mikkel Bundgaard wrote:

> [...]
> nye pakker. Gentoo kræver blot for meget compilering. Så en
> sammensmeltning af de 2 ville være rart. Nogen forslag?

Men Debian unstable får du nye pakker næsten hver dag.

Fra : Claus Larsen

Dato : 04-10-03 09:28

Niels Elgaard Larsen wrote:
> [...]

Du kan få nye pakker også til woody.

http://debianguiden.dk/dists/stable/html/apt-og-dpkg.html#INDIVIDUEL-OPGRADERING

.. Det har den fordel at du selv styrer hvilke unstable-pakker du
installerer. F.eks er der problemer med at køre winex3 på et
debiansystem. For at løse det er der lavet en debian-pakke der afhjælper
det problem. Hvis du kører sid vil den pakke blive opdateret hvilket
betyder at winex3 ikke duer længere, til nyinstallation.

Der er også utroligt mange sourcelists til woody, så du kan nemt komme
til at køre med helt nye pakker på alle de væsentlige områder.

Forskellige dists?

Jeg kører Xandros fordi jeg finder den mest velegnet til mit kontorbrug
hvor den har afløst xp. www.xandros.com

Det er nok ikke lige sådan noget du søger, men nu nævner jeg den da det
en debiandists.

Hilsen Claus

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 03-10-03 23:29

On Sat, 04 Oct 2003 00:13:58 +0200, Mikkel wrote:

> Nogen som kan hjælpe mig med distro som opfylder følgende: Debians
> pakkesystem. Gentoos mulighed for at få nye pakker konstant.

Debian unstable?

Mvh.

--
"Vi är små citroner" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 04-10-03 00:11

Adam Sjøgren wrote:

> Debian unstable?

Ja, det hedder den. Dvs det er "sid" der er unstable nu.
Se.
http://www.debian.org/releases/

Jeg kører unstable på flere maskiner og har ikke haft problemer længe.

--
Niels

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 04-10-03 00:24

On Sat, 04 Oct 2003 01:10:43 +0200, Niels wrote:

> Ja, det hedder den.

Det var nu ikke et spørgsmål, men et svar.

> Dvs det er "sid" der er unstable nu.

Unstable hedder altid sid.

Mvh.

Fra : Peter Makholm

Dato : 04-10-03 10:02

spamtrap@koldfront.dk (Adam Sjøgren) writes:

> Debian unstable?

Et lille trick jeg tror vil være smart hvis man køre unstable:

Hent rc-alert på http://people.debian.org/~tbm/rc-alert

Så kan man følge med i hvilke RC-bugs der er i pakker man har
installeret på sit system. Det kunne være en god ting lige at tjekke
for nye RC-bugs før man opdaterer sit system.

--
Peter Makholm | Sit back and watch the messages. This is actually
peter@makholm.net | more important than one might think as there is a

Fra : Kim Hansen

Dato : 04-10-03 17:16

Peter Makholm <peter@makholm.net> writes:

> [...]
> installeret på sit system. Det kunne være en god ting lige at tjekke
> for nye RC-bugs før man opdaterer sit system.

Er det ikke det samme som pakken apt-listbugs gør?

--
Kim Hansen | |\ _,,,---,,_ | Det er ikke
Dalslandsgade 8, A708 | /,`.-´` -. ;:-. | Jeopardy.

Fra : Peter Makholm

Dato : 04-10-03 17:27

Kim Hansen <k-spam2003@oek.dk> writes:

> Er det ikke det samme som pakken apt-listbugs gør?

Ptjaaa, ud fra beskrivelsen ja. Men den ser ikke ud til at virke
stand-alone.

--
Peter Makholm | The four letter word beginning with L?
peter@makholm.net | It's life, love, libc or lisp