Webservices?
Fra : Thomas Holmgren

Dato : 28-10-03 11:07

Fra : Harald

Dato : 28-10-03 11:19

"Thomas Holmgren" <thm@cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:Pine.GSO.4.44.0310281104190.960-100000@borg.cs.auc.dk...
Hej Alle

Dette er måske en SMULE off-topic, men alligevel.. :)
Er der nogen som ved om der findes webservices hvor jeg fra min
applikation (delphi - så det er ikke /helt/ off-topic alligevel ;) kan
hente adresseinformation (f.eks. slå adresser op udfra tlf. nr.)?
Så vidt jeg kan læse har Krak en glimrende service der kan netop dét, men
den koster penge så vidt jeg ka læse?

Jeg har spurgt om det før, og fik det svar at Krak ville komme med en
service en gang, men ellers var der ikke andre muligheder.
En anden mulighed er self. at benytte krak.dk eller andre og så blot hive
navne og adresser ud derfra men det er så ikke helt lovlig påstår nogle.

Mvh
HK

Fra : Thomas Holmgren

Dato : 28-10-03 11:40

Fra : Harald

Dato : 28-10-03 12:20

"Thomas Holmgren" <thm@cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
Hej Harald

>Ja, det ku da være en mulighed.. Om end en smule mere bøvlet :) Ved du
>tilfældigvis om man så kan få fat i en database (eller en kommasepareret
>fil eller sådan noget) med adresse- og nummerinformation for hele Danmark?
>Jeg har nemlig en større samling telefonnumre hvortil jeg gerne vil knytte
>adresse. Så hvis man ka få en komplet liste over numre i Danmark, ku det
>være rigtig fint til mit formål, og sikkert hurtigere end at "sakse"
>adresseinformation ud af Kraks søgeresultat-side :)

Jeg har ikke hørt om sådan en database, og hvis den findes koster den
sikkert.
Prøv at kikke på dette program:
http://home.worldonline.dk/~kroning/NRJ.zip

Det kan "sakse" adresser fra krak, TDC og mostrup og har mulighed for at
modtage et tlf. fra et andet program og derefter sende en adresse retur.

Mvh
HK