Delphi IDE og 2 skærme
Fra : Harald

Dato : 14-10-03 16:31

Hej

Jeg tænker på at få en skærm mere. Er det en fordel at have 2 skærme når man
arbejder med IDE i Delphi? Og hvad har man af muligheder for at benytte de 2
skærme i IDE?

Jeg bruger Delphi 7 pro.

Mvh
HK

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 14-10-03 19:59

Harald wrote:

> Jeg tænker på at få en skærm mere. Er det en fordel at have 2
> skærme når man arbejder med IDE i Delphi? Og hvad har man af
> muligheder for at benytte de 2 skærme i IDE?

De samme som du generelt har med to skærme. Det er oplagt at arbejde
med forms på den ene skærm og sourcekode på den anden. Hvor meget du
får ud af det afhænger af din nuværende skærms størrelse.

Jeg kørte på et tidspunkt med to 19" skærme, hver med 1600x1200 pixels.
Jeg brugte nu kun en af skærmene til Delphi, den anden blev så fyldt
med emailprogram, instant messaging, IRC, WinAMP osv. Hvis jeg havde
haft mindre skærme, ville jeg nok have delt Delphi vinduerne.

Desværre blev jeg nødt til at afgive den ene skærm (lang historie), så
jeg blot sidder med en 19" og en 15", men to skærme er lækkert. Det
handler ikke blot om tilgængeligt skærmareal for mig - det er lige så
meget muligheden for at have noget primært og noget sekundært.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/