Installere debian pakker
Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 03-10-03 11:45

Hvordan installerer jeg en pakke med apt som ikke er med i Debian
officielle pakkeliste ?

/mikkel

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 03-10-03 11:55

Mikkel Bundgaard wrote:

> Hvordan installerer jeg en pakke med apt som ikke er med i Debian
> officielle pakkeliste ?
>
> /mikkel

har fundet løsningen

/mikkel

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 03-10-03 12:13

Mikkel Bundgaard <invalid@invalid> writes:

> har fundet løsningen

Som var?

/Rasmus

A surplus means there'll be money left over.
Otherwise, it wouldn't be called a surplus.

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 03-10-03 13:09

> Som var?

Hemmelig !

-------

dpkg -i ( installer)

og dpkg -r ( fjern )
Anden god ting er:
dpkg --ignore-depends=pakker -r

/mikkel

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 03-10-03 12:13

On Fri, 03 Oct 2003 12:54:53 +0200, Mikkel wrote:

> har fundet løsningen

Og for den som har samme problem, bruger en søgemaskine og finder
denne tråd vil du helst holde løsningen hemmelig, eller hvad?

Mvh.

--
"Vi är små citroner" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Peter Makholm

Dato : 03-10-03 15:25

Mikkel Bundgaard <invalid@invalid> writes:

> Anden god ting er:
> dpkg --ignore-depends=pakker -r

Nu har jeg brugt Debian i 6 år og jeg har aldrig haft brug for at
ignorere afhængigheder. Hvorfor mener du at den er god?

--
Peter Makholm | Have you ever felt trapped inside a Klein bottle?
peter@makholm.net |

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 03-10-03 23:10

Peter Makholm wrote:

> Nu har jeg brugt Debian i 6 år og jeg har aldrig haft brug for at
> ignorere afhængigheder. Hvorfor mener du at den er god?

Skulle afinstallere en pakke og en anden uofficiel pakke skulle ind. 4
andre pakker var afhængige af denne pakke for at virke, men ville stadig
virke med den nye uofficielle pakke. For at kunne afinstallere denne
pakke brugte jeg så ignore-depends= ....

Tingene virker glimrende nu, dvs. mit VPN netopsætning virker nu.

/mikkel

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 03-10-03 12:11

Mikkel Bundgaard <invalid@invalid> writes:

> Hvordan installerer jeg en pakke med apt som ikke er med i Debian
> officielle pakkeliste ?

dpkg -i <pakke>

Du kan også tilføje sources.list-linjer og så installere normalt med
apt-get, hvis pakkevedligeholderen har opsat et apt-arkiv.