Underligt ?
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 22-10-03 11:39

Hej

Jeg har lavet at par programmer for min virksomhed i D5.
Den ene starter op i min mainform, og derfra er der adgang til en masse
andre vinduer via en menu.
Las os kalde dette program for P1.

Det andet program, P2, starter op i en mainform, hvorfra brugerne vælger
deres brugernavn og kommer derefter ind i et nyt vindue.
Heri kan de gøre rigtigt meget.
Lad os antage de registrere nogle linie, og til sidst effektuere dem.
Under effektueringen fremkommer et par vinduer mere, og tilslut bliver alt
effektueret.

Nu kommer det underlige.
Efter endt effektuering klargør dette vindue sig selv til en ny
registrering.
Her skifter windows kortvarigt til mit P1 program, for derefter at skiftet
tilbage til P2 på trods af, at det er 2 forskellige programmer.
Jeg har erfaret, at det faktisk kunne være et hvilket som helst andet
program.
I enkelte tilfælde forbliver P1 programmet foran (men ikke aktivt) selvom P2
burde være forrest.

I langt de fleste tilfælde opdager ingen dette.
Men enkelte af vores kunder benytter sig af en terminal server, og her kan
man faktisk tydeligt se skiftet !

Kan jeg gøre noget for at afhjælpe dette ?

Michael

Fra : Gert Hansen

Dato : 22-10-03 20:58

> Nu kommer det underlige.
> Efter endt effektuering klargør dette vindue sig selv til en ny
> registrering.

Hvordan foregår denne "klargøring" kodevis??

/GertH

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 23-10-03 07:34

Sådan !

Procedure KlargorForm;
Begin
EnVariabel := 0;
EnAnden := FALSE;
FillChar(MyRecord,SizeOf(MyRecord),#0);
etc. etc.
end;

Fra : Henry

Dato : 25-10-03 17:34

> I langt de fleste tilfælde opdager ingen dette.
> Men enkelte af vores kunder benytter sig af en terminal server, og her kan
> man faktisk tydeligt se skiftet !
>
> Kan jeg gøre noget for at afhjælpe dette ?

Jeg tror dette problem måske er to problemer

1 et problem med at du kører Terminal Server og at det jo sender
"skærmbilleder" fra en PC som bliver fjernbetjent til en anden PC hvor
brugeren sidder - sandsynligvis henover en "langsom" linie mellem to
lokationer.
2. Et problem med at Terminal Serveren er en Windows 2000 server som
stadigvæk har den windows "policy" der forhindre at programmer kan sætte sig
selv i forgrund

Den kode du har vist har intet som helst med dit problem at gøre, det er
bare initialisering af nogle variabler.

mvh
Henry

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 27-10-03 09:16

Selve kode er ikke mit problem.
Det vidste jeg også godt.

Jeg tror meget mere på det med policy.

Men problemet er der også på en XP, 98 og ME.
Også selvom man kører lokalt.
Man når bare ikke at se det så nemt.

På min egen maskine har jeg også oplevet at et andet program pludselig kom i
forgrunden.

Men man ser det faktisk kun på en alngsom linie.

Michael

Fra : Henry

Dato : 27-10-03 13:40

> Selve kode er ikke mit problem.
> Det vidste jeg også godt.

Ok, men hvad er det så, du vil have vi skal hjælpe dig med?

mvh
Henry

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 27-10-03 13:57

Hvordan jeg får maskinen til ikke at sætte et vindue forrest, som ikke er
det aktive !

Fra : Henry

Dato : 27-10-03 17:49

> Hvordan jeg får maskinen til ikke at sætte et vindue forrest, som ikke er
> det aktive !

Michael, når du svarer på indlæg bør du gøre det nedenfor den tekst som
foregående indlæg samt fjerne unødvendig tekst.

Jeg tror ikke du skal spekulere i at få "maskinen" til at ændre adfærd, det
er nok nærmere dine applikationer der skal ændre deres adfærd.
Prøv at kikke i kildekoden og se om du kan finde det sted hvor programmet
(det du ikke vil have i forgrund) sætter sig selv i forgrund og tilpas det.
Alternativt kan du jo lægge noget ind i initialiserings delen som sætter
(det rigtige program) i forgrund bagefter. Tag eventuelt et kik på
TApplication.

mvh
Henry

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 28-10-03 08:21

> [...]
> Alternativt kan du jo lægge noget ind i initialiserings delen som sætter
> (det rigtige program) i forgrund bagefter. Tag eventuelt et kik på

Ok jeg prøver.

Jeg jeg skal nok huske det med at "snippe"

Michael

Fra : Thor

Dato : 28-10-03 09:38

Hej Michael
Du kan snuppe fokus i windows-systemet med
Application.Bringtofront;
Hilsen Thomas